2026-07-14, 18:49
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorjkpg
Med tanke på hur ”till rufsade” de är på bilderna vid brottsplatsundersökningen så har jag svårt att tänka mig det.
Oavsett om de var tejpade så tänker jag att ett 20-30min tumult borde ha ”rufsat till dem”

Förstår nog inte riktigt vad du vill uppnå med dina inlägg, då ingen på Flashback kommer att kunna ändra på domen från hovrätten och fallet är avslutat i de flesta människors ögon.

Sannolikheten att HD ger prövningstillstånd är försvinnande liten, men om det är det du hoppas på vore det kanske bättre att lägga allt fokus på denna överklagan för det finns nog ingen på Flashback som kommer att engagera sig i detta fall.

Det var nog inte matt-fransarnas utseende som gjorde att domen blev som den blev.
Citera
2026-07-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Förstår nog inte riktigt vad du vill uppnå med dina inlägg, då ingen på Flashback kommer att kunna ändra på domen från hovrätten och fallet är avslutat i de flesta människors ögon.

Sannolikheten att HD ger prövningstillstånd är försvinnande liten, men om det är det du hoppas på vore det kanske bättre att lägga allt fokus på denna överklagan för det finns nog ingen på Flashback som kommer att engagera sig i detta fall.

Det var nog inte matt-fransarnas utseende som gjorde att domen blev som den blev.

Det handlar ju om att man inte vill bli bedömd hos allmänheten också. Domen i rätten är det ena straffet och domen i allmänheten det andra. Hur ska familjen kunna leva vidare efter denna tragedin liksom? Det kommer ju vara vänner bekanta grannar släktingar som tar avstånd, så är det alltid och det känns surt och jobbigt för anhöriga såklart
Citera
2026-07-15, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Förstår att ni närstående tycker mattfransar är viktiga, men nu är det faktiskt så att hans två döttrar försökte slå ihjäl honom.

Som jag nämnt tidigare så känner jag ingen av dessa inblandade personligen, men om man gör sin läxa och läser FUP innan man kommenterar och blir expert så kan man reagera på vissa saker som sticker ut.
Citera
2026-07-15, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Upp till bevis eller sluta käbbla, kärringarna är skyldiga till 100 %!

Lyssna på rättegången taggarna är utåt från start, man hör ju till och med hur skyldiga dom är med sitt hatprat, och dessutom försöka stoppa en försäljning av egendom fast gubben inte är död ännu.

Synd att vi inte har bara vatten och bröd längre i våra fängelser.. 😂

Vad är bevisat, eller snarare vad är inte bevisat?

Huruvida någons vokabulär är kan man knappast hamna i finkan för, tomte.
Citera
2026-07-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Du tror inte att förövarna snabbt kan ha ställt iordning rummet, om man nu ville att det skulle se ut som om han hade trillat? Då lämnar man väl knappast ett rum som vittnar om överfall? Det finns ingen redogörelse för tidsspannet eller vad som kan ha försiggått från det att Arne spelade död och de lämnade honom i fred, till dess att altandörren stängs.

Hade du läst fup och lyssnat på hans förhör i tingsrätten så framgår det tydligt att BO / Arne berättar att efter slaget så han hamnar på marken så är de kvar i ca 5 minuter, han berättar även att de inte pratar eller plockar med något. Han har en tydlig redogörelse för att han ser Annette lämna kl 19:05.

2 tidigare ostraffade personer
Citera
2026-07-15, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
För i helvete
Lugn nu!

Det är inte oskyldiga som är dömda här.

Sakkunnig för försvaret säger det KAN VARA SÅinte att det så.
Ang mobilen, så har han en annan teori.
Samma med Hanna ang demensen.

De lägger fram vad de tror. Hanna har int ens träffat honom.

Men faktum kvarstår ju att rätten tagit del av undersökningen av honom. Vårdens utlåtande och de väljer att döma utifrån vad de sett i rätten. Samt att hans story håller över tid.

