2026-07-14, 15:31
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast snälla....SD må ha ansträngt sig blåa, för att bli betraktade som tillräckligt rumsrena för att kunna få röster av befolkningen. Men kan lova dig att så fort det partiet skulle få verklig makt, ex få majoritet och kunna bilda en enpartiregering så hade dess verkliga färger gjort sig synliga...
Då hade alla dessa politiska idéer som de idag trängt undan, ex försämrade abortmöjligheter, förbud mot samkönade äktenskap, adoptioner, försämrad föräldraförsäkring m.m. dyka upp som gubben i lådan.

SD är förutom att vara rasistiskt, i grunden ett homofobiskt och antifeministiskt parti, ideer som de ironiskt nog delar med just religionen islam.

Och kära Merwinna...politiken står inte mellan antigen SD:s homohat eller islamismens homohat. gudskelov! finns det en hel del mer att välja på .

Jag skrev att de aldrig skulle straffa de homosexuella fysiskt, inget annat. Det är möjligt att de skulle backa på de homosexuellas rätt att gifta sig och uppfostra barn tillsammans, och DET anser jag i så fall är rätt.

Ja, men du måste försöka se till hur det kan bli i praktiken. Alla krafter som underlättar för muslimer att flytta till Sverige, stanna kvar i Sverige, och att leva i ointegrerade enklaver där västerländska värderingar inte äger tillträde, underlättar för ett framtida muslimskt övertagande av Sverige. Vad tror du själv att vi har att sätta emot, om alla muslimer reser sig som en man, och tar över parlamentsbyggnader, regeringshögkvarter, militära anläggningar, TV- och radiostationer? Som de har gjort många gånger i sin egen del av världen.

Idag får även muslimska unga män göra värnplikt och även fortsatt miltiär karriär i Sverige, det uppmuntras till och med. Vilket gör att de redan kan ha planterat insiders på strategiska ställen.
Citera
2026-07-14, 15:45
Medlem
dubbel
Citera
2026-07-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Rödgrön röra importerar ISLAM till Sverige din jvla NOLLA!!!

Tidö har börjat bromsa.

Nej din nolla....både högern i from av alliansen ex och vänstern har kört med invandringspolitik samt asylrätt och detta i kombination med religionsfrihet, gör att den andel av troende muslimer, kristna eller biddister eller what ever som invandrat till just Sverige, kan ha sina kyrkor här.

Och de som var först med att bromsa invandringsvågen 2015 var vänstern.
Citera
2026-07-14, 15:51
Avslutad
Citat:
Nej din nolla....både högern i from av alliansen ex och vänstern har kört med invandringspolitik samt asylrätt och detta i kombination med religionsfrihet, gör att den andel av troende muslimer, kristna eller biddister eