2026-07-14, 19:15
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teensarebeautiful
De retas med människans naturliga instinkter. Sara vet om att män dras till fertilitet detta retar henne. Hade hon varit attraktiv själv så hade hon aldrig startat skiten.
Flygvärdinnekravet och sexköpslagen förstörde hennes affärsmodell, och hon fick byta affärsmodell, så skapades Dumpen. Hon hade bisysslor också, det var något med bomber, men hon skyllde på pojkvännen.
Citera
2026-07-14, 19:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Sant alltså är det inte fakta till 100%.

Sedan är det alltid en stor risk att få något testat i en domstol.

Ok du förstår inte. Fakta kvarstår men hur mycket det har betydelse skiljer i tolkningarna som vägs in.
Det är inte så att fakta inte blir sant.
Citera
2026-07-14, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ok du förstår inte. Fakta kvarstår men hur mycket det har betydelse skiljer i tolkningarna som vägs in.

Jag menar att utslaget inte nödvändigtvis behöver vara fakta då folk ofta får resningar i till exempel hovrätter. Men det kanske vi är överens om?

Det är väl dömandet vi diskuterar eller?
Citera
2026-07-14, 19:26
Medlem
Citat:
Fakta är att de sannolikt har fler offer. Sedan i de fall de inte har det, så har de ju ändå tagit sig till en plats i syfte att våldta ett barn.
Bara för att du säger det luktar rosor när du fiser betyder det inget. Det finns inget du drar ur din egna röv som bygger på fakta.

Kan du presentera fakta på detta? Att de uthängda ska ha tidigare offer? Utan att dra paralleller till din felaktigt använda statistisk om hur offer är nära familj eller hur det inte kan vara första gången för alla med mera.

Nyfikenhet är något människan har i grunden och det är detta som dumpen lockar med. Deras stundvis hetsande kan rent av vara något som triggar igång något som ligger djupt begravet.

Använd dig av rätt ord. Du menar det är en hypotes inte någon jävla fakta för du har egentligen ingen jävla koll. Du chansar och drar lögner för att verkligheten skall anpassa sig efter dig snarare än du efter verkligheten.

Visa fakta på ditt påstående eller sluta försöka förstöra diskutionen.
Ditt dravel borde vara offtopic/trams eller rent av vara begränsat i trådreglerna. Backa upp med fakta nu så skulle jag ändra åsikt om dumpen. Men du kommer inte kunna göra de för du kan inte det.
Citera
2026-07-14, 19:26
Medlem
Citat:

Om man skulle göra ett stickprov på de som stod åtalade i en tingsrätt skulle många varit tidigare dömda för något. S.k återfallsförbrytare. Ungefär så resonerar jag när jag påstår att de inte är första gången gäddorna begår övergrepp.
Senast redigerad av buffalo3tys 2026-07-14 kl. 19:28.
Citera
2026-07-14, 19:29
Avstängd
Citat:
Jag menar att utslaget inte nödvändigtvis behöver vara fakta då folk ofta får resningar i till exempel hovrätter. Men det kanske vi är överens om?

Det är väl dömandet vi diskuterar eller?

Tolkningar av hur mycket fakta ska vägas in i målet, gör inte att fakta i sig försvinner.
Citera
2026-07-14, 19:30
Medlem
Citat:
Tolkningar av hur mycket fakta ska vägas in i målet, gör inte att fakta i sig försvinner.

Men hela tolkningen handlar ju om det är fakta.(bortom rimligt tvivel)
Citera
2026-07-14, 19:33
Avstängd
Citat:
Om man skulle göra ett stickprov på de som stod åtalade i en tingsrätt skulle många varit tidigare dömda för något. S.k återfallsförbrytare. Ungefär så resonerar jag när jag påstår att de inte är första gången gäddorna begår övergrepp.

Du kanske skall göra en undersökning på någon tingsrätt för att verifiera ditt antagande.
Åter igen, alla gäddor?
Citera
2026-07-14, 19:36
Medlem
Citat:
Du kanske skall göra en undersökning på någon tingsrätt för att verifiera ditt antagande.
Åter igen, alla gäddor?

Det är fakta att många som står åtalade ofta är återkommande så det behöver jag inte kolla upp.
S.k kändisar. Men det håller du inte med om?
Senast redigerad av buffalo3tys 2026-07-14 kl. 19:45.
Citera
2026-07-14, 19:39
Avstängd
Citat:
Men hela tolkningen handlar ju om det är fakta.(bortom rimligt tvivel)

Nope
En kille sköt en annan i Uppsala.
Fingeravtryck fanns på pistolen och han hade blod på sina kläder från offret.
Teknisk bevisning och fakta.
Han hade en förklaring som hovrätten köpte trots fakta. Alltså annan tolkning.
Citera
2026-07-14, 19:41
Medlem
Citat:
Nope
En kille sköt en annan i Uppsala.
Fingeravtryck fanns på pistolen och han hade blod på sina kläder från offret.
Teknisk bevisning och fakta.
Han hade en förklaring som hovrätten köpte trots fakta. Alltså annan tolkning.

Ja och då blir det en bedömning av "fakta" .
Citera
2026-07-14, 19:47
Avstängd
Citat:
Det är fakta att många som står åtalade ofta är återkommande så det behöver jag inte kolla upp.
S.k kändisar. Men det håller du inte med om?
Vad är många? 10%, 30%,50% eller 90%?
Kanske ytterligare en av alla dina antaganden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in