Om dörrrarna var oskyldig hade de aldrig agerat som de gjort efter deras pappa nästan blev mördad.

Samt att deras försvarare försökte ri t ens lyfta fram en annan teori:

Äckligt vad man är beredd att göra för pengar som inte ens är ens egna.

Nu sitter de som tur var var de sitter.
Tycker pappan är storsint än så. Som förlåter fast de inte står för vad de gjort.

Likväl säger rättsläkare: förenligt med vilket betyder att de kan ha gått till så eller på 1 milj andra sätt också

Vad är det som sticker ut med deras agerande menar du?

Hade du närvarat vid rättegången i hovrätten ( som förövrigt var fullsatt) så hade du hört att Annettes försvarare lyfte fram en annan teori om alternativ GM.
Citera
2026-07-15, 00:39
Medlem
Citat:

Första vettiga kommentaren från dig.

Det menar jag inte heller, Flashback är inte ett dömandeorgsn i svenskt rättsväsende. Men likväl som du tycker att allt är självklart så har jag lika mycket rätt att ifrågasätta egna spekulationer. Du har ju defakto inte haft ett rätt gällande fakta i den här tråden utan bara utgått från egna värderingar.
Citera
2026-07-15, 07:09
Medlem
Ni, försvarare av två skamlösa tanter är för söta! Ni liksom Don Quijote av La Mancha slås mot väderkvarnar. Kan man inte ändra på sig själv och accepterar verkligheten får man försöka ändra på den. Bli verklightesfrånvänd.

De sötaste i era försvar är nog tusan "matt-fransarna. Det är rena rama dramat ihopknåpat av Agatha Christie, eller som ett fall för kommissarie Colombo. Inte någon gång i kriminalhistorien har ett mordfall, eller försök därtill, avgjorts där "beviset" för oskuld är raka mattfransar.

Att genomföra det perfekt mordet, eller försök därtill, är inte så där väldigt enkelt som två förvirrade kärringar kanske tror. Storasyster som rabiat drivande och en följande lillasyster misslyckades kapitalt- Trots att de hade en ouppmärksam och usel polisinsats som talade för dem.

När väl utredningen satte igång var de till råttorna.

Det är tyvärr bara att inse att verkligheten kom i fatt systrarna. Tragiskt och förfärande är det. De skiter ner allt för släkt och vänner för alltid. De kommer så länge de lever blir ihågkomna som de två galna systrarna med en gemensam tanke om att mörda sin pappa. Hur vämjeligt är inte det? (retoriskt)
Citera
2026-07-15, 09:44
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorjkpg
Första vettiga kommentaren från dig.

Det menar jag inte heller, Flashback är inte ett dömandeorgsn i svenskt rättsväsende. Men likväl som du tycker att allt är självklart så har jag lika mycket rätt att ifrågasätta egna spekulationer. Du har ju defakto inte haft ett rätt gällande fakta i den här tråden utan bara utgått från egna värderingar.

Hoppsan!
Du kan knappast ha läst vad jag har skrivit i tråden, men trivs du med att svinga hejdlöst och komma med bisarra antaganden så får du göra det.

Märkligt att du anklagar mig för att inte ha ett enda rätt gällande fakta, när du själv gör samma stenhårda tolkning av vad jag har tillfört tråden och vilken inställning jag har haft. Dessutom har du fel...

Kort sagt: Du imponerar inte när du kallar andra medlemmar för tomte och kritiserar andra som har en annan åsikt än dig....
Senast redigerad av MrBubs 2026-07-15 kl. 10:34.
Citera
2026-07-15, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Fast det stämmer inte det där med C.
Hon har ju ber eller mindre uppfostrats som ett barn till sina morföräldrar då hennes mamma A var ung när hon föddes.
Det vittnar ju både morfar och C om.
Tror A gör det också.

C är utbildad sjuksköterska och arbetar som skolsköterska om jag inte minns fel.
Två barn med funktionsnedsättning som både hon och pappa. Verkar göra allt för.
De enda som säger hon är peningkåt är ju hennes mamma och moster.

Broderns Markus/mattias minns int enabler har ju också fått pengar genom år en är de hjälpt till.

Alla verkar glad i gubben så länge kranen är på. Att hjälpen sen begränsas är väl för att morfar klarar sig med C hjälp. Och sen förändras ju relationen när de bråkar om hemmet för mormor innan.

Det är ju konflikterna med A och S som leder till att det blir avstånd. Sen börjar de ju bråka om arvet och försöker stoppa en försäljning. Att säga de i t bryr sig om pengar.

Fattar närstående här inne är upprörda. Man vill sällan se. Tillbringat tid i alla möjliga trådar här där släktingar/vänner försvarat vissa på helt galan sätt och har också svårt att acceptera när domen faller.

Men nu är de dömda i lagen mening och snacka att oskyldigt dömda nu sitter i fängelse är faktiskt bara skrattretande.

Ang mattkanten, mina blir också raka när man drar munstycket på dammsugaren över.

Det stämmer inte, det är två st andra vittnen som säger i förhör att C är bara ute efter pengar. Bl a ett av barnbarnen.
Sen är det minst ett vittne (har för mig att det är 2) som säger att C knappt har arbetat i hela sitt liv. Det verkar som det var hennes man som drog in pengarna via sitt företag. Vid skilsmässan var hon förmodligen tvungen att börja jobba.
Visst hon har utbildning och är anställd som skolsköterska. Men hur länge har hon varit det? 🙄
Citera
2026-07-15, 11:52
Medlem
Citat:
Hoppsan!
Du kan knappast ha läst vad jag har skrivit i tråden, men trivs du med att svinga hejdlöst och komma med bisarra antaganden så får du göra det.

Märkligt att du anklagar mig för att inte ha ett lopp enda rätt gällande fakta, när du själv gör samma stenhårda tolkning av vad jag har tillfört tråden och vilken inställning jag har haft. Dessutom har du fel...

Kort sagt: Du imponerar inte när du kallar andra medlemmar för tomte och kritiserar andra som har en annan åsikt än dig....

Det var faktiskt fel av mig och kan inte annat än be om ursäkt, läste bblues när jag svarade dig och inte mrbubs, gick av bara farten så återigen ber jag om ursäkt för mitt misstag.

Vad av det som jag skrivit har jag fel i? Jag har inte sagt att någon är skyldig eller oskyldig, däremot så tycker jag att 2 personer blivit dömda på extremt fattig bevisning.

Att kritisera folk som kör killgissningsr framför fakta tycker jag är fullt relevant i ett sånt här forum, det är ju inte ”vad som händer i nästa farmen avsnitt” som diskuteras och då kan man inte gå på känslor utan man får hålla sig till fakta.

Har jag sagt något som inte är sanningsenligt får du gärna peka på det och bemöta det med fakta.

Du fick en känga du inte skulle ha. Sorry….
Senast redigerad av Terrorjkpg 2026-07-15 kl. 12:01. Anledning: Tillägg.
Citera
2026-07-15, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lommen
Det stämmer inte, det är två st andra vittnen som säger i förhör att C är bara ute efter pengar. Bl a ett av barnbarnen.
Sen är det minst ett vittne (har för mig att det är 2) som säger att C knappt har arbetat i hela sitt liv. Det verkar som det var hennes man som drog in pengarna via sitt företag. Vid skilsmässan var hon förmodligen tvungen att börja jobba.
Visst hon har utbildning och är anställd som skolsköterska. Men hur länge har hon varit det? 🙄

Hörde via ”en som känner en som känner en” att hon lyckades kräma ur ett par miljoner som hon egentligen inte ”hade rätt till” pga äktenskapsförord ur exmaken.

Ska förtydligas som sagt att det är min till mun så kan inte bekräftas med säkerhet men ingen ”svammlare” som kom med påståendet.

Lär ju inte lyfta miljonlön direkt som skolsköterska… B)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in