2026-07-14, 20:27
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Kontaktskräcken som PU visade LP kröntes på ett obehagligt sätt när KP inte ens förhörde LP om SE.

Man hann med fem förhör med ME innan LP avled. Så man drog sig uppenbarligen inte för att jaga gamlingar. Bara ”rätt” sorts gamlingar. Det vill säga lätta måltavlor som är snälla och tillmötesgående och bjuder på tigerkaka.

Att KP ”ärvde” 80-talets beröringsskräck gentemot LP hedrar honom inte. Särskilt inte när han självgott profilerade sig som någon som tog nya tag.
Citera
2026-07-14, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lebel
Jag svarade.

För några timmar sedan.

Fortfarande dravel!
Citera
2026-07-14, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Hur blir det om man kombinerar kortison med alkohol?

Här biverknad kortison:

Psykiatriska biverkningar såsom onormal upphetsning, sömnlöshet, humörsvängningar, personlighetsförändringar, depression eller psykotiska symtom kan uppstå eller förvärras vid användning av detta läkemedel

Dricker man så alkohol på det här, ja så KAN man ha en tickande bomb.

Just saying
Citera
2026-07-14, 20:46
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Man hann med fem förhör med ME innan LP avled. Så man drog sig uppenbarligen inte för att jaga gamlingar. Bara ”rätt” sorts gamlingar. Det vill säga lätta måltavlor som är snälla och tillmötesgående och bjuder på tigerkaka.

Att KP ”ärvde” 80-talets beröringsskräck gentemot LP hedrar honom inte. Särskilt inte när han självgott profilerade sig som någon som tog nya tag.
KP gjorde väl bedömningen att en nybakad varm tigerkaka var trevligare än kalla handen?

Jag har förstått att det förkom mycket skitsnack och bitterhet mot LP inom PU. De ansåg att hennes motvilja att medverka i utredningen hade havererat hela PU.

Att KP mot den bakgrunden struntade i att försöka träffa LP kanske kan beskrivas "som mänskligt eller omänskligt"?
Citera
2026-07-14, 20:47
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lebel
Det finns ingen grad av misstanke för Stig Engström.

Åklagarmyndighetens beslut den 18 december 2025 innebar att utredningen inte har lagts ner på grund av att en misstänkt är avliden.

Det innebär att Stig Engström inte är misstänkt alls.

Det finns inga skäl att påstå att Stig Engström är skäligen misstänkt. Yvonne Nieminen var inte bara osäker om hon mötte Stig Engström. Nieminen påstod sig ha mött den mannen på en plats där hennes sällskap Ahmed Zahir inte mötte någon (som framgick i ett senare förhör), där Engström inte sade sig ha varit och där Engström inte kan bevisas ha varit.

Tack, men du behöver inte förklara den officiella bilden för mig.
Och ta detta med "skäligen misstänkt" med de som påstår just det, för det gör inte jag.

Att jag ändå anser att SE ändå kan misstänkas är min åsikt, vilket jag har inte lust att diskutera med dig då du just beter dig som Draifos här. Draifos med sin käpphäst att SE aldrig såg LJ och du med din där den springande mannen på David Bagares gata som du trollat bort.

Återigen är det trist att du med hur du använder dina sakkunskaper och känner dig tvungen att dra dessa märkliga slutsatser.
Citera
2026-07-14, 20:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Här biverknad kortison:

Psykiatriska biverkningar såsom onormal upphetsning, sömnlöshet, humörsvängningar, personlighetsförändringar, depression eller psykotiska symtom kan uppstå eller förvärras vid användning av detta läkemedel

Dricker man så alkohol på det här, ja så KAN man ha en tickande bomb.

Just saying

Ja, urs då! Humörsvängningar är inte att leka med. Då kan det sluta med polishån i Rapport.

Just saying
Citera
2026-07-14, 20:55
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuken
Fortfarande dravel!

Här är vi i.a.f. överens...
Citera
2026-07-14, 20:57
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Har svårt att tänka mig ett mer okonstlat scenario än att en 52-åring med vissa alkoholproblem smiter in på en bar halv 12 kvällen före semestern. William Ockham håller med.

Nej, det gör han inte och det tillkämpade Bohemiabesöket är precis motsatsen till principen. Ockham säger att personen som under flykt öppnar/stänger en handledsväska på David Bagares gata är samma person med en likadan unik väska som lämnar Skandia ett par minuter tidigare och som förföljts av Lars J. Osv osv. Rent logiskt är Stig mördaren. Det går inte att trolla bort honom och ersätta med någon annan. Det kan inte vara någon annan än Stig.
Citera
2026-07-14, 21:02
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjamfossftw
Nej, det gör han inte och det tillkämpade Bohemiabesöket är precis motsatsen till principen. Ockham säger att personen som under flykt öppnar/stänger en handledsväska på David Bagares gata är samma person med en likadan unik väska som lämnar Skandia ett par minuter tidigare och som förföljts av Lars J. Osv osv. Rent logiskt är Stig mördaren. Det går inte att trolla bort honom och ersätta med någon annan. Det kan inte vara någon annan än Stig.
Men var tar Tensonmannen vägen och varför refererar personal inne på Bohemia till att SE varit där inne efter mordet?

Är Tensonmannen någon som bara går att trolla bort enligt dig?
Citera
2026-07-14, 21:06
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjamfossftw

Fast vi vet inte om det var en likadan unik väska. Det finns bara ett vittne på den.

Det är mycket möjligt att hon såg något som bara förde tankarna till en handledsväska men inte var det.

Enskilda vittnen har ofta fel.
Citera
2026-07-14, 21:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Fast vi vet inte om det var en likadan unik väska. Det finns bara ett vittne på den.

Det är mycket möjligt att hon såg något som bara förde tankarna till en handledsväska men inte var det.

Enskilda vittnen har ofta fel.
Det är värre än så.

Det kan ha funnits mer än en väska hård till formen utan synlig rem i Stockholms innerstad 28 februari 1986

Edit: Jag läste lite slarvigt och inser att du redan hade förstått det. .
Senast redigerad av ursprungligen 2026-07-14 kl. 21:12.
Citera
2026-07-14, 21:22
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det är värre än så.

Det kan ha funnits mer än en väska hård till formen utan synlig rem i Stockholms innerstad 28 februari 1986

Edit: Jag läste lite slarvigt och inser att du redan hade förstått det. .

Nästan lika många säger jacka som rock om gärningsmannens plagg. Det visar hur ett och samma objekt kan uppfattas olika.

Och det var ännu mörkare på David Bagares gata än på mordplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in