2026-07-15, 11:04
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Eftersom jag har följt rapporteringen så vet jag ju att ingenting stämmer. Men jag tror inte jag kan övertyga dig om det märkliga med att plocka bort SD-kortet på kameran bakom Kirk inom några minuter, att poliser lämnar skarp ammunition på en möjlig brottsplats, att en kula av den kalibern som påstås skulle gått rakt igenom, att McCoy tar ett foto av Charlie någon sekund innan mordet och sedan lugnt går därifrån, att Kirks tröja är spårlöst försvunnen osv osv osv osv
Fast att det finns saker som vi inte vet, är inte samma sak som 'ingenting stämmer'. Du har dessutom fel i en del saker, som att den upphittade kulan skulle vara samma som CK påstås ha blivit skjuten med. Vidare så är det inte märkligt att man struntade i den eftersom det inte hade gått att skjuta CK från den plats där kulan hittades på. Plus, den var skarp, inte en tomhylsa.

Varför är det märkligt att McCoy tar ett foto? Varför är det märkligt att han lugnt går iväg?
Jag håller med om att det är lite märkligt att man plockar ur SD-kortet ur kameran, men till skillnad från dig så är jag inte inlåst i att det måste vara något fuffens med det hela.
Citera
2026-07-15, 11:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Fast att det finns saker som vi inte vet, är inte samma sak som 'ingenting stämmer'. Du har dessutom fel i en del saker, som att den upphittade kulan skulle vara samma som CK påstås ha blivit skjuten med. Vidare så är det inte märkligt att man struntade i den eftersom det inte hade gått att skjuta CK från den plats där kulan hittades på. Plus, den var skarp, inte en tomhylsa.

Varför är det märkligt att McCoy tar ett foto? Varför är det märkligt att han lugnt går iväg?
Jag håller med om att det är lite märkligt att man plockar ur SD-kortet ur kameran, men till skillnad från dig så är jag inte inlåst i att det måste vara något fuffens med det hela.
Jag har absolut inte påstått att den upphittade kulan skulle vara den som Kirk sköts med, jag har hela tiden skrivit att den var skarp.
Citera
2026-07-15, 11:12
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jag har absolut inte påstått att den upphittade kulan skulle vara den som Kirk sköts med, jag har hela tiden skrivit att den var skarp.
Det var inte det jag sa.
Citera
2026-07-15, 11:14
Avstängd
Citat:
Det var inte det jag sa.
Då missförstod jag, vad menade du då?
Citera
2026-07-15, 11:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Enligt Charlie Kirks producent Andrew Kolvet tog han korten för att skydda inspelningarna i kaoset efter skjutningen och överlämnade det senare till FBI.
https://truthpress.com/news/charlie-kirks-producer-explains-what-happened-to-sd-cards-after-kirks-assassination/
Citera
2026-07-15, 11:18
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Enligt Charlie Kirks producent Andrew Kolvet tog han korten för att skydda inspelningarna i kaoset efter skjutningen och överlämnade det senare till FBI.
https://truthpress.com/news/charlie-kirks-producer-explains-what-happened-to-sd-cards-after-kirks-assassination/
Tänka sig! En helt rimlig förklaring som inte alls pekar på en konspiration.
Senast redigerad av Fanten 2026-07-15 kl. 11:23.
Citera
2026-07-15, 11:29
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Då missförstod jag, vad menade du då?
I korthet bara att den inte är relevant.

Men du, vill du bli tagen på allvar i den här tråden? I så fall kan du väl lista allt som du inte tycker stämmer med den officiella historian, och varför. Inte saker som du tycker är skumma, konstiga eller oförklarliga utan saker som inte stämmer. För plus i kanten så kan du komma med egna tankar om hur det du anser inte stämmer skulle kunna stämma.
Citera
2026-07-15, 11:35
Avstängd
Citat:
I korthet bara att den inte är relevant.

