Igår, 17:37
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
I media stod det att polisen inte ville gå ut vad individerna har för relation till varandra. Kanske en unge som går i samma skola som henne och föräldrarna har dispyter emellan som nu gått snett mellan barnen

Det står i HD att de pratat med en tonårsflicka som vittnade detta hemska tillsammans med sin mamma.

Och hon säger att hennes mamma frågat BOs mamma om de känner GM, men hon svarat ”Nej vi är här från ett annat land och känner ingen här”

Förmodligen turister som ville låta sin dotter leka i lekparken som ligger 5 min promenad från Good Morning+ Hotell.
Citera
Igår, 17:39
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
Det står i HD att de pratat med en tonårsflicka som vittnade detta hemska tillsammans med sin mamma.

Och hon säger att hennes mamma frågat BOs mamma om de känner GM, men hon svarat ”Nej vi är här från ett annat land och känner ingen här”

Förmodligen turister som ville låta sin dotter leka i lekparken som ligger 5 min promenad från Good Morning+ Hotell.

Läs gärna tråden. Detta har skrivits flera ggr tidigare.
Citera
Igår, 17:40
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
I media stod det att polisen inte ville gå ut vad individerna har för relation till varandra. Kanske en unge som går i samma skola som henne och föräldrarna har dispyter emellan som nu gått snett mellan barnen

Ja vem vet. Jag tycker det är bra att polisen inte går ut med det. Sedan kan det förstås spekuleras kring, såsom här, men bra att polisen väljer att inte säga något just nu.
Citera
Igår, 17:42
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlymehere
Det stämmer inte att någon från Mellanöstern ligger bakom denna fruktansvärda händelse. Den misstänkte pojken är från Ukraina. Den misstänkte pojken har allvarliga psykiska problem och uppgett att han trodde sig vara Gud samt att det var den 5-åriga flickans "tid att lämna jorden".
Källa på detta ???
Citera
Igår, 17:43
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Någon källa läste jag säger att de inte är bekanta med varandra alls.
Verkar som så
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/V65rjJ/uppgifter-attacken-mot-flickan-var-oprovocerad-pojke-larmade-sjalv

Citat:
Attacken ska ha skett oprovocerat och det ska i nuläget inte finnas någon känd koppling mellan offret och den misstänkte, enligt Aftonbladets uppgifter.
Citera
Igår, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av achoooklar
Noll chans att detta är 764 eller liknande för då skulle videos på dådet redan spridits på tg eller x. Dessutom så tvekar jag på att man kan kalla en 14 åring "incel" med denna logik är alltså en 11 åring också incel? och jo det är ju just det det handlar om "ofrivilligt celibat" är det incel står för eller kan man alltså ha ett aktivt sexliv och fortfarande vara det? haha du e ju inte på riktigt

Jag gissar på att detta handlar om någon psykopat bara. Se Paris Bennett fallet där han som 13 åring mördade sin syster för att sedan helt iskallt ljuga till 112 när han ringde in och berättade vad han gjorde.

Sitter du och följer alla slutna kanaler där 764-filmerna sprids? Det betvivlar jag. Skulle du göra det så tycker jag synd om dig.

Incelskapet handlar främst om social oförmåga och att stå längst ner i den manliga hierarkin. Att vara isolerad, osynlig för tjejer och sakna vänner. I en majoritet av fallen p.g.a. autism + ångest /depression. Sånt ser man redan i tidiga tonåren. Fråga din lokale högstadielärare. Sexbristen som kommer sen är ägget, inte hönan.

Därför är det fullt logiskt att allt från 13-åringar till 30-åringar hänger i dessa incelpräglade våldscommunities.

Återigen, jag har inga bevis för en sådan koppling i det här fallet.
Citera
Igår, 17:46
Medlem
Expressen -
Det var parkarbetaren Axel Östlund som larmade om det som hänt. Företaget brukar jobba i parken.

Men i går när han kom till lekplatsen ropade en kvinna på honom. När Axel gick bort till henne såg han den skadade flickan. Hon var blodig, men stod upp.

– Han var kvar där och försökte lugna henne så gott han kunde, samtidigt som han ringde 112, säger Björn Svensson som är Axel Östlunds chef.

Kniven satt då kvar i flickans kropp.

Enligt uppgifter till Aftonbladet skedde attacken helt oprovocerat och pojken larmade själv polis. Polisen är förtegen med uppgifter om både flickan och pojken och vill inte kommentera ifall de var bekanta.

Flickan som attackerades vårdas nu på sjukhus, men hennes mående går åt rätt håll.

– Hennes tillstånd är stabilt. Hon är välmående, enligt läkarna, säger Christian Magnusson.
Citera
Igår, 17:48
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
Ingen här vet men med tanke på att polisen hämtade honom i en bostad i närområdet, vilket HDs utsända team vittnade, så lär han inte heta Svensson.

Fair point
Citera
Igår, 17:55
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lady1986
Expressen -
Det var parkarbetaren Axel Östlund som larmade om det som hänt. Företaget brukar jobba i parken.

Men i går när han kom till lekplatsen ropade en kvinna på honom. När Axel gick bort till henne såg han den skadade flickan. Hon var blodig, men stod upp.

– Han var kvar där och försökte lugna henne så gott han kunde, samtidigt som han ringde 112, säger Björn Svensson som är Axel Östlunds chef.

Enligt uppgifter till Aftonbladet skedde attacken helt oprovocerat och pojken larmade själv polis. Polisen är förtegen med uppgifter om både flickan och pojken och vill inte kommentera ifall de var bekanta.

Flickan som attackerades vårdas nu på sjukhus, men hennes mående går åt rätt håll.

– Hennes tillstånd är stabilt. Hon är välmående, enligt läkarna, säger Christian Magnusson.

Du väljer att utgå ifrån vad polisen inte säger till Kvällstidningarna istället för att tro på lokaltidningens utsända team som var på plats o pratade med vittnen?
Citera
Igår, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVecchiaDonna
Sitter du och följer alla slutna kanaler där 764-filmerna sprids? Det betvivlar jag. Skulle du göra det så tycker jag synd om dig.

Incelskapet handlar främst om social oförmåga och att stå längst ner i den manliga hierarkin. Att vara isolerad, osynlig för tjejer och sakna vänner. I en majoritet av fallen p.g.a. autism + ångest /depression. Sånt ser man redan i tidiga tonåren. Fråga din lokale högstadielärare. Sexbristen som kommer sen är ägget, inte hönan.

Därför är det fullt logiskt att allt från 13-åringar till 30-åringar hänger i dessa incelpräglade våldscommunities.

Återigen, jag har inga bevis för en sådan koppling i det här fallet.
Nej det gör jag inte men följer många journalister inom just dessa rörelser på X där inte en enda av dom har postat något om detta och det har ju nu gått mer än ett dygn så kan nog säga ganska säkert att det har noll med dessa typer av grupperingar att göra.

"Incel" står för ofrivilligt celibat ditt jävla sär och har noll betydelse utav social oförmåga eller vad fan du babblar om. Du kan ha all socialförmåga i hela världen men bara för att du har utseende som en 1/10 är du helt osynlig för 99% av kvinnor. Autism + ångest har dessutom noll med detta att göra återigen. Vad är detta för pseudovetenskap du lärt dig?
Citera
Igår, 18:13
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lady1986
Expressen -

Aftonbladet uppdaterad 15.17:

”Attacken ska ha skett oprovocerat och det ska i nuläget inte finnas någon känd koppling mellan offret och den misstänkte, enligt Aftonbladets uppgifter.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/V65rjJ/uppgifter-attacken-mot-flickan-var-oprovocerad-pojke-larmade-sjalv?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Citera
Igår, 18:16
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlymehere
Det stämmer inte att någon från Mellanöstern ligger bakom denna fruktansvärda händelse. Den misstänkte pojken är från Ukraina. Den misstänkte pojken har allvarliga psykiska problem och uppgett att han trodde sig vara Gud samt att det var den 5-åriga flickans "tid att lämna jorden".

Kan du svara på var du fått infon ifrån. Eller är det ren fokusförflyttning du sysslar med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in