2026-07-15, 12:29
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nej, att han erövrade gjorde honom som krigare till en förebild för efterkommande.
Han erövrade tillbaka Mecka och även Khaybar och lite judeslakt där.

Återerövra sin hemstad är helt rätt och skulle någon driva bort mig hade jag också kämpat för få tillbaka det.

Khaybar är intressant. Varför krigade han mot Khaybar kan du länka till en historisk källa som ger anledningen. Eller vill du jag gör jobbet åt dig?
Citera
2026-07-15, 12:36
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Återerövra sin hemstad är helt rätt och skulle någon driva bort mig hade jag också kämpat för få tillbaka det.

Khaybar är intressant. Varför krigade han mot Khaybar kan du länka till en historisk källa som ger anledningen. Eller vill du jag gör jobbet åt dig?
Finns olika åsikter om det. https://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_Khaybar.

Vad är det för fel på dig. Du säger en massa saker och vill att andra ska länka. Är det något du vill säga om slaget, så gör det, istället för att tramsa och sen klaga på alla inlägg du behöver svara på.
Citera
2026-07-15, 12:40
Medlem
Ursprungligen postat av Melange5738
Fånigt med tanke på att ordet islam betyder underkastelse. Du ska underkasta dig 100% utan krusiduller. Om din imam säger åt dig att mörda en familjemedlem ska du lyda.

Citat:
Där har du helt fel. Islam betyder underkastelse till Gud. Inte någon människa. Islam är väldigt tydlig med att man aldrig ska underkasta sig eller lyda en människa till 100%.
Tvärtom Koranen säger ta inte era lärda och präster (imamer) som avgudar som ni lyder blint som kristna och judar har gjort.

Så du ljuger rakt av eller så är du djupt okunnig.

Har DU "direktkontakt" med "gud"? I verkligheten underkastat musselmanerna "guds" "företrädare", i.e. shaykh, imam, alim, mufti och det är deras förtryck och "tolkningar" av den pedofile krigsherrens lära de underkastas.
Citera
2026-07-15, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nej, du har inte "gett" några "bevis" överhuvudtaget. Du PÅSTÅR saker utan bevis, vilket är något helt annat.

Varför kan inte DU "bevisa" vad du vill angående de blodtörstiga verserna, vilka länkats till mången gång ( (FB) Richard Jomshof (SD): Jag står för att jag hatar islam som ideologi) och därigenom och dina fantasier om "fredens religion"

Jag förstår att du inte "orkar svara" då du inte KAN svara, eller rättare sagt presentera några som helst "bevis" vad gäller dina fantasier om "fredens religion" och att dina "stackars" skyddslingar som med dig tillber den blodtörstiga läran "bara försvarar sig" mot de som "för krig mot allah och hens sändebud"...

Ånyo; "In Islamic tradition, "waging war against Allah and His Messenger" refers to serious acts of rebellion, violence, or corruption that oppose Islamic law and the Prophet's teachings, with Quran 5:33 specifying punishments such as execution, crucifixion, amputation, or exile for such crimes."

Således "försvar" genom avrättning, korsfästning, amputation eller exil för "brottet" att inte leva efter sharia-lagar, eller överhuvudtaget motsätta sig den pedofile krigsherrens blodtörstiga lära...

Citat:
Japp den där har jag svarat på. Om man gör allvarliga brott som texten säger (rebellion, violence eller corruption) så ska man straffas. Säger inget om dom som inte följer islam eller profeten. Utan dom som aktivt gör brott.

Du "missade" visst "that oppose Islamic law and the Prophet's teachings". Således är de "allvarliga brotten" ifråga att inte slaviskt underkasta sig den pedofile krigsherrens lära, eller hur?

Citat:
Straffas du inte on du utövar våld och korruption eller gör uppror mot staten I Sverige? Varför skulle inte en muslimsk stat inte få ha samma regler?

Nej, i Sverige straffas du inte om du hävdar att det inte finns någon gud, eller hur?
Citera
2026-07-15, 13:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Där har du helt fel. Islam betyder underkastelse till Gud.

Nej, nu ljuger du. Det betyder enbart underkastelse. Gud finns inte med i ordet.
Citera
2026-07-15, 14:55
Medlem
Citat:

Muhammed var en slavhandlare, mördare, våldtäktsman och pedofil. Inte undra på att dom drev bort honom. Gav det honom en rätt att mörda sin väg tillbaka?

Var Levanten, Anatolien, Nordafrika, Spanien, Sydeuropa, m.m. också islams ”hemländer”? Såklart inte. Det handlar helt enkelt om att islam är en våldsam rörelse som anser sig ha rätt till andras egendom och när dom inte ger upp det frivilligt så anser islam att våld är en legitim reaktion under vanföreställningar om att de själva är offren. Detta är ju alltid bortförklaringen vid samtliga islamiska terroristattentat.
Citera
2026-07-15, 15:20
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Finns olika åsikter om det. https://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_Khaybar.

Vad är det för fel på dig. Du säger en massa saker och vill att andra ska länka. Är det något du vill säga om slaget, så gör det, istället för att tramsa och sen klaga på alla inlägg du behöver svara på.

Jag gillar när människor läser på själva.
Khaybar var för folket där försökte samla trupper för kriga mot Mohammed. Så det var för förhindra större krig och ett preemptive strike som det kallas i modern tid.
Citera
2026-07-15, 15:22
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Fånigt med tanke på att ordet islam betyder underkastelse. Du ska underkasta dig 100% utan krusiduller. Om din imam säger åt dig att mörda en familjemedlem ska du lyda.

Har DU "direktkontakt" med "gud"? I verkligheten underkastat musselmanerna "guds" "företrädare", i.e. shaykh, imam, alim, mufti och det är deras förtryck och "tolkningar" av den pedofile krigsherrens lära de underkastas.

Jag har ingen direktkontakt mee Gud men jag har läst och förstått vad Koranen säger till skillnad från dig som bara gissar och tror på massa saker du läser dom inte stämmer.

Nej koranen är tydlig med att man inte ska underkasta sig någon människa, varken imam mufti eller något. Man underkasta sig endast Gud. Jag hänvisade även till versen och källan. Ändå utgår du från dina fantasier istället för fakta.
Citera
2026-07-15, 15:25
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Du "missade" visst "that oppose Islamic law and the Prophet's teachings". Således är de "allvarliga brotten" ifråga att inte slaviskt underkasta sig den pedofile krigsherrens lära, eller hur?

Nej, i Sverige straffas du inte om du hävdar att det inte finns någon gud, eller hur?

Nej du missat att den meningen är en hel mening. Du kan inte ta orden från mitt i en mening. Dom som rebell, utövar violence eller corruption som är emot islamisk lag ska straffas. Självklart ska man inte straffas om man rebellar eller utövar våld som är I enlighet med lagen. T.ex självförsvar eller rebellar mot r diktator.

Sluta bryta upp mitt i en mening för få det du vill. Läs helheten i meningen.
Citera
2026-07-15, 15:26
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Nej, nu ljuger du. Det betyder enbart underkastelse. Gud finns inte med i ordet.

Exakt, det underkastelse ordet betyder. Därför måste man söka till vem. Då går man till original källan vilket är Koranen. Där är det tydligt underkastelse endast är till Gud..

Varken du, jag eller muslimer ska gissa och göra egen tolkning utan gå till original källan.
Citera
2026-07-15, 15:28
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Muhammed var en slavhandlare, mördare, våldtäktsman och pedofil. Inte undra på att dom drev bort honom. Gav det honom en rätt att mörda sin väg tillbaka?

Var Levanten, Anatolien, Nordafrika, Spanien, Sydeuropa, m.m. också islams ”hemländer”? Såklart inte. Det handlar helt enkelt om att islam är en våldsam rörelse som anser sig ha rätt till andras egendom och när dom inte ger upp det frivilligt så anser islam att våld är en legitim reaktion under vanföreställningar om att de själva är offren. Detta är ju alltid bortförklaringen vid samtliga islamiska terroristattentat.

Nej islam spreds precis som kristendomen. Eller tror du kristendomens hemländer är Europa Sydamerika, Afrika, Australien, eller amerika?
Varför har du problem med att islam spreds men inte kristendomen?

Kom inte nu med "jag ogillar all religion" som ni alltid försöker med. Ni skriver inlägg efter inlägg om islam men aldrig kristendomen.
Citera
2026-07-15, 15:30
Medlem
saksis avatar
Jag (tror jag) fattar vad han menar, men det är svårt att när man hårddrar det inte säga att man står för att man hatar ideologi som ideologi. Vilken ideologi finns det inte skäl till att hata?

Men som sagt jag fattar väl vad han menar och några sharialagar eller pojkbebispenisskärarlagar eller några andra särskilda lagar för någon annan religion heller för den delen - det går fetbort.

Sen bör hänsyn tas till både minioriteter (som minioriteter) och majoriteter (som majoriteter).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in