2026-07-06, 22:43
Medlem
Han har varit elak hela sitt yrkesliv som en skrev tidigare, var även elak mot barnen när de växte upp ibland. Har man sen början till demens har man svårt att se vad som är fel. Den yngre av systrarna var och är riktigt snygg dessutom i mitt tycke. Jag har träffat henne mycket var i samma "gäng" när man var ute i krogsvängen!
Citera
2026-07-06, 23:29
Medlem
Verkar vara en riktig White-Trash historia du har varit delaktig i.. 😂
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Han har varit elak hela sitt yrkesliv som en skrev tidigare, var även elak mot barnen när de växte upp ibland. Har man sen början till demens har man svårt att se vad som är fel. Den yngre av systrarna var och är riktigt snygg dessutom i mitt tycke. Jag har träffat henne mycket var i samma "gäng" när man var ute i krogsvängen!
Citera
2026-07-06, 23:34
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-ryd
Skulle du själv haft vattentätt alibi för varje minut du lever? Bara en fråga.

Också ett faktum att dom stog utanför å pratade en bra stund enligt Arne själv. Men det finns ingen granne som sätt det? Tycker det är lustigt, speciellt när han bor som han gör, i radhus. Han sa även att han satt på en stol, fanns ingen stol vid entrén?

Också ett faktum att allt var i perfekt skick i hela hemmet när polisen kom, som någon tidigare skrev till och med mattfransarna låg perfekt. Är inte det lite lustigt? Om han kastade iväg ena dottern någon meter som han själv uppgett? Och en grov misshandel har pågått, ändå finns det inga som helst tecken på strid?
Precis så. Inget av detta ifrågasätts. Det tycker jag är väldigt märkligt. Det verkar ganska trångt det där vardagsrummet. Det ska alltså ha skett en rejäl strid med våldsamma kvävningsförsök, där tre personer ligger huller om buller. Och en slängs iväg. Men inte en mattfrans är sned. HUR kan det vara noll tecken på strid??

Och jag håller med om motsägelserna i det inledande skedet. Jag vet inte hur huset såg ut, har inte googlat bilder. Men det är alltså ett radhus. Var tog stolen vägen som han hävdar att han satt på? Varför är det ingen som har sett denna långa pratstund? (Kan ifrågasättas minst lika mycket som man har valt att ifrågasätta systrarnas pratstund på kyrkogården. Men nehej, här ska man minsann tro blint på en icke vidimerad utsaga.) Och hur kunde syster nummer två "dyka upp" från ingenstans? Dessutom hade någon med sig en stor bytta av något slag. Var fanns den inledningsvis? Och varför har inte en enda granne eller förbipasserande sett något av allt detta?

För övrigt undrar jag varför polisen så kategoriskt viftade bort mannens prat om att hans döttrar hade misshandlat honom? Kändes det så orimligt? Varför då?

Och varför - VARFÖR - väljer barnbarnen att städa så frenetiskt på en gång? Jag ifrågasätter kanske mest C:s städande. Hon verkar ju vara intensivt övertygad om att det är mamman och mostern som försökt ta livet av morfar. Har hon inte ens sett en enda kriminalfilm på tv?? VEM börjar städa när man hellre borde ligga på polisen som en iller att de måste säkra bevis efter detta MORDFÖRSÖK?!?

Återigen. Jag vet inte vem som bär skulden i detta. Men frågorna envisas med att ligga kvar och skvalpa.
Citera
2026-07-06, 23:40
Medlem
Minh-Heng-Pungs avatar
Citat:

Också ett faktum att dom stog utanför å pratade en bra stund enligt Arne själv. Men det finns ingen granne som sätt det? Tycker det är lustigt, speciellt när han bor som han gör, i radhus. Han sa även att han satt på en stol, fanns ingen stol vid entrén?

Också ett faktum att allt var i perfekt skick i hela hemmet när polisen kom, som någon tidigare skrev till och med mattfransarna låg perfekt. Är inte det lite lustigt? Om han kastade iväg ena dottern någon meter som han själv uppgett? Och en grov misshandel har pågått, ändå finns det inga som helst tecken på strid?

