2026-07-14, 19:49
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Om man efter flertalet nej inte uppfattar att den andra inte vill så har man problem. Att efter flertalet nej då handgripligen fösa någon framför sig, låsa in personen och dra av dennes kläder.

Hur menar du då att det är rimligt att anta att den andra parten samtycker och frivilligt deltar?

Kan det upplevas hotfullt att bli inlåst och sina kläder avdragna av en person du inte känner och redan totalt ignorerat flertalet nej?

Jag har egentligen redan svarat på denna. Nejen gällde alltså att följa med hem och sova över hos killen.
Hur vet du att hon har fösts in på toaletten motvilligt? Det stod andra i kö bakom t.ex. Verkar det som att hon gjorde motstånd eller sade något när kläderna togs av?

Återigen vad tänker du kring vad tjejen hade för tankar om anledningen till att de stod i kö till toaletten?
Citera
2026-07-14, 19:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Skrev inget om specifikt tvång.

Det får utredarna och åklagaren avgöra som sitter på allt material.

Du har själv alltså ingen åsikt om detta?
Du skrev ordet tvinga. Då kanske du skall sluta göra det.
Citera
2026-07-14, 19:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du har inte läst FUP i det fallet ser jag. Inte ens den dömde GM hävdade att han frågat om samtycke.

Jag kan ta frågan med dig också. Flera skribenter har sagt att en tjej t.ex. kan ge samtycke till vaginalt sex. Vad innebär det?
Citera
2026-07-14, 19:56
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Sant, jag tycker det är lika illa att bli våldtagen och utöver det inte få sin baneman dömd. Kanske stöta på honom i skolan eller på stan en tid senare.....

Sant, det är bäst att ta egenansvar (vet att du älskar det, "egenansvar") och vara försiktig med vem man stoppar staken i eller väljer att lita på.

Men att bli våldtagen är inget som staten kan skydda dig från, det är ett våldsbrott som vem som helst kan utsätta vem som helst för. Det är upp till dig att se till att du inte råkar ut för det. Det är därför du ser så många kommentarer här från män som skyller på offret, för det är bara offret som kan förhinda att brottet sker, och det perspektivet har helt försvunnit ur den offentliga debatten.

Att börja döma människor på skakiga grunder är en helt annan typ av djävulskap, och något som staten faktiskt HAR makt över, så det är dit kritiken bör riktas.
Citera
2026-07-14, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag har läst. Om en tjej avböjt att följa med hem till någon för att sova över innebär det per automatik att man tackar nej till allt annat umgänge?

Så du är inne på linjen att man måste fråga rakt ut? Det finns inget annat sätt att uppfatta att samtycke finns till handlingar?

Får jag fråga dig om hur dina tankar går kring vad tjejen tänkte att de skulle göra inne på toaletten?

Om någon avböjt flertalet inviter är inte den normala reaktionen att fysiskt ta tag i någon och leda personen till ett trångt utrymme, låsa in denna person och dra av personen kläderna. Att tolka det som att denne samtycker är extremt långsökt.

Så ja, har man blivit avspisad om och om igen och tolkar det som, aha personen vill säkert att jag leder denne fysisikt, låser in och drar av kläderna. Att personen dessutom är totalt passiv, att man inte lyckas specielt väl med att genomföra samlag trots att man tillfört glid i form av saliv, skriker det verkligen samtycke i dina öron?

Om jag frågar om jag får slå dig i ansiktet och du säger upprepat nej, bör jag då tolka det som samtycke att sparka dig i skrevet?
Citera
2026-07-14, 19:59
Medlem
Citat:
Jag har egentligen redan svarat på denna. Nejen gällde alltså att följa med hem och sova över hos killen.
Hur vet du att hon har fösts in på toaletten motvilligt? Det stod andra i kö bakom t.ex. Verkar det som att hon gjorde motstånd eller sade något när kläderna togs av?

Återigen vad tänker du kring vad tjejen hade för tankar om anledningen till att de stod i kö till toaletten?

Troligen det hon sa att hon fick panik och försökte få tag på sina vänner.
Citera
2026-07-14, 20:01
Medlem
Citat:
Jag kan ta frågan med dig också. Flera skribenter har sagt att en tjej t.ex. kan ge samtycke till vaginalt sex. Vad innebär det?

Uppenbarligen att hon samtycker till vaginalt sex. Vad tror du?
Citera
2026-07-14, 20:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Om någon avböjt flertalet inviter är inte den normala reaktionen att fysiskt ta tag i någon och leda personen till ett trångt utrymme, låsa in denna person och dra av personen kläderna. Att tolka det som att denne samtycker är extremt långsökt.

Så ja, har man blivit avspisad om och om igen och tolkar det som, aha personen vill säkert att jag leder denne fysisikt, låser in och drar av kläderna. Att personen dessutom är totalt passiv, att man inte lyckas specielt väl med att genomföra samlag trots att man tillfört glid i form av saliv, skriker det verkligen samtycke i dina öron?

Om jag frågar om jag får slå dig i ansiktet och du säger upprepat nej, bör jag då tolka det som samtycke att sparka dig i skrevet?

Tycker du ska läsa igen och återkomma om det verkligen beskrivs som du säger i FUP!! Du behöver inte överdriva för att det ska låta värre. Bara löjligt.

Du har fortfarande inte svarat på frågorna. Om tjejen avböjer att följa med hem till killen för att sova över behöver det per automatik betyda att hon inte vill ha någon typ av umgänge alls med killen?

Vad tror du tjejen trodde skulle ske inne på toaletten eftersom hon står i kön utan att göra något för att komma därifrån?
Citera
2026-07-14, 20:02
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Troligen det hon sa att hon fick panik och försökte få tag på sina vänner.

Det hade ju varit väldigt enkelt att vända sig om till de som stod bakom i kön och ställa och inleda något samtal t.ex. Försöka få tag på kompisen som hon visste inte skulle svara?
Citera
2026-07-14, 20:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Uppenbarligen att hon samtycker till vaginalt sex. Vad tror du?

Vad innebär det? Kan du definiera?
Citera
2026-07-14, 20:16
Medlem
Citat:
Tycker du ska läsa igen och återkomma om det verkligen beskrivs som du säger i FUP!! Du behöver inte överdriva för att det ska låta värre. Bara löjligt.

Du har fortfarande inte svarat på frågorna. Om tjejen avböjer att följa med hem till killen för att sova över behöver det per automatik betyda att hon inte vill ha någon typ av umgänge alls med killen?

Vad tror du tjejen trodde skulle ske inne på toaletten eftersom hon står i kön utan att göra något för att komma därifrån?

Det är i essens vad som framkommer i FUP, till och med GM uppger att han lag händerna på henne och lett henne framför sig.

"Du har fortfarande inte svarat på frågorna. Om tjejen avböjer att följa med hem till killen för att sova över behöver det per automatik betyda att hon inte vill ha någon typ av umgänge alls med killen? N

Hon sa nej även när han erbjöd henne taxi. Så ja att BO var totalt ointresserad av att ha sex med honom borde för alla och en var vara tämligen uppenbart.

Dess utom är det ett ytterst hotfullt att trots upprepade nej ändå ställa sig upp, ta tag i personen och leda denne framför sig. Att när personen dessutom är totalt passiv och ger noll respons torde göra det hela ännu tydligare.

Hon försökte få kontakt med sina vänner för att få hjälp, vilket även det framgår i fallet du refererar till.
Citera
2026-07-14, 20:20
Medlem
Citat:
Det hade ju varit väldigt enkelt att vända sig om till de som stod bakom i kön och ställa och inleda något samtal t.ex. Försöka få tag på kompisen som hon visste inte skulle svara?

Ja, såklart tycker du det så här i efterhand. Och vi agerar alla ytterst logiskt när vi befinner oss i panik.

Hur vet du i förhand att någon inte kommer svara? Är du synsk? Det var även fler än en hon försökte kontakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in