2026-07-13, 18:51
Medlem
Det var väldigt vilken omsorg det är om Rambergs trivsel i lägenheten. Garanterar att han kan byta sin lägenhet till något lugnare inom en månad!
Citera
2026-07-13, 22:10
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Han är ju ingen ungdom längre, så man kan ju tycka att han borde vara hemma och ta det lugnt. Det kommer sluta illa för honom, när han börjar bråka med fel person som är yngre och starkare.
Han ger sig ju på de han anser vara säkra kort. En feg och lögnaktig skitstövel.
Citera
2026-07-13, 22:20
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Det var väldigt vilken omsorg det är om Rambergs trivsel i lägenheten. Garanterar att han kan byta sin lägenhet till något lugnare inom en månad!
haha ingen omsorg på det sättet. Själv hade jag blivit galen av att bo där, så på något sätt beundrar jag honom att han står ut.

Han bor i en brf så att sälja den är nog inte det lättaste. Han kanske till och med har försökt att komma därifrån - vem vet.
Citera
2026-07-14, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ramberg bor på andra våningen så ingen som kan se in genom hans fönster så lätt så det stör nog inte honom.
Nej precis, han har ju roligt åt det istället eftersom han då fr idka sin hobby att spotta ut genom fönstret på de som går där enligt vad som står i trådarna här.
Citera
2026-07-14, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
haha ingen omsorg på det sättet. Själv hade jag blivit galen av att bo där, så på något sätt beundrar jag honom att han står ut.

Han bor i en brf så att sälja den är nog inte det lättaste. Han kanske till och med har försökt att komma därifrån - vem vet.
Ok. Har du luskat ut varför Ramberg har en c/o-adress också?
Citera
2026-07-14, 18:32
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Nja har inte hittat något men gissar att det kan vara en god man eller förvaltare.
Citera
2026-07-14, 18:38
Moderator
Trixtons avatar
Citat:

Han är väl dålig på att hålla ordning på räkningar och sånt, så att denne Rickard sköter det åt honom, kanske i egenskap av god man? Det är väl ett ganska vanligt skäl till att ha särskild postadress hem till någon annan. Jag har svårt att komma på fler skäl. Möjligen om man inte är hemma så mycket och vill få posten till någon annan av den anledningen, men Ramberg är ju snart 80 år.

Är man väldigt intresserad så går det säkert att undersöka via överförmyndaren om Ramberg har god man.
Citera
2026-07-14, 19:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Han är väl dålig på att hålla ordning på räkningar och sånt, så att denne Rickard sköter det åt honom, kanske i egenskap av god man? Det är väl ett ganska vanligt skäl till att ha särskild postadress hem till någon annan. Jag har svårt att komma på fler skäl. Möjligen om man inte är hemma så mycket och vill få posten till någon annan av den anledningen, men Ramberg är ju snart 80 år.

Är man väldigt intresserad så går det säkert att undersöka via överförmyndaren om Ramberg har god man.
Ramberg har dom 3 senaste 3 åren deklarerat en inkomst på över 400.000 kr och har betalningsanmärkning alla 3 åren.
Att han är dålig på att hålla ordning på räkningar och har någon som sköter hans räkningar är nog inte så fel tänkt.

Med den inkomsten och en lägenhet som han har ägt i 33 år och som troligen har en låg hyra borde han inte ha betalningsanmärkning.
Citera
2026-07-14, 19:40
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Han ger sig ju på de han anser vara säkra kort. En feg och lögnaktig skitstövel.
Ja, han har ju spöat på tjejer tidigare. Men ändå, kan ju komma någon pojkvän och hämnas.
Citera
2026-07-14, 19:46
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:

Demens? Inte omöjligt i alla fall.
Citera
2026-07-14, 21:19
Medlem
bofhs avatar
Citat:

Han kanske har en revisor som tar hand om ekonomin?
Citera
2026-07-14, 22:42
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Ja, han har ju spöat på tjejer tidigare. Men ändå, kan ju komma någon pojkvän och hämnas.

Han misshandlade sin partner, Josefine i Ainbusk-singers så pass mycket , länge och ofta att man säkerligen inte kan utesluta att hon tillslut omkom av de sammantagna skadorna . Men han dömdes såklart inte för det. Hon blev som majoriteten av kvinnor utsatta av dessa viset, inåtvänd och vågade tillslut inte larma någon.
Han är inte dömd för detta som sagt.
Han prickar iaf rätt på allt som pekar åt ett jävla as.
Finns dokumentärer och annat om Josefine.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in