2026-07-24, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Hade varit riktigt kul med lite mer black, hade gjärna sett något grindcore band också. Nu finns det väl andra festivaler om det är sånt man vill se men kul med lite variation sweden rock.

Jo det hade varit kul om SRF inte bara satsar på glam & 80-talsmetal. Ta ut svängarna mer: Alltifrån goth-rock, Oi!, kängpunk mm....är det bara jag som tycker det vore häftigt?
Citera
2026-07-24, 10:01
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Jo det hade varit kul om SRF inte bara satsar på glam & 80-talsmetal. Ta ut svängarna mer: Alltifrån goth-rock, Oi!, kängpunk mm....är det bara jag som tycker det vore häftigt?

Mer punk helt klart, vet dock inte vilka nyare Oi band det finns som skulle kunna leverera, Cock Sparrer och Cockney Rejects är ju inte direkt ungdomar om de ens spelar live fortfarande.

The Chats och Dropkick Murphys hade jag gjärna sett de har ju lite Oi influerade låter åtminstone.

Tror också det hade varit ett sett att få lite ny och röjigare publik också.
Senast redigerad av GreenBastard 2026-07-24 kl. 10:06.
Citera
2026-07-26, 19:19
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Mer punk helt klart, vet dock inte vilka nyare Oi band det finns som skulle kunna leverera, Cock Sparrer och Cockney Rejects är ju inte direkt ungdomar om de ens spelar live fortfarande.

The Chats och Dropkick Murphys hade jag gjärna sett de har ju lite Oi influerade låter åtminstone.

Tror också det hade varit ett sett att få lite ny och röjigare publik också.

The Chats är kul, de hade jag kunnat tänka mig att se!
Citera
2026-07-30, 06:06
Medlem
Citat:
Hade varit riktigt kul med lite mer black, hade gjärna sett något grindcore band också. Nu finns det väl andra festivaler om det är sånt man vill se men kul med lite variation sweden rock.

Det här glömde jag ju påpeka såklart (att du har rätt i) Mer döds/svart, lite av den typen som bokades in på gamla kära Gefle Metal Festival
ungefär

Lyssnar på det mesta inom metal (och annan rock) men varit inne i en mer "extrem-period" ett bra tag och bokar de in grejer som är lite tyngre än typ Saxon, Deep Purple och diverse AOR skulle jag nog hoppa till
Citera
2026-07-30, 12:04
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Det här glömde jag ju påpeka såklart (att du har rätt i) Mer döds/svart, lite av den typen som bokades in på gamla kära Gefle Metal Festival
ungefär

Lyssnar på det mesta inom metal (och annan rock) men varit inne i en mer "extrem-period" ett bra tag och bokar de in grejer som är lite tyngre än typ Saxon, Deep Purple och diverse AOR skulle jag nog hoppa till

Jag tror det skulle bli sista året för Malmö Massacre också som typ nischat black och grind och kängpunk, så det borde ju finnas intresse att se lite hårdare band på någon annan festival.
Citera
2026-07-30, 15:28
Medlem
XtraXs avatar
Machine head har aldrig lirat på SF vilket är jäkligt konstigt, hade varit en grym bokning.
Citera
2026-07-31, 11:35
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C4USE-UNKN0WN
Det börjar bli ett antal år sedan Marduk sist spelade på SRF, så hade gärna sett dom igen, finns nog inget brutalare black metal band live.

Otroligt bra live, såg dom på getaway 2014. Plague angel är en skiva som gått varmt i ungdomsåren.

Hade gärna sett:
Batushka
Mgla
Behemoth
Deafheaven
Anaal Nathrak

Få in lite hårdare, även som nämnts i tråden punk och core musik. Få in nytt blod istället för glam o 80-tal.
Citera
2026-07-31, 11:43
Medlem
Noetlovskijs avatar
Några hårdare som jag skulle kunna tänka mig:

Cattle Decapitation (som tyvärr ställde in 2025)
Bloodbath (var senast där 2015, det är dags igen)
Behemoth (det var så SATANS kallt 2023 så jag såg en kvart innan jag höll på att förfrysa)
LIK
Baest
Vader
Citera
2026-07-31, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Behemoth (det var så SATANS kallt 2023 så jag såg en kvart innan jag höll på att förfrysa)

Behemoths spelning minns jag. Den var ganska sen (typ 23?) Ganska kallt, men jag hade också så jävla ont i fötterna att jag gick för dagen. Skulle vara kul att "ladda batterierna" igen och se en hel spelning nu
Citera
2026-07-31, 12:57
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Behemoths spelning minns jag. Den var ganska sen (typ 23?) Ganska kallt, men jag hade också så jävla ont i fötterna att jag gick för dagen. Skulle vara kul att "ladda batterierna" igen och se en hel spelning nu

Ja, de var sist ut på Rock Stage den kvällen.
Citera
2026-07-31, 16:07
Medlem
Skulle va kul se VindictA lira på SRF. De har aldrig lirat i Sverige.
Citera
2026-08-01, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Ja, de var sist ut på Rock Stage den kvällen.

Så var det ja, tackar

Satt och lyssnade på en Rammstein-klassiker tidigare i eftermiddag, nämligen Links 2,3,4 och det gick upp för mig helt plötsligt: Varför har de här tyskarna aldrig varit på SRF?

Boka in de förfan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in