2026-07-15, 09:51
Medlem
Nytt påfund; månadsfaktura.
När man ska välja betalsätt så kan man inte välja att betala på förfallodagen utan bara att betala antingen direkt eller skjuta upp till nästa faktura.
Varför inte kunna välja att betala på förfallodagen?
Känns trist att behöva bevaka så man kan betala på förfallodagen.
Citera
2026-07-15, 10:08
Medlem
Onanikrems avatar
Det de lever på är folk som inte kan betala eller missar att betala och får en snuskigt hög ränta och säkert någon smaskig tilläggsavgift typ faktura eller något.

Handlar så lite det bara går med Klarna och betalar bort det så fort det bara går (när det plingar in)

Lifehack är att se till det finns några hundra på klarnakontot ifall du köper en dildo på Temu eller ett McDonkenmål eller vad?

Det mesta går betala med ditt vanliga kort direkt utan konstigheter, då gör man så!
Citera
2026-07-15, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
När man ska välja betalsätt så kan man inte välja att betala på förfallodagen utan bara att betala antingen direkt eller skjuta upp till nästa faktura.
Tror du kan ringa till de och be de korrigera om man vill ha de så som du behagar.
De brukar väl inte vara så jobbiga att ha och göra med kan jag tänka mig.
Citera
2026-07-15, 10:30
Medlem
swebarbs avatar
Du kan ju välja i appen att betala vilken dag du vill.
Citera
2026-07-15, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Det de lever på är folk som inte kan betala eller missar att betala och får en snuskigt hög ränta och säkert någon smaskig tilläggsavgift typ faktura eller något.

Handlar så lite det bara går med Klarna och betalar bort det så fort det bara går (när det plingar in)

Lifehack är att se till det finns några hundra på klarnakontot ifall du köper en dildo på Temu eller ett McDonkenmål eller vad?

Det mesta går betala med ditt vanliga kort direkt utan konstigheter, då gör man så!
Ja jag håller med dig. Jag har några tidningsprenumerationer som betalas via Klarna och det drogs direkt förut utan problem. Nu ska man dras med månadsfaktura. Så tröttsamt.
Citera
2026-07-15, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey

Var inne nyss, gick utmärkt att välja både på förfallodagen eller eget datum

Edit.

Men bara att strunta i använda tjänsten om man inte tycker det passar.
Senast redigerad av Baheera 2026-07-15 kl. 11:29.
Citera
2026-07-15, 11:45
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
klarna leker usa-företag och tar till vilka medel som helst för att få in mer pengar. Om man komplicerar betalningen så kan de med sina big data-siffror se att de tjänar lite pengar till och vem bryr sig om kunden.

Jag skulle betala min senaste klarna. Då fanns plötsligt inte kreditkort som alternativ, bara olika banker? jag hade inte beloppet på bankkontot. Om jag gett upp där antar jag att de tagit förseningsavgifter och ränta så det var ett sätt att lura mig. Till sist kommer de att ha en labyrint man tar sig igenom för att betala.

Detta koncept fungerar tills det inte fungerar längre. Själv kommer jag aldrig att kryssa i Klarna nästa gång utan betala direkt med VISA.
Citera
2026-07-15, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
klarna leker usa-företag och tar till vilka medel som helst för att få in mer pengar. Om man komplicerar betalningen så kan de med sina big data-siffror se att de tjänar lite pengar till och vem bryr sig om kunden.

Jag skulle betala min senaste klarna. Då fanns plötsligt inte kreditkort som alternativ, bara olika banker? jag hade inte beloppet på bankkontot. Om jag gett upp där antar jag att de tagit förseningsavgifter och ränta så det var ett sätt att lura mig. Till sist kommer de att ha en labyrint man tar sig igenom för att betala.

Detta koncept fungerar tills det inte fungerar längre. Själv kommer jag aldrig att kryssa i Klarna nästa gång utan betala direkt med VISA.

Så du skjuter först upp betalningen med Klarna, och sen skjuter upp den igen med kreditkortet?

Du kanske inte ska köpa grejer om du inte har pengar till det....
Citera
2026-07-15, 12:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Så du skjuter först upp betalningen med Klarna, och sen skjuter upp den igen med kreditkortet?

Du kanske inte ska köpa grejer om du inte har pengar till det....
Det är inget medvetet utan antagligen var KLARNA det första eller default alternativ och jag hade bråttom när jag beställde.

Vilket ju är exakt enligt klarnas plan och ju mer okunniga oförberedda och oinformerade kunderna är desto mer pengar in. Men nästa gång väljer jag bort dem medvetet.

Fanns en period typ 2020-2025 när klarna fungerade utmärkt och pengarna bara drogs från mitt bankkonto. Tydligen inte tillräckligt lönsamt...
Citera
2026-07-15, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Var inne nyss, gick utmärkt att välja både på förfallodagen eller eget datum

Edit.

Men bara att strunta i använda tjänsten om man inte tycker det passar.
Inte i min Klarna-app iallafall. Klickar jag på fakturan finns bara alternativet ”Betala nu”.
Citera
2026-07-15, 12:41
Medlem
Jordgubbes avatar
Lite? Undvik Klarna, varför trassla in sig i dem, finns ofta alternativ.
Citera
2026-07-15, 12:58
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Skulle aldrig använda Klarna det finns bättre betalningssystem!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in