Men du, vill du bli tagen på allvar i den här tråden? I så fall kan du väl lista allt som du inte tycker stämmer med den officiella historian, och varför. Inte saker som du tycker är skumma, konstiga eller oförklarliga utan saker som inte stämmer. För plus i kanten så kan du komma med egna tankar om hur det du anser inte stämmer skulle kunna stämma.
Det blir mycket men jag får väl börja från början och så tar vi det en sak i taget.
Det första som inte stämmer är att Kirk blev skjuten med 30-06 ammunition för då skulle det blivit ett utgångshål där bak, vilket videon - som Candace efter mycket tjat till slut fick från killen som plockade ut kortet från kameran som satt bakom Kirk - tydligt visar att det inte blev.
Citera
2026-07-15, 11:40
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Det blir mycket men jag får väl börja från början och så tar vi det en sak i taget.
Det första som inte stämmer är att Kirk blev skjuten med 30-06 ammunition för då skulle det blivit ett utgångshål där bak, vilket videon - som Candace efter mycket tjat till slut fick från killen som plockade ut kortet från kameran som satt bakom Kirk - tydligt visar att det inte blev.
Inte om det var gammal ammunition av dålig kvalitet, eller om den träffade en halskota. Det finns gott om exempel på kulor som studsar när dom väl kommer in i kroppen. Jag säger inte att det är vad som har hänt, men det är en möjlig förklaring.

Du behöver inte posthora ett inlägg för varje sak, vi är vuxna människor som klarar av långa inlägg.
Citera
2026-07-15, 11:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Medan Brady påstår att det visst fanns blod på ryggen…

Men ett par frågor:
• Hur vet du att den inte gick igenom kroppen? Det behöver ju knappast synas på en halvdan film.
• Vad var det för kula? Helmantlad eller mjukspetsad jaktkula? En mjuk kula kan expandera kraftigt och riva upp ett större sår samtidigt som den snabbt tappar moment.
• Har du läst obduktionsprotokollet och vad det står om eventuella vinklar och träffar i ben?
Citera
2026-07-15, 11:52
Avstängd
Citat:
Inte om det var gammal ammunition av dålig kvalitet, eller om den träffade en halskota. Det finns gott om exempel på kulor som studsar när dom väl kommer in i kroppen. Jag säger inte att det är vad som har hänt, men det är en möjlig förklaring.

Du behöver inte posthora ett inlägg för varje sak, vi är vuxna människor som klarar av långa inlägg.
Jag har ingen lust att sitta och skriva långa inlägg. Kulan hade enligt mig gått rakt igenom och det var därför dom var så snabba med att plocka ner kameran så att ingen skulle få se att den inte gjorde det. Och du behöver inte använda ordet hora.
Citera
2026-07-15, 13:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
The RØDE circuit board (30mm × 28mm) https://followtheepicenter.com/
https://www.youtube.com/shorts/PPMTXLuUH3I bild 3 som flimmrar förbi, klart och tydligt att kretskortet inte är (30mm × 28mm)
visar du och förklarar din mätmetod.

Citat:
Bild 7, där syns Jon Aaron Bray's "shaped charge", som den heller, inte stämmer med måtten som han själv sagt.
Varav du citerar den angivna storleken här
"Den riktade sprängladdningens dimensioner var endast 15 ggr 10 millimeter, inklusive hölje."
visar du och förklarar din mätmetod.

Citat:
Räcker bara med att läsa och se vad Jon Aaron Bray skriver, så stämmer inte hans skriverier, bilder, grafik.
Ja, du säger det sida upp och sida ner, men du har fortfarande inte ens försökt att också visa det.

Hur kan det komma sig, tror du?

Citat:
Och kom inte nu och säg "vilken timestamp" eller liknande för videon. Du själv har använt bild x. Och inte tidigare godkänt sekunder för videon.
Vilken "bild x"?

Citat:
Angående din
"Du glömmer att mikrofonen först skickas utåt från kroppen varpå batteri och kretskort skickas iväg åt vänster."
Tacksam för bifogad video för detta påstående.
Det kommer när du har visat och förklarat allt du säger här ovan.

Citat:
Newtons 2a o 3e lag verkar inte finnas hos Jon Aaron Bray..
Varför? Visa och förklara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in