2026-07-10, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Det är samma slags människor som tror att en partner och kärlek är lösningen på allt i livet. Sedan när det spricker. Faller dom ihop fullständigt. Vuxna människor som tror att livet ska te sig som en Disney film. Inte speciellt självständiga människor i grund och botten. Eftersom deras motivation och vilja att röra sig framåt i livet, bygger på att dom måste ha en partner eller någon hos sig.
Jo, känner igen det, hos kvinnor över 50 som ännu lever i en rosa hollywood-dröm. Blir antingen klängiga eller får taggarna utåt.

Men det finns dem som landat i sin vuxna roll och trivs med det utan hjärnspöken. Ofta väldigt lätt och avslappnat att umgås med.
Citera
2026-07-14, 12:45
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
NIPPT och KUB upptäcker genetiska skador tidigt i graviditeten och risken för en 40-årig kvinna är mindre än 1 på 100 för genetiska skador på fostret så jag ser inte riktigt problemet.
Du vet inte vad du snackar om. Bara svammel. Tror du vi är i något teknologiskt stadie där vi kan "läsa av" generella genetiska skador. Dumhuvud.
Citera
2026-07-15, 14:13
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Du vet inte vad du snackar om. Bara svammel. Tror du vi är i något teknologiskt stadie där vi kan "läsa av" generella genetiska skador. Dumhuvud.
Ja, det är vi, dumhuvud.
Citera
2026-07-15, 14:45
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ja, det är vi, dumhuvud.
Nej det är vi överhuvudtaget inte. Din idiot.
Citera
Igår, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Mycke rätt ungt folk i tråden.. Men tänk nu män o kvinnor över 50, med vuxna utflugna barn. För dem är hela grejen med att bilda familj ett avslutat kapitel i livet. Snarare är det två självständiga individer som råkar trivas i varandras sällskap. I tråden låter det som att dessa inte kan vara seriösa.

Det bästa jag läst på Flashback på flera år. Ligger i en hotellsäng efter en trevlig middag med frun. På uppväg från möte med barn och ett koppel av barnbarn. Har svårt att förstå denna svarta tillvaro i kaos som många här beskriver.

Visst har vi upplevt en hel del slagsmål i baksätet under bilsemestrar men nu är det lugn och harmoni som gäller.

Tålamod, tålamod och åter tålamod. Det blir bättre med åren.
Citera
Igår, 07:04
Medlem
Citat:
NIPPT och KUB upptäcker genetiska skador tidigt i graviditeten och risken för en 40-årig kvinna är mindre än 1 på 100 för genetiska skador på fostret så jag ser inte riktigt problemet.

De har använt den tekniken på dig gissar jag!
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in