2026-07-12, 17:12
Medlem
Pekka-s avatar
Nästa års festival kommer infalla 9-12 juni. Inget nationaldagsfirande 2027, vilket är skönt att slippa det tramset.

Blind bird är slutsålt redan, oklart hur många biljetter som var blind bird men kul att folk är engagerade.

Vilka önskemål har vi inför 2027?

https://swedenrock.com/

Stående önskemål från tidigare år är fortfarande Rammstein och Metallica som headline.
Citera
2026-07-12, 17:19
Avslutad
Europe är väl självskriven.
Citera
2026-07-13, 13:08
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notmember
Europe är väl självskriven.

Ja, de är redan bekräftade av SRF i sociala medier, men det har inte gjorts ett officiellt bandsläpp än. Brukar väl komma i oktober ungefär.

Hoppas Children of Bodom kan utveckla samarbetet med Samy Elbanna och ge sig ut på en turné med stopp på SRF.
Citera
2026-07-13, 17:42
Medlem
Europe
Def Leppard (50 års jubileum enligt dem själva nästa är)
In flames
Sabaton

Något sådant för headliners?
Citera
2026-07-14, 19:52
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datoridiot
Europe
Def Leppard (50 års jubileum enligt dem själva nästa är)
In flames
Sabaton

Något sådant för headliners?

Rätt tråkiga headliners. Förutom om In Flames om de skulle göra en Maiden och bara köra låtar från de fyra första albumen. Känns som man borde få in någon nyare headliner också, Halestorm tycker jag hade passat, vet dock inte om de har så mycket svenska fans så de fixar en headline. Är Amon Amarth tillräckliga stora för att headlina nu mer? Det är ju ett alternativ också.
Citera
2026-07-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Rätt tråkiga headliners. Förutom om In Flames om de skulle göra en Maiden och bara köra låtar från de fyra första albumen. Känns som man borde få in någon nyare headliner också, Halestorm tycker jag hade passat, vet dock inte om de har så mycket svenska fans så de fixar en headline. Är Amon Amarth tillräckliga stora för att headlina nu mer? Det är ju ett alternativ också.

Skulle gärna se Halestorm, tvek om dem kan vara en headliner dock men håller med, skulle behöva någon nyare... det blir oftast det gamla gardet då dem är biljettgarantier
Citera
2026-07-14, 22:34
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:

Europe kommer headline:a i alla fall.

Halestorm förtjänar en plats vid 20.00 på Rock Stage, minst. Det kommer de göra bra.

Eftersom de släppte Blind Bird-biljetter för första gången så känns det som att de försöker säkra upp kapital för en större bokning. Eller så är det bara girighet, om en ska vara cynisk.

Årets festival kändes som ett mellanår (av många), bara en headliner jag verkligen ville se.
Citera
2026-07-15, 11:34
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datoridiot
Skulle gärna se Halestorm, tvek om dem kan vara en headliner dock men håller med, skulle behöva någon nyare... det blir oftast det gamla gardet då dem är biljettgarantier

Är Event Horizon så mycket större än Halestorm?, det är ett band som jag inte kan en ända låt med trots att man är metalnörd. Att Halestorm inte är större är ju ett mysterium otrolig frontkvinna och stor variation i låtarna. När jag såg att de skulle vara förband till Maiden så trodde jag det var typ något evanescence/nightwish aktigt som inte alls är min grej, men jäklar vad fel jag hade.
Citera
2026-07-17, 10:35
Medlem
ArtilleryForces avatar
Verkar som man ska dit (blir ju att man går varannat år numera) men då får de verkligen skärpa till sig vad gäller bokningarna! Hade varit kul med att ha Sleep Token som headliner ena dagen, de är stora nog att fixa det.
Citera
2026-07-17, 19:19
Medlem
Citat:
Är Event Horizon så mycket större än Halestorm?, det är ett band som jag inte kan en ända låt med trots att man är metalnörd. Att Halestorm inte är större är ju ett mysterium otrolig frontkvinna och stor variation i låtarna. När jag såg att de skulle vara förband till Maiden så trodde jag det var typ något evanescence/nightwish aktigt som inte alls är min grej, men jäklar vad fel jag hade.

Jag tar Halestrom alla dagar före Horizon, det rimmar väl bra dessutom med dagens läge, kvinnlig sångare, "yngre" band, varför inte lixom, sen om dem ska headlinea som i att stå på festival stage kl 21, oklart men jag hade gärna tagit det, blir nog ett jäkla drag
Citera
2026-07-18, 02:14
Medlem
Det börjar bli ett antal år sedan Marduk sist spelade på SRF, så hade gärna sett dom igen, finns nog inget brutalare black metal band live.
Senast redigerad av C4USE-UNKN0WN 2026-07-18 kl. 02:17.
Citera
2026-07-18, 10:17
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C4USE-UNKN0WN
Det börjar bli ett antal år sedan Marduk sist spelade på SRF, så hade gärna sett dom igen, finns nog inget brutalare black metal band live.

Hade varit riktigt kul med lite mer black, hade gjärna sett något grindcore band också. Nu finns det väl andra festivaler om det är sånt man vill se men kul med lite variation sweden rock.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in