Nej, jag har inte vattentätt alibi för varje minut. Det har ingen. Saken är ju den, att det aldrig i mitt och de flestas liv hänt något som gjort att jag tvingats visa upp ett alibi. De flesta människor blir aldrig inblandade i en komplicerad brottsutredning där polis måste utreda var man varit minut för minut.

Idag så kan man dock spåra varenda persons rörelse och sociala aktivitet via mobilen. Jag har min mobil påslagen dygnet runt. Några enstaka gånger har jag den på ljudlöst vid arbetsmöten, begravningar mm. Om det fanns anledning, så skulle det med hjälp av min mobil/dator, bankkort, vittnen och övervakningskameror, gå att få klarhet i var jag varit och vad jag gjort i princip hela tiden, året runt.

Det konstiga i det här fallet är inte att Annette och Susanne båda två haft sina mobiler avstängda ungefär samtidigt under gudstjänsten. Det konstiga är att att det sker ett grovt brott som de är misstänkta för, samtidigt som deras mobiler är avstängda. Båda två hade tydligen dåligt med batteri, alternativt glömde, och slog inte på mobilerna förrän de kommit hem efter någon gång efter kl. 19.00. Bådas mobiler var avstängda från c:a 16.50 till 19.10+, trots att de lämnade kyrkan någon gång runt 17.50-18.00.

Som sagt, normalt hade deras avstängda mobiler inte varit något problem, men nu blev det ett problem, eftersom deras pappa Arne sa att de varit hemma hos honom och försökt döda honom under den tidpunkt som deras mobiler var avstängda, i kombination med att ingen sett Susanne och Annette efter att de tillsammans lämnade kyrkan, trots att massor av folk rörde sig i och utanför kyrkan, och Susanne och Annette påstod att de var vid kyrkan och minnesstenen på kyrkogården hela tiden fram till strax före 19.00.

Jag är övertygad om att Susanne och Annette planerat att döda sin pappa just den här dagen eftersom de hade en legitim anledning att stänga av mobilerna pga gudstjänsten. När de lämnat kyrkan så åkte de och parkerade bilen och väntade på honom utanför hans hus, och när de såg att han kom hem ensam, så gav de sig på honom.
Senast redigerad av Minh-Heng-Pung 2026-07-06 kl. 23:43.
Citera
2026-07-07, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Väldigt tydligt klargörande…
Fallet är ju klart eg redan vid hans påstående att de är dem och de. Inte har något alibi annat än varandra som säger emot varann.

En sak som jag finner intressant, jag har inte läst tråden här uta;bara läst fup och dom.
Det är hur dysfunktionell alla är utom då just Charlotte och Arne, och det är kanske just därför det väljer att ta avstånd från de andra.

Anettes och Susannes barn, där hör man ju hur de lyssnat på sina mammors skitsnack i två år.
De ser bara C som en hemsk person. De har fan fått 500k . Visa lite tacksamhet.

De snackar bara skit i sina förhör, tror de kan komma med inspelningar på gubben som är till nackdel men han berättar ju bara samma historia, som bara blir mer och mer trovärdig så han inte ändrar sig.
Så barnen verkar helt hjärntvättade.
Och alla verkar tänka på pengar.

Jag anser inte man är en känslokall gubbe om man tar hem sin fru från ett äldreboende. För det var dåligt där. Hade han inte brytt sig om sin fru hade han var låtit henne stanna där.

En annans sak, döttrarna om de varit oskyldiga och fått reda på att deras pappa blivit så grovt misshandlad hade man väl åkt till sjukhus, även om man inte talats vid .
De hoppades ju på försoning. Hade väl varit ett perfekt tillfälle att visa man finns där.

Susanne får sån ångest att hon gör ett självmordsförsök.

Allt är så klart tragiskt. Och kanske är C manipulativ osv men ena brorsan har ju också hjälpt till CPU fått pengar hela tiden och så var det okej, men när kranen stryps då är hon en alkoholist som lever på morfars pengar.

Vad vet vi om C, finns det något belägg för det eller är det bra avundsjuka syskon och kusiner?

Jag ser det som att C har haft en nära relation med sin mormor och morfar hela livet, som ett barn till dem. Haft en fin relation med moster, men när pengar kommer in i bilden 2023 så får hennes mamma en knäpp och systern hänger på. Då,hade jag fan också gjort mina barn arvslös. Och nu gör han inte ens det.

