2026-07-14, 12:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Vad menar du att jag ska sluta fantisera om?
Har väl aldrig skrivit att man kan fly utan pass (!!??)
Skrev endast att det inte är 'bara att gå och hämta ett nytt' pass om man förlorar sitt eget, som en annan skrev här.

Jag har också rest en hel del i flera världsdelar och känner mycket väl till passets betydelse. Vad menar du att jag hittar på??
du säger de är häktade pgr av flyktrisk, jag frågar vilken flyktrisk hur menar du?
Citera
2026-07-14, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixten67
Ni är fan sjuka i huvudet allihopa. Faktaresisterande hatparasiter! Den här tråden bevisar att rasister=psykisk sjuka.
Ja, pojkarna blev utsatta som på alla turistorter av bedrägeri. Knuffade undan personen som ramlade och skadade sig.
3 av 4 är fria och den sista förhoppningsvis idag.

När den turkcyprioten vaknar så kommer han åtalas för rånförsök! Man letade efter hans två andra kumpaner men de försvann snabbt på den norra sidan.
Finns den knuffen att se på video? Det kan inte höra till vanligheten att en enkel knuff slutar med hjärnblödning. Oavsett vilket har de lämnat mannen till sitt eget öde istället för att tillkalla hjälp.
Citera
2026-07-14, 14:07
Medlem
Citat:
Ja, det är väluppfostrade pojkar som inte låter bli rånade. De har jobbat ihop sina pengar, haft kul, upplevt en trauma men 3 är fria och den 4:e förhoppningsvis imorgon.

Du skriver att tre är fria, varför åker de inte hem då? Eller menar du att de är ”fria” på ett hotellrum i stället för inlåsta? Vad har cypriotisk domstol beslutat idag?

Och så värst kul blev ju inte deras resa? De flesta 18-åringar på första chartern utan föräldrar kan inte bete sig, de super för hårt (och tar kanske annat också). Oavsett den rättsliga utgången så hoppas jag att de här killarna har lärt sig en läxa fortsättningsvis.
Citera
2026-07-14, 14:34
Medlem
Citat:
Din kaosgris - 3 är redan fria och den 4:e släpps förhoppningsvis imorgon.
Du får tycka vad du vill men det får står för dig din patetiska människa!
Hur går det?

Sitter dom extremt väluppfrostrade pojkarna 1-4 och röker vattenpipa med dig i Växjö idag? Du har ju lovat oss att du pratar sanning och vi övriga drar du rasist kortet på. Jag litar däremot ofantligt mycket mer på världsmedia (naturligtvis inte Bonnier gruppen) och dom påstår att dom 4 grabbarna sitter häktade och skall upp i rätten på tisdag. Tan:s operation gick tyvärr inte så bra som man hoppades på så hanns utsikter minskar dramatiskt. Det innebär att oskyldiga pojke nr 4 riskerar just nu 15 till livstid och oskyldiga pojkar 1-3 vet vi ännu inte, eftersom polisen är förtegen om hur aktiva dom varit. Så jag tror faktiskt inte på dig längre....men däremot beklagar jag mig över att vad vi har skapat och önskar Tan ett tillfrisknande.
Citera
2026-07-14, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Finns den knuffen att se på video? Det kan inte höra till vanligheten att en enkel knuff slutar med hjärnblödning. Oavsett vilket har de lämnat mannen till sitt eget öde istället för att tillkalla hjälp.
Nej, däremot så har polisen säkrat övervakningsfilmerna + grabbarnas telefoner. Inga privata filmer så vitt jag förstår och det blir väl först på tisdag åklagaren släpper brottsrubriceringen och vi får mer info om 1-3 pojkarna. Oskyldiga pojke 4 får ju vänta och se hur det går med hanns offer Tan, eftersom det var han som utdelade det våldsamma knytnävsslaget som kanske blir grov misshandel eller dråp. Och om jag fattat det rätt så påverkar detta även straffen för övriga 3, även om dom inte var lika inblandade som Chile pojken
Senast redigerad av OdenSarimner 2026-07-14 kl. 15:41.
Citera
2026-07-14, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
du säger de är häktade pgr av flyktrisk, jag frågar vilken flyktrisk hur menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
hur ska du fly utan pass berätta det för mig? De kommer inte ens av ön

Jag har rest en del har du inte pass kan du inte ens boka ett hotell sluta hitta på och fantisera nu

Om du läser mitt inlägg du kritiserar ser du kanske
att jag tydligt skriver "man" och uttrycker mig generellt om turister på en ö. Uttalar mig heller inte om pass eller dessa killar.

Så lägg ner.
Citera
2026-07-14, 16:48
Medlem
Hoppas att no spricker sv er hat! Läs och njut!
https://www.smp.se/vaxjo/tre-vaxjobor-slappta-fran-hakte-pa-cypern-en-annu-misstankt/?shareSource=iossharebutton
Citera
2026-07-14, 16:56
Medlem
Ja, allt finns på film.

47 åringen var inte där för att hämta/lämna sin fru. Han jobbade inte den dagen kl 05:00 på morgonen utan var påverkat av antingen alkohol eller droger. Han är ökänd i Ayia Napa det är fakta från flera källor (polis, åklagare, andra vittnesmål som delad fritt på olika sidor). Han kommer bli åtalad för rånförsök när han vaknar!

3 är fria och mårs bra trots omständigheterna och väntar på din kompis att komma hem till sin familj och sitt jobb och senare skolan.

Jag vet att ni hatar oss även om vi är mönstermedborgare pga ni är psykiskt sjuka!
Allt jag har skrivit hittills har jag skrivit utifrån fakta och inte spekulationer.
Citera
2026-07-14, 16:58
Medlem
Citat:
Hoppas att no spricker sv er hat! Läs och njut!
https://www.smp.se/vaxjo/tre-vaxjobor-slappta-fran-hakte-pa-cypern-en-annu-misstankt/?shareSource=iossharebutton

Några citat är bra!

Citat:
Tre av fyra Växjöungdomar som misstänkts för inblandning i en misshandel i Ayia Napa har släppts från häktet.
Den fjärde utpekade ställdes under tisdagen inför domstol. Domstolsförhandlingen som nu inletts med den häktade 18-åringen kommer att pågå även under onsdagen. En övervakningsfilm visar i vart fall stora delar av händelseförloppet och är åklagarens starkaste bevisning.

Polisen på Cypern har under den dryga veckan som gått utrett händelsen. Försvarsadvokaten vill inte kommentera fallet förrän förhandlingen har avslutats.

Är de tre som släppts fria att åka hem till Sverige igen, eller är de redan hemma?
Citera
2026-07-14, 17:01
Medlem
Redan hemma!
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Några citat är bra!

Är de tre som släppts fria att åka hem till Sverige igen, eller är de redan hemma?
Citera
2026-07-14, 17:10
Medlem
Citat:
Redan hemma!

Hoppas att de har lärt sig en läxa och festar ”lagom” framöver, speciellt om de tänker göra det utomlands. Risken är ju stor eftersom de väl tar studenten nästa år…
Citera
2026-07-14, 17:13
Medlem
Det var inte deras festande som gjorde detta alls utan rånförsöket på deras vän.
Det är killar som tar hand om sig själva och varandra.
Nu ska de återhämta sig sedan får vi se i hur de gör för att de satt häktade i 7 dagar utan att ha gjort något. Skadestånd borde sitta fint för dörlorat inkomst på en vecka.

Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Hoppas att de har lärt sig en läxa och festar ”lagom” framöver, speciellt om de tänker göra det utomlands. Risken är ju stor eftersom de väl tar studenten nästa år…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in