2026-07-13, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Och Kan bara hålla med, vilken tragisk gammal pinsam gubbe. Han har verkligen inte lämnat ett enda bra avtryck?

Kanske begynnande alkoholdemens som tillägg till allt det andra?
Citera
2026-07-13, 01:53
Medlem
kraftfoders avatar
Ramberget är en stor knalle samt attraktion här i Göteborg.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ramberget%2C_Hisingen

Har Örjan släkt i Göteborg eller kommer han från Göteborg ursprungligen?
Citera
2026-07-13, 01:58
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ramberget är en stor knalle samt attraktion här i Göteborg.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ramberget%2C_Hisingen

Har Örjan släkt i Göteborg eller kommer han från Göteborg ursprungligen?

Klart han är göteborgare. Hörs så fort han öppnar käften.
Citera
2026-07-13, 02:11
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Klart han är göteborgare. Hörs så fort han öppnar käften.

Det var länge sen jag hörde Örjan, trodde i min enfald att han var samma person under många år som Lennart Jäkel..

Har Örjan tagit namnet "Ramberg" eller är det ett släktnamn?
Citera
2026-07-13, 02:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
När man läser om misshandeln nyligen så förstår man att han är en grandios gammal man som fortfarande behandlar kvinnor som skit om de inte behagar. *rjan är fanimig en vandrande tragedi som ingen kommer sakna

Den där ringa misshandeln känns ju som en storm i ett vattenglas, det syns nästan ingenting av något handgemäng, endast en lätt rodnad. Varför blåsa då upp det hela till något enormt vilket det inte är?

Gubben är en begåvad skådespelare som gjort många bra roller, man kan här ana en avundsjuka hos somliga, delvis kanske beroende på att han bor på en fin adress på fashionabla Djurgården?
Citera
2026-07-13, 02:19
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
När man läser om misshandeln nyligen så förstår man att han är en grandios gammal man som fortfarande behandlar kvinnor som skit om de inte behagar. Örjan är fanimig en vandrande tragedi som ingen kommer sakna
Några kommer allt att sakna gamle Örjan-Sörjan från bonniga Götlabôrg. När jag väljer män så vill jag ha karlar med stake i och det tror jag även Marie Göranzon håller med om.
Citera
2026-07-13, 15:25
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Den där ringa misshandeln känns ju som en storm i ett vattenglas, det syns nästan ingenting av något handgemäng, endast en lätt rodnad. Varför blåsa då upp det hela till något enormt vilket det inte är?

Gubben är en begåvad skådespelare som gjort många bra roller, man kan här ana en avundsjuka hos somliga, delvis kanske beroende på att han bor på en fin adress på fashionabla Djurgården?
Han bor alltså mitt på paradgatan alldeles intill Abba-museum och Gröna Lund och flera restauranger. Det lär vara ett jäkla liv där från morgon till nattkröken, när alla packade kommer från konsert på Cirkus. Han har verkligen valt den sämsta tänkbara adress om han är 80 bast och vill ha lite lugn och ro. De där husen är dessutom gamla och knappast ljudislolerade.
Citera
2026-07-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Han bor alltså mitt på paradgatan alldeles intill Abba-museum och Gröna Lund och flera restauranger. Det lär vara ett jäkla liv där från morgon till nattkröken, när alla packade kommer från konsert på Cirkus. Han har verkligen valt den sämsta tänkbara adress om han är 80 bast och vill ha lite lugn och ro. De där husen är dessutom gamla och knappast ljudislolerade.
Ser på Ratsit att Ramberg också har en c/o-adress. Har han god man? Dement?
Citera
2026-07-13, 17:11
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Han har bott på adressen i 32 år, innan Abba-museet kom dit.
Citera
2026-07-13, 17:18
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han har bott på adressen i 32 år, innan Abba-museet kom dit.
ABBA-museet är nog inte det största problemet. Tänk att stå ut med Grönans konserter varenda kväll. Möjligen hörs kanske allsång på Skansen också. Men framföralllt alla tusentals turister som går förbi hans fönster dygnet runt.
Citera
2026-07-13, 17:32
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
ABBA-museet är nog inte det största problemet. Tänk att stå ut med Grönans konserter varenda kväll. Möjligen hörs kanske allsång på Skansen också. Men framföralllt alla tusentals turister som går förbi hans fönster dygnet runt.
Han kanske trivs med att det är lite liv under sommaren när det är en rätt död plats under vintern.
Citera
2026-07-13, 17:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
ABBA-museet är nog inte det största problemet. Tänk att stå ut med Grönans konserter varenda kväll. Möjligen hörs kanske allsång på Skansen också. Men framför allt alla tusentals turister som går förbi hans fönster dygnet runt.
Ramberg bor på andra våningen så ingen som kan se in genom hans fönster så lätt så det stör nog inte honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in