2026-07-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Hennes att hon lät det ske.

Besvarat.
Citera
2026-07-14, 20:31
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Ibland låter folk något ske för att skademinimera.

Intressant att du tycker att det är lindrigare att bli våldtagen än att kanske fått blåmärken på armen eller något i den stilen som mest. Vi kan ta till en blåtira om han hade vevat mot ansiktet.

Där ser man.
Citera
2026-07-14, 20:33
Medlem
Citat:
Intressant att du tycker att det är lindrigare att bli våldtagen än att kanske fått blåmärken på armen eller något i den stilen som mest. Vi kan ta till en blåtira om han hade vevat mot ansiktet.

Där ser man.

Hade han nöjt sig med att ge henne en blåtira då?
Citera
2026-07-14, 20:35
Medlem
Citat:

Där ser man.

Spelar du dum nu? Om du blir våldtagen kan du resingnera och förhålla dig passiv för att undgå våldtäkt samt att bli grovt misshandlad på köpet. GM har ju redan visat att han saknar normala spärrar.
Citera
2026-07-14, 20:35
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Nja, "staten" är inget vattentätt system. Går inte att förlita sig på.

Bättre att ta egenansvar och vara försiktig med vem man stoppar staken i och väljer att lita på. Dricka måttliga mängder så att man inte misstolkar situationer osv.

Något som individen själv kan påverka i allra högsta grad innan man blir ett "hjälplöst" offer för "staten" att ta hand om.

Det gäller väl samma för kvinnor då? Var försiktig med vilka situationer du försätter dig i, så du inte blir våldtagen.
Citera
2026-07-14, 20:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Korrekt, det var jag som skrev det.

Hur definierar du våldtäkt?

Varför ljuger du då?

Jag tycker det är svårt att sätta en tydlig gräns. Men jag tycker när jag har läst domar att det är alltför mycket som räknas som våldtäkt i och med "nya" samtyckeslagen.

Jag tycker att det här med att det ska vara ställt utom rimligt tvivel för att bli dömd inte alls existerar i dessa fall t.ex.
Det finns ingen som helst reflektion kring uppsåt. Man har ju t.om. infört oaktsam våldtäkt för att ännu mer komma bort från uppsåtet.
Citera
2026-07-14, 20:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Spelar du dum nu? Om du blir våldtagen kan du resingnera och förhålla dig passiv för att undgå våldtäkt samt att bli grovt misshandlad på köpet. GM har ju redan visat att han saknar normala spärrar.

Om hon hade börjat gå bort från kön hade hon på sin höjd fått blåmärke på armen om det nu var så att han tvångshöll henne där i kön som ni vill få det till.
Citera
2026-07-14, 20:40
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hur svårt skall det vara, är förutsättningen vaginalt sex så är det vaginalt sex som gäller.

Jag vet vart du vill komma. Du syftar så klart på mannen som struntade i kondom trots att det var ett tydligt och uppfattat krav för det vaginala sexet.

Nej det syftade jag inte på. Du kan alltså inte tydligare definiera vad du tänker att vaginalt sex innebär? Vilka "handlingar" som ingår i det?
Citera
2026-07-14, 20:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hade han nöjt sig med att ge henne en blåtira då?

Hmmm bland allt folk där på krogen så är jag ganska säker på att hon inte ens hade fått det. Jag tog i när jag skrev blåtira.
Citera
2026-07-14, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det gäller väl samma för kvinnor då? Var försiktig med vilka situationer du försätter dig i, så du inte blir våldtagen.

Exakt, något jag skrivit om och om igen.

Både unga killar och tjejer har ett stort egenansvar att inte hamna i de här situationerna.

Det finns mycket unga killar och tjejer kan göra:

Inte gå ut
Inte dricka
Inte lita på någon
Klä sig heltäckande
Inte följa med någon hem eller dra hem någon
Inte beblanda sig med folk man inte känner
Inte låta vänner av motsatt kön sova över och såna grejer
Osv

Som sagt, finns mycket unga killar och tjejer kan göra

Vad gäller äldre kvinnor och män, äkta makar tex: lita aldrig på varandra. Sov i separata sovrum och drick aldrig tillsammans.
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-14 kl. 21:03.
Citera
2026-07-14, 20:44
Medlem
Citat:
Hmmm bland allt folk där på krogen så är jag ganska säker på att hon inte ens hade fått det. Jag tog i när jag skrev blåtira.

Jaha, men du som känner de inblandade - vad baserar du dina antaganden på?

Killen är tidigare ostraffad? Tjejen ville egentligen men sa "nej" för skojs skull? Har hon en historia av att hålla på så? Osv. Ge oss lite mer bakgrundshistoria att bita i.
Citera
2026-07-14, 20:48
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jaha, men du som känner de inblandade - vad baserar du dina antaganden på?

Killen är tidigare ostraffad? Tjejen ville egentligen men sa "nej" för skojs skull? Har hon en historia av att hålla på så? Osv. Ge oss lite mer bakgrundshistoria att bita i.

Om hon hade avvikit från kön tror du själv att hon hade blivit misshandlad då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in