2026-07-14, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Om kvinnor har problem x, y och z så blir det väl inte bättre av att vi skapar problem x, y och z för män också?

Jag ser det inte alls så. Det skadar inte att unga killar tänker sig för två gånger innan de stoppar dicken i nån. Läste du inte vad Putinhater skrev om sin borderline desperata pundar-brud tjejkompis?
Citera
2026-07-14, 16:04
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Jag ser det inte alls så. Det skadar inte att unga killar tänker sig för två gånger innan de stoppar dicken i nån. Läste du inte vad Putinhater skrev om sin borderline desperata pundar-brud tjejkompis?

Du tycker inte det är en kvalitativ skillnad mellan att behöva oroa sig över sin partner och att behöva oroa sig för rättssystemet?
Citera
2026-07-14, 16:12
Medlem
Citat:
Du tycker inte det är en kvalitativ skillnad mellan att behöva oroa sig över sin partner och att behöva oroa sig för rättssystemet?

Nä jag tycker inte det är nån större skillnad på att behöva oroa sig för att bli våldtagen/misshandlad och att oroa sig för rättssystemet. Dessutom oroar sig unga tjejer också för rättsväsendet pga att det är så svårt att få upprättelse. Om ens fall ens blir utrett.

Vilka råd är det nu som brukas ges till unga tjejer här på Flashback?

Knulla inte runt, gå inte ut, drick inte, klä dig heltäckande, gå inte själv, skaffa partner och barn så tidigt som möjligt.

Samma råd bör gälla för unga män också, det är ju de som våldtar och/eller sätter på störda pundarbrudar.
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-14 kl. 16:17.
Citera
2026-07-14, 18:29
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Nä jag tycker inte det är nån större skillnad på att behöva oroa sig för att bli våldtagen/misshandlad och att oroa sig för rättssystemet. Dessutom oroar sig unga tjejer också för rättsväsendet pga att det är så svårt att få upprättelse. Om ens fall ens blir utrett.

Vilka råd är det nu som brukas ges till unga tjejer här på Flashback?

Knulla inte runt, gå inte ut, drick inte, klä dig heltäckande, gå inte själv, skaffa partner och barn så tidigt som möjligt.

Samma råd bör gälla för unga män också, det är ju de som våldtar och/eller sätter på störda pundarbrudar.

Då förstår du helt enkelt inte hur ett rättssamhälle fungerar.

I 87% av alla brott går gärningspersonen fri. Det är liksom standardutfallet att man inte får upprättelse.

Det betyder inte att vi börjar tumma på rättssäkerheten och dömer folk till höger och vänster bara för att det är synd om brottsoffret. Utom i sexualbrottsmål, där har den feministiska galenskapen tillåtits förpesta samhället så till den grad att vem som helst kan dömas för våldtäkt om det påstådda offret spelar sina kort rätt.
Citera
2026-07-14, 18:36
Medlem
Citat:
Då förstår du helt enkelt inte hur ett rättssamhälle fungerar.

I 87% av alla brott går gärningspersonen fri. Det är liksom standardutfallet att man inte får upprättelse.

Då förstår du helt enkelt inte vanlig svenska.

Jag skrev i stort sett ordagrant att det är svårt att få upprättelse.......

Citat:
Det betyder inte att vi börjar tumma på rättssäkerheten och dömer folk till höger och vänster bara för att det är synd om brottsoffret. Utom i sexualbrottsmål, där har den feministiska galenskapen tillåtits förpesta samhället så till den grad att vem som helst kan dömas för våldtäkt om det påstådda offret spelar sina kort rätt.

Jag nämnde inte ett ord av ovanstående.

Ja precis, killar och män får vara försiktigare med vem de stoppar staken i. Liksom tjejer och kvinnor får vara försiktiga med vem de litar på....... Eeeftersom det är svårt att få upprättelse.
Citera
2026-07-14, 18:58
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Då förstår du helt enkelt inte vanlig svenska.

Jag skrev i stort sett ordagrant att det är svårt att få upprättelse.......