Han hade kunnat ge bort pengar medan han levde. Och sett till att deras laglott är 0. Men de får ändå närmare en miljon. Och ändå inte nöjda.

Man ska inte se sitt arv som en rättighet att bli rik.
Tyvärr inte första ggn folk blir galna av pengar och inte sista heller.

Reagerar också på detta. Så fort mamman bkircsjuk så pratar man om pengar och när c blir arg över det så är det hon som är knäpp? Jag tycker det var en logisk reaktion
Citera
2026-07-07, 07:43
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:

Fast det står ingenstans i fup att mattfransarna låg exakt,

Står ingenstans hur länge de satt utanför. Du har sedan ditt nyskapade konto so, endast skrivit här slängt ur dig konstiga kommentarer. Fattar det finns ett egetintresse.

En dement person, hade inte kunnat vara så skarp så många gånger som han är.

Oavsett om deras alibi i dina ögon i inte får en dig att reagera så hade de kunnat haft ett vattentätt alibi med att de tex hade åkt hem direkt efter och varit hemma kl 17. Men han gör sitt påstående direkt, det är dom som gjort det. Han är trots sina skador och det våld som han utsattas för som rättsläkare bekräftar han ej kan ha gjort på sig själv.

Att påstå C varit där och gjort det är bara absurt, hon har alibi, hon var med sin partner och 2 andra. Henne kan man alltså på riktigt utesluta.

Ang Hanna, sakkunnig. Honor alltså kallad på försvarets order, hon får betalt att sitta där. Hon gör ett uttalande hypotetiskt. Mot en man hon aldrig träffat.

Hade han varit dement hade det varit mer långt gånget nu mot för 6 månader sedan. Han lämnar samma story 6 månader efter händelsen.

Systrarna har av en ”slump” just den stunden deras pappa utsätts för våld som kunnat varit dödligt båda mobilerna avstängda, sannolikheten är liten då de en,got it forensisk inte haft mobilerna avstängda under lång tid.

De går från sina platser i kyrkan ca 15 min tidigare, ingen ser dom vid slutet,
Att de båda lämnar olika storys om hur det var nere vid stenen visar att de ljuger. Är väldigt skillnad att säga ingen annan är där eller många var där.

Detta var gjort av amatörer, det är därför de inte ens hunnit sammanföra sin story. De trodde efter en månad de kommit undan.

Påstående att morfar misshandlat osv och varit ond det är döttrarnas story, barnbarnen har ju själva inte sätt det utan de som håller med har ju hört det.

Så tydligt ma vill framkalla scenarion om morfar som inte finns.

Att man ringer mäklaren men påstår man inte bryr sig om pengar.

Sen skrev nån att testamentet var ändrat efter mormor död. Stämmer ej. De skrev ett 2019 som sen 2024 ändras. Där bestämmer de sig för att ge systrarna 25% var, dvs deras laglott, det de har rätt till. Nästan en miljon kronor samt samt Lösöret i hemmet som värderas till 10.000 kr.
C får resten nästan 2 miljoner, den delen som en person har all rätt i världen att testamentera till vem han vill.

Det tyckte inte hans barn. De vart giriga och snåla och på grund av det får de nu sitta iföngelse 7 år.
Med all rätt!
Citera
2026-07-07, 07:49
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Precis så. Inget av detta ifrågasätts. Det tycker jag är väldigt märkligt. Det verkar ganska trångt det där vardagsrummet. Det ska alltså ha skett en rejäl strid med våldsamma kvävningsförsök, där tre personer ligger huller om buller. Och en slängs iväg. Men inte en mattfrans är sned. HUR kan det vara noll tecken på strid??

Och jag håller med om motsägelserna i det inledande skedet. Jag vet inte hur huset såg ut, har inte googlat bilder. Men det är alltså ett radhus. Var tog stolen vägen som han hävdar att han satt på? Varför är det ingen som har sett denna långa pratstund? (Kan ifrågasättas minst lika mycket som man har valt att ifrågasätta systrarnas pratstund på kyrkogården. Men nehej, här ska man minsann tro blint på en icke vidimerad utsaga.) Och hur kunde syster nummer två "dyka upp" från ingenstans? Dessutom hade någon med sig en stor bytta av något slag. Var fanns den inledningsvis? Och varför har inte en enda granne eller förbipasserande sett något av allt detta?

För övrigt undrar jag varför polisen så kategoriskt viftade bort mannens prat om att hans döttrar hade misshandlat honom? Kändes det så orimligt? Varför då?

Och varför - VARFÖR - väljer barnbarnen att städa så frenetiskt på en gång? Jag ifrågasätter kanske mest C:s städande. Hon verkar ju vara intensivt övertygad om att det är mamman och mostern som försökt ta livet av morfar. Har hon inte ens sett en enda kriminalfilm på tv?? VEM börjar städa när man hellre borde ligga på polisen som en iller att de måste säkra bevis efter detta MORDFÖRSÖK?!?

Återigen. Jag vet inte vem som bär skulden i detta. Men frågorna envisas med att ligga kvar och skvalpa.

Hon tror ju de gjort en undersökning, hon städar för att morfar ska komma hem. Hade väl vem som helst gjort. Alla hör kan vara överens om att polisen begick grova fel som inte lyssnade på morfar. Det är där misstaget sker som gör att det blir svårt att få en teknisk bevisning. Mender behövs inte. Utpekandet samt det morfar vittnar om stämmer överens med vad rättsläkaren säger, nån annan har skadat honom.

Och då finnns det bara två st som har motiv. De i sin tur har inget alibi. En av dem försöker begå självmordsförsök av skuld den andra erkänner, det var vi. Ingen oskyldig människa hade skämtat på det sättet i. Man verkligen var oskyldig.

Hon reagerar knappt när hon får informationen, hon börjar ”skämta” om det.

Bara det faktum att hon Susanne inte ens pratar om det överhuvud taget med sin sambo.
Hin smsar med massa personer men pratar inte med sin egen man,

Vad hade du gjort om din pappa blivit brutalt överfallen?ie fan hade man gjort så där iaf.
Citera
2026-07-07, 07:56
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minh-Heng-Pung
Nej, jag har inte vattentätt alibi för varje minut. Det har ingen. Saken är ju den, att det aldrig i mitt och de flestas liv hänt något som gjort att jag tvingats visa upp ett alibi. De flesta människor blir aldrig inblandade i en komplicerad brottsutredning där polis måste utreda var man varit minut för minut.

Idag så kan man dock spåra varenda persons rörelse och sociala aktivitet via mobilen. Jag har min mobil påslagen dygnet runt. Några enstaka gånger har jag den på ljudlöst vid arbetsmöten, begravningar mm. Om det fanns anledning, så skulle det med hjälp av min mobil/dator, bankkort, vittnen och övervakningskameror, gå att få klarhet i var jag varit och vad jag gjort i princip hela tiden, året runt.

Det konstiga i det här fallet är inte att Annette och Susanne båda två haft sina mobiler avstängda ungefär samtidigt under gudstjänsten. Det konstiga är att att det sker ett grovt brott som de är misstänkta för, samtidigt som deras mobiler är avstängda. Båda två hade tydligen dåligt med batteri, alternativt glömde, och slog inte på mobilerna förrän de kommit hem efter någon gång efter kl. 19.00. Bådas mobiler var avstängda från c:a 16.50 till 19.10+, trots att de lämnade kyrkan någon gång runt 17.50-18.00.

Som sagt, normalt hade deras avstängda mobiler inte varit något problem, men nu blev det ett problem, eftersom deras pappa Arne sa att de varit hemma hos honom och försökt döda honom under den tidpunkt som deras mobiler var avstängda, i kombination med att ingen sett Susanne och Annette efter att de tillsammans lämnade kyrkan, trots att massor av folk rörde sig i och utanför kyrkan, och Susanne och Annette påstod att de var vid kyrkan och minnesstenen på kyrkogården hela tiden fram till strax före 19.00.

Jag är övertygad om att Susanne och Annette planerat att döda sin pappa just den här dagen eftersom de hade en legitim anledning att stänga av mobilerna pga gudstjänsten. När de lämnat kyrkan så åkte de och parkerade bilen och väntade på honom utanför hans hus, och när de såg att han kom hem ensam, så gav de sig på honom.

Exakt, och det plus pappans starka berättelse som är klar och tydlig och ger stöd till den rättsmedicinska undersökningen samt ger ett motiv starkare än något annat. De har regelbundet önskat livet ur honom samt bråkat om pengarna och tom betalt 30.000 kr för det.

Och de som säger att de är oskyldiga för att då förlorar de ju arvet om de mördar sin pappa.
Nej för de trodde de skulle komma undan med det.ha to säger ju att bara ena dottern var synlig, den andra gömde sig för att hoppa på honom.

De var ett dåligt planerat överfall. Som de misslyckades med. Tack och lov.

Pappan väljer att inte ansöka om skadestånd, han hade kunnat ansökt om det och fått det. Det ligger på ca 300.000. Bara det säger väl mer om honom än vad de påstår,
Citera
2026-07-07, 07:57
Medlem
WallabeJoys avatar
Hoppas detta tas upp i Svenska fall.
Citera
2026-07-07, 08:33
Medlem
Jag tänker att bara en person som varit hemma hos Arne kan ta upp det med fransarna. Jag har läst fup och hittar inget om det. Känns som efterkonstruktion
Citera
2026-07-07, 08:39
Medlem
Ta en titt på pappan.

https://gofile.io/d/gzrI2f

Ser det ut som självförvållat? Eller som att han ramlat?

fundera sedan på vem i hela Jönköpings län som visste exakt när Arne skulle komma hem denna kväll, som hade incitament, hat och vilja att döda. För det är ju så att om dessa tanter vore oskyldiga måste det finnas en alternativ gärningsman eller kvinna. (tror inte ens försvaret var inne på den linjen)

Två eniga domstolar dömde dessa kärringar. Att högsta domstolen kommer ta upp fallet är lika osannolikt som om någon av domstolarna skulle ha friat dessa makabra damer.

Nä, rättvisa är skipad!

Tragiskt är det så det förslår. Anhöriga, vänner, bekanta, arbetskamrater har alla nog svårt att begripa att det osannolika faktiskt inträffade.
Citera
2026-07-07, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Läste artikeln i Expressen idag. Vilken soppa! Men min första tanke var inte hur hemska döttrarna varit, för där anar jag en bakgrund av enorma konflikter som inte kommer fram. Utan jag tänkte: Hur kan man vara så in i norden korkad att man fördelar arvet så skevt?

Att knte fördela arv jämnt mellan bröstarvingar är som att be om gigantiskt trassel o släkthat generationer framåt. Jag misstänker att den här gubben genom hela livet manipulerat sin familj med pengar och njutit av den makten. Av typen:”Hihi, ni är inte tacksamma, ja då ska ni för fan inte få ärva, tihi fick ni!”. Det möste till något exceptionellt för att döttrar ska misshandla sin egen pappa. Har han betett sig som en skitsövel mot dem bör se var små? Misshandel etc? Nej, det ligger nog en hel kennel begravd här!

Dessutom-vill han att barnbarnen ska hata varadra genom att ge enbart ett barnbarn allt utom döttrarnas laglott? Måste vara en enormt dysfunktionell familj, något som inte synts utåt. En familj där pengar betyder mer än kärlek och omtanke. Uppenbarligen har han fostrat sina barn till att bli lika giriga avbilder.

Dessutom, är det där barnbarnet osjälviskt eller är omtanken om morfadern enbart ett sätt att tillskansa sig merparten av arvet? Vi hade en sådan i släkten, som med åratal av fjäsk lyckades få merparten av en ogift gammelfasters stora arv, men det enklaste för oss andra var att vända människan ryggen istället för att ta strid. Personen i fråga var ändå så allmänt avskydd av alla vederbörande kom i kontakt med att livet inte kunde varit kul trots miljonerna.

Det är faktiskt vanligare än man tror, jag har 3 personer i min släkt som snedfördelat arv på det viset. Det är ju inte barnen el barnbarnens pengar så han får ju göra vad han vill med det som han jobbat ihop. Det är iaf korkat att prata om det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in