Trumps tidigare underrättelseanalytiker Miles Taylor:
Trumps bedrägerianklagelser är skräp – och "jag hjälpte till att gräva i det."
”Ursäkta mitt språk. Men jag är praktiskt taget säker på att vad han än presenterar på torsdag, så kommer det att vara dubbelt uppvärmda rester av information, noggrant utvalda och omformade för att berätta en historia som våra underrättelsetjänster aldrig berättade eftersom den aldrig var sann”.
Trumps egen cybersäkerhetschef Chris Krebs kallade valet 2020 för det "säkraste i amerikansk historia", vilket satte honom i vägen för Trumps stora lögn om att någon stal segern från Trump. För det sa Taylor att Trump avskedade honom via en tweet.
”Trump ville aldrig ha valsäkerhet”, sa Taylor. ”Han ville ha selektiv valsäkerhet.”
"Trump välkomnade utländsk inblandning när den hjälpte honom och motsatte sig den när hotande aktörerna verkade angelägna om att skada hans chanser.”
”Om dessa bevis var verkliga, hade Trump själv makten att avhemligstämpla allt innan han lämnade sin post i januari 2021.
Han gjorde inte det … eftersom det inte står vad han påstår att det står … och bevis finns inte.”
Samtidigt sa Taylor att Trump har installerat lojalister över DNI, DOJ och FBI, och hans besättning driver en "helhetskampanj för att så tvivel om omröstningen som de befarar att de kommer att förlora".
https://www.newsbreak.com/alternet-332687158/4770804410638-trump-s-fraud-claims-are-garbage-and-i-helped-dig-it-whistleblower