Jag nämnde inte ett ord av ovanstående.

Ja precis, killar och män får vara försiktigare med vem de stoppar staken i. Liksom tjejer och kvinnor får vara försiktiga med vem de litar på....... Eeeftersom det är svårt att få upprättelse.

Jag försökte förklara skillnaden mellan att bli oskyldigt dömd för något och att inte få upprättelse. Du tycker att det är lika illa, och det är det inte.

Att inte få upprättelse är helt normalt. Staten är inte skyldig medborgare upprättelse, men staten är skyldig medborgarna att inte döma dem för brott som inte är bevisade bortom rimligt tvivel.
Citera
2026-07-14, 19:04
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Våldtäkt = att tvinga sig på någon som är ovillig

Tvång behövs långt ifrån längre.
Om en person utifrån omständigheterna rimligen kan ha uppfattat det som att det hela varit frivilligt, tycker du en sådan person är en våldtäktsman?
Citera
2026-07-14, 19:06
Medlem
Citat:
Jag försökte förklara skillnaden mellan att bli oskyldigt dömd för något och att inte få upprättelse. Du tycker att det är lika illa, och det är det inte.

Att inte få upprättelse är helt normalt. Staten är inte skyldig medborgare upprättelse, men staten är skyldig medborgarna att inte döma dem för brott som inte är bevisade bortom rimligt tvivel.

Sant, jag tycker det är lika illa att bli våldtagen och utöver det inte få sin baneman dömd. Kanske stöta på honom i skolan eller på stan en tid senare.....

Sant, det är bäst att ta egenansvar (vet att du älskar det, "egenansvar") och vara försiktig med vem man stoppar staken i eller väljer att lita på.
Citera
2026-07-14, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
https://www.flashback.org/t3697629p150

Du har inte läst FUP i det fallet ser jag. Inte ens den dömde GM hävdade att han frågat om samtycke förrens en utredare frågade några förhör in.

GM har även medgett att BO avböjt ett antal inviter innan han la händerna på henne föste henne framför sig till toaletten.

Utöver det har GM blivit belagd med ett flertal lögner.

Så nej, det förelåg aldrig samtycke över huvud taget.
Citera
2026-07-14, 19:11
Medlem
Citat:
Tvång behövs långt ifrån längre.
Om en person utifrån omständigheterna rimligen kan ha uppfattat det som att det hela varit frivilligt, tycker du en sådan person är en våldtäktsman?

Skrev inget om specifikt tvång.

Det får utredarna och åklagaren avgöra som sitter på allt material.
Citera
2026-07-14, 19:29
Medlem
Citat:
Även fast du uppfattat att du hade samtycke och hans agerande mycket väl kan tolkas som att du hade samtycke?

Om man efter flertalet nej inte uppfattar att den andra inte vill så har man problem. Att efter flertalet nej då handgripligen fösa någon framför sig, låsa in personen och dra av dennes kläder.

Hur menar du då att det är rimligt att anta att den andra parten samtycker och frivilligt deltar?

Kan det upplevas hotfullt att bli inlåst och sina kläder avdragna av en person du inte känner och redan totalt ignorerat flertalet nej?
Citera
2026-07-14, 19:47
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Du har inte läst FUP i det fallet ser jag. Inte ens den dömde GM hävdade att han frågat om samtycke förrens en utredare frågade några förhör in.

GM har även medgett att BO avböjt ett antal inviter innan han la händerna på henne föste henne framför sig till toaletten.

Utöver det har GM blivit belagd med ett flertal lögner.

Så nej, det förelåg aldrig samtycke över huvud taget.

Jag har läst. Om en tjej avböjt att följa med hem till någon för att sova över innebär det per automatik att man tackar nej till allt annat umgänge?

Så du är inne på linjen att man måste fråga rakt ut? Det finns inget annat sätt att uppfatta att samtycke finns till handlingar?

Får jag fråga dig om hur dina tankar går kring vad tjejen tänkte att de skulle göra inne på toaletten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in