Citat:
Ursprungligen postat av
tdlefnierregus
Det är skillnad både på risken att lämna små barn nu och då men nu är föräldrar mer egoistiska. Känner folk inom brandkåren och dom besöker ibland stränder och många föräldrar har verkligen ingen koll på sina barn. De ligger och sover eller kollar på mobilen. Sen är det även skillnad i kulturer där vissa låter barnen vara ute halva natten utan någon direkt kontroll. Då är det rätt unga barn ca 7 år som är ute 01.00
Jag håller med dig att föräldrar är egoistiska speciellt vissa som håller på med sin mobil och går före sina barn. Jag brukar titta snett ibland på såna föräldrar. Man gör inte så i ett samhälle där man ser är väldigt illa just nu.
Jag var ute ganska sent som barn men man är barn och vill vara med kompisarna. Jag hade många bråk med föräldrarna så ibland har föräldrar ingen skuld också.
Men man måste kunna leka i parken utan att bli huggen i halsen. Det gäller även den äldre mannen som var på väg hem med rullator, vi kan inte skylla på att han var på fel tid och plats.
Det är fel uppfostran på 13 åriga pojkar men det kan vara så att föräldrar där också inte har koll på vad sina barn tittar på eller spelar för spel. Mina föräldrar var stenhårda på att spel för 15 år och uppåt ska vara det och filmer för 18 år är enbart avsedd för det bruket.
Det finns en anledning att spel och filmer har en åldersgräns som föräldrar idag inte förstår som mina gjorde