2026-07-14, 12:38
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Jag bor i en liten by, långt ute i tjotaheiti. Kusten är långt borta.

I år har vi en fullkomlig invasion sv fiskmåsar, som skriker dygnets alla timmar. Förskräckligt. Duvorna verkar ha panik, då de gissningsvis har blivit bortjagade från sina naturliga häckningsplatser.

Varje gång jag sätter min fot utanför dörren får jag en pakikslagen skogsduva på 3 kilo i rakt ansiktet - mycket irriterande.

Nån som har upplevt en liknande invasion av måsar i sin lilla by eller småstad?

Är måsarna här för att stanna?

Jag tycker inte måsarna hör hemma här. Jag har bott här i 5 år och aldrig sett röken av en mås förut. Nu är de överallt.

Eller rättare sagt: de hörs överallt. De verkar inte vara jättemånga egentligen. Men att de har tagit över märks tydligt på de andra fåglarna, som drar sig undan och försvinner.

Har ni någon soptipp i närheten eller något annat liknande som lockat fåglarna dit ? Måsar är opportunister, hittar de en källa till föda så stannar de där ett tag. Turistfällor och besöksstråk med massor av matrester på utomhushak är ju klassisk måsterritorium
Senast redigerad av Upplyften 2026-07-14 kl. 12:41.
Citera
2026-07-14, 12:40
Medlem
Vad är det för jävla by du bor i? Finns det inga riktiga karlar där? Det ät väl för fan bara att skjuta ihjäl ett antal och låta dem ligga synliga så drar de direkt. Finns inga kraftiga luftgevär tillgängliga eller salongsgevär är det väl för fan bara för några karlar att dra ihop ett par rejäla slangbellor.

Eller är det så att byn även är invaderad av en jävla massa kvinnliga Gretards? Isf är mitt tips till dig och övriga män i byn att flytta!
Citera
2026-07-14, 12:59
Medlem
Aakerbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Nej, det är det inte.

Menar du att anticimex som gör detta bryter mot lagen varje år och dessutom tar betalt för det?
Så du menar att Anticimex åker runt och pickar måsägg? Alla vilda fåglar är fredade under häcknings-tiden. Man kan dock få tillstånd att picka ägg. Men då kallas det skyddsjakt. Och det får inte vem som helst utföra.
Vänligen
Citera
2026-07-14, 15:20
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Vad är det för jävla by du bor i? Finns det inga riktiga karlar där? Det ät väl för fan bara att skjuta ihjäl ett antal och låta dem ligga synliga så drar de direkt. Finns inga kraftiga luftgevär tillgängliga eller salongsgevär är det väl för fan bara för några karlar att dra ihop ett par rejäla slangbellor.

Eller är det så att byn även är invaderad av en jävla massa kvinnliga Gretards? Isf är mitt tips till dig och övriga män i byn att flytta!
Nja tveksamt om det skulle fungera. Det fungerar vad gäller kråkfåglar det vet jag. Då räcker det med att visa upp ett dött exemplar så undviker sedan artfränderna platsen ifråga, men kråkfåglar är smarta fåglar. Måsar är däremot förmodligen alltför korkade för att dra några slutsatser av döda fränder. Gissar att de kanske istället skulle sätta sig där och börja käka av de döda eftersom de är mer eller mindre flygande soptunnor.

Dessutom är det så att innan du knappt hinner få iväg ett skott så dyker förmodligen insatsstyrkan upp. Att skjuta måsar är allvarliga grejer och inte alls att jämföra med en vanlig enkel duell mot någon random Svensson.

Nåväl om man skulle få fritt fram att skjuta måsar (vilket man aldrig får) så tror jag för egen del att flyktskytte med hagelbössa skulle vara den metod med vilken jag skulle fälla flest måsar på kortast tid. För övrigt, kvinnorna du skriver om finns överallt numera och dominerar totalt i både kommunstyrelser, länsstyrelser och i andra instanser. Om inte alltid numerärt så ändå i sin egen fasta förvissning om att de alltid har rätt just på grund av sitt kön, och omgivningen går för det mesta på det. Så det mesta hamnar givetvis i limbo.
Citera
2026-07-14, 15:30
Avstängd
Berit85s avatar
Citat:

Klart det finns riktiga karlar här. Men de är kanske upptagna med att slaska kebab på den lokala pizzerian.... som har en ny uteservering...... hmm......
Citera
2026-07-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Det kommer alltid någon och gaggar om att den är fridlyst under häckningstid, men det gäller ju inte om den är till stor olägenhet för de boende. Man behöver inte ha ett måsboende precis över sin port.

Hur är dom fridlysta när dom finns ÖVERALLT och är sinnessjukt aggressiva?
Citera
2026-07-14, 15:54
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Hur är dom fridlysta när dom finns ÖVERALLT och är sinnessjukt aggressiva?
PK-samhällets seger över förnuftet
Citera
2026-07-14, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Nja tveksamt om det skulle fungera. Det fungerar vad gäller kråkfåglar det vet jag. Då räcker det med att visa upp ett dött exemplar så undviker sedan artfränderna platsen ifråga, men kråkfåglar är smarta fåglar. Måsar är däremot förmodligen alltför korkade för att dra några slutsatser av döda fränder. Gissar att de kanske istället skulle sätta sig där och börja käka av de döda eftersom de är mer eller mindre flygande soptunnor.

Dessutom är det så att innan du knappt hinner få iväg ett skott så dyker förmodligen insatsstyrkan upp. Att skjuta måsar är allvarliga grejer och inte alls att jämföra med en vanlig enkel duell mot någon random Svensson.

Nåväl om man skulle få fritt fram att skjuta måsar (vilket man aldrig får) så tror jag för egen del att flyktskytte med hagelbössa skulle vara den metod med vilken jag skulle fälla flest måsar på kortast tid. För övrigt, kvinnorna du skriver om finns överallt numera och dominerar totalt i både kommunstyrelser, länsstyrelser och i andra instanser. Om inte alltid numerärt så ändå i sin egen fasta förvissning om att de alltid har rätt just på grund av sitt kön, och omgivningen går för det mesta på det. Så det mesta hamnar givetvis i limbo.
Ligger det döda måsar tunt om i byn sticker de. Måsar ska vara i havsbandet eller på åkrarna. Måsars huvudsakliga föda är mask.
Citera
2026-07-14, 15:59
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ligger det döda måsar tunt om i byn sticker de. Måsar ska vara i havsbandet eller på åkrarna. Måsars huvudsakliga föda är mask.
Problemet är bara att de inte själva vet om det.
Citera
2026-07-14, 16:20
Medlem
Citat:
Problemet är bara att de inte själva vet om det.
Precis! Man får helt enkelt skicka en tydlig signal. Precis som för kriminella babbar. Sköter ni er inte så Raus!

Jag lovar det funkar?
Citera
2026-07-14, 16:47
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Precis! Man får helt enkelt skicka en tydlig signal. Precis som för kriminella babbar. Sköter ni er inte så Raus!

Jag lovar det funkar?

Ja du får prova men jag gissar med att du får tillbringa din närmsta framtid på häktet och måsarna lever runt som vanligt
Citera
2026-07-14, 18:16
Medlem
Citat:
Ja du får prova men jag gissar med att du får tillbringa din närmsta framtid på häktet och måsarna lever runt som vanligt

Du är en fåntratt! Detta måste ju såklart skötas snyggt och effektivt, utan insyn från Gretards som tidigare framförts. Skärp dig för fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in