2026-07-14, 15:14
Medlem
Den parken ligger alltså i ett område som kameraövervakas.
Dådet kan finnas på film?!?
Citera
2026-07-14, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
Helt rätt. Så fort det händer något med ett barn så ska man starta ett drev mot föräldrarna oavsett hur det gått till.
Racistincelsen här älskar att skuldbelägga kvinnor.
Citera
2026-07-14, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Så enligt Aftonbladet ringde MGM 112 själv.
Enligt Expressen så ringde en Axel, som arbetade i parken, 112.

Märkligt fall. Har svårt att se något motiv här? Om det inte är NLM 764 eller psykisk sjukdom.

Har lite svårt att se varför man skulle begå ett brott som det här, och sedan själv ringa 112.

Flera personer kan ju ringa 112 om samma grej. Axel ringde kanske för att larma och pojken ringde kanske för att larma/berätta vad han gjort. Det är ju inget märkvärdigt.
Citera
2026-07-14, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Kollar på aftonbladet på sociala medier under kommentarer där står det ”Gazaremsan i Helsingborg 😔” så var jag så fel ute ändå?
Gazaremsan är allt som ligger söder om Trädgårdsgatan. Jag är helsingborgare sedan över 50 år tillbaka.
Citera
2026-07-14, 15:40
Medlem
Det här blir INTE sista gången vi hör från denna sadistpojken. Att oprovocerat hugga en femårig flicka med kniv lär hända igen. Oklart vad som motiverade dådet, men de bör titta efter
- Tidigare aggressivt beteende.
- Bristande impulskontroll.
- Empati och känsloreglering. En del uppvisar låg empati eller svårt att förstå och påverkas av andras lidande.
- Psykisk sjukdom och historia av detta inom familjen hos GM
- Social och familjemässig bakgrund.

Sedan bör de se
- om gärningen var planerad eller impulsiv, GM hade trots allt kniv med sig
- om det fanns ett motiv eller en vanföreställning,
- hur barnet fungerade före gärningen,
- hur barnet reagerade efteråt (t.ex. ånger, likgiltighet, rädsla eller förvirring).
Citera
2026-07-14, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Instämmer med dig. Det har varit gigantisk skillnad i medierapportering beroende på om offret varit "etniskt svensk" eller med utländskt påbrå. Och om det är en "svensk" som begår brottet är hen psykiskt sjuk enligt folk. Om det är en person som har exempelvis föräldrar från annat land än Sverige, ja då skriker man att gärningsmannen var "invandrare" och att det var orsaken. Det är så befängt så det saknar motstycke.

Vi får se vad som händer i detta fall.

Vi har blivit som USA om du inte sett likheterna. Det är inte riktigt synd om svarta som dör i USA trots att dessa är oskyldiga.

2PAC dog av polisiärt våld i USA där han förknippades med alla ”svarta” och då var det inte lika synd om honom i likhet om det hade varit en vit som dött på samma omständigheter. Men det här samhället skapar också mer våld, visar det sig att den lilla killen kommer ifrån 764 nätverket eller aktivklubb kommer många ta sig en funderare men det ringer redan varning för min del. En liten pojke som ringer till polisen måste ha blivit tvingad till detta

Ingen gängkriminell pojke ringer polisen så media har redan berättat det mesta vi behöver veta
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-07-14 kl. 15:54.
Citera
2026-07-14, 15:58
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
En femåring ska kunna springa runt och leka på lekplatsen. Föräldrarna ska inte behöva vara kloss inpå hela tiden. Mina barn kunde springa runt när de var fem och inget hände. När jag var fem år 1980 lekte vi överallt på gården och mammorna kollade till oss ibland från fönstret. Skyll inte på offret.

Du har inget minne av vad du gjorde som femåring. Du kanske var 7 eller 10 och jag tror inte du minns att din föräldrar lämnade dig vind för våg
Citera
2026-07-14, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du har inget minne av vad du gjorde som femåring. Du kanske var 7 eller 10 och jag tror inte du minns att din föräldrar lämnade dig vind för våg
Jag kommer ihåg och på den tiden var barn utomhus.
Citera
2026-07-14, 16:08
Medlem
Det luktar 764 / NLM (No Lives Matter) om dådet.

För er som inte känner till det är det alltså våldsbejakande sekter i den digitala världen. Där sitter unga, ofta minderåriga incels och chattar under pseudonym. De förhärligar våld och uppmuntrar varandra att skada sig själva, djur och andra människor. Våldshandlingarna filmas för att få cred och status.

Dådets natur och GM:s låga ålder får mig att tänka på dessa grupper.

De dåd jag sett hittills i Sverige har mest drabbat åldringar. Samt någon enstaka kvinna i övre medelåldern. Fysiskt svaga offer som inte kan försvara sig. Precis som ett barn.
Citera
2026-07-14, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman9419
Denna tråd hade kunnat kortats ner extremt om folk struntade i folks ursprung. Det spelar väl ingen roll, alla föds som människor men sen är det upp till var och en om man förtjänar att kallas människa eller monster utefter ens handlingar.
Tack där, det finns någon med lite sans och balans även på FB! Tröttsamt att behöva läsa ikapp en helvetes massa sidor för att det tramsas på om ursprung, läggs massa onödiga öknamn på folks bakgrunder och härkomst. Tack igen!
Citera
2026-07-14, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus

Nu kanske man inte minns väl men vi alla minns väl att vi åtminstone fick leka i parken/lekparken utan att ha föräldrarna i halsen och letade efter 13 åriga mördare

Det är väl samma sak för en 13 årig pojke. Han ska vara kär, gå på disco och dansa samt kanske på Grönan och se konsert.

Hur många 13 åriga ungar har du sett i andra EU länder som hugger människor i ryggen, ansiktet eller halsen men vi har haft flera incidenter. Snart kommer man börja undvika samma väg som 13 åriga pojkar.

Vilket nummer är det i Sverige? Det började med den äldre mannen som fick en kniv i ryggen av en 13 årig. Ska vi efterlikna USA kan vi lika gärna inför dödsstraff oavsett ålder precis som USA
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-07-14 kl. 16:16.
Citera
2026-07-14, 16:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mmmmmuz
Vad är det för föräldrar som bara sätter ut sin 5 åring i en park? Särskilt i gehttofierade Furutorpsparken fullt med berikare på elkickar som dealar.
Vad står det att hon var ensam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in