Citat:
Ursprungligen postat av
Jumpingonthemoon
Eftersom jag har följt rapporteringen så vet jag ju att ingenting stämmer. Men jag tror inte jag kan övertyga dig om det märkliga med att plocka bort SD-kortet på kameran bakom Kirk inom några minuter, att poliser lämnar skarp ammunition på en möjlig brottsplats, att en kula av den kalibern som påstås skulle gått rakt igenom, att McCoy tar ett foto av Charlie någon sekund innan mordet och sedan lugnt går därifrån, att Kirks tröja är spårlöst försvunnen osv osv osv osv
Fast att det finns saker som vi inte vet, är inte samma sak som 'ingenting stämmer'. Du har dessutom fel i en del saker, som att den upphittade kulan skulle vara samma som CK påstås ha blivit skjuten med. Vidare så är det inte märkligt att man struntade i den eftersom det inte hade gått att skjuta CK från den plats där kulan hittades på. Plus, den var skarp, inte en tomhylsa.
Varför är det märkligt att McCoy tar ett foto? Varför är det märkligt att han lugnt går iväg?
Jag håller med om att det är lite märkligt att man plockar ur SD-kortet ur kameran, men till skillnad från dig så är jag inte inlåst i att det måste vara något fuffens med det hela.