Citat:
Ursprungligen postat av
Västkustskt
Du kanske inte förstod frågan, men om en brottsplats är på en offentlig plats så stängs platsen inte av speciellt länge.
Polisen gör utredningen snabbt sen öppnas platsen och livet går vidare.
Varför skulle just den här platsen bevaras längre än normalt?
Läs vad jag skriver:
mordplatsen och/eller dess innehåll alltid ska bevaras
Ingenting taget från brottsplatsen är inkluderat i utredarnas eller åklagarnas bevisning. Ej heller SUV:en eller vad som fanns i den.
Det här var sist jag kollade, kriminellt, 'a felony'.
Du skrev:
Citat:
"Det borde alla som undersökt kroppen sett"
Det återstår således att se vad dessa har "sett".
Citat:
men de kommer garanterat kallas till rättegången.
Det utgår jag ifrån, ja. OM det blir en rättegång. Och nej, det ursäktar i så fall inte det kriminella förfarandet med all bevisning från brottsplats och SUV:en.
Och, det vore i så fall inte första gången en obduktionsrapport förfalskades och att en eller flera obducenter ljög under ed.
Citat:
Men vad jag menar är att bilderna finns där för försvaret att använda.
//..//
Jag menar bilderna på Kirks kropp, såret och hans inre organ som obducenten tar under obduktionen.
Hur vet du det? Och hur vet du att dessa i så fall är autentiska?
Citat:
Organen måste vara brända
Bara de som är i kontakt med sårkanalen. Resten slogs ut av chockvågen från jet-strålen.
Citat:
och sårkanalen måste vara kauteriserad om en 4350 graders jetstråle skapat den.
Precis.
Som sagt, det vore i så fall inte första gången som en obduktion riggades som led i en mörkläggning av ett mord och faktum kvarstår, all bevisning från både brottsplatsen och transporten till sjukhuset (SUV:en) är borta och ej inkluderad i utredarnas/åklagarens bevisning.
Som sagt, jag befarar att det antingen inte blir någon rättegång mot TR, alternativt att han blir 'suicided' innan en sådan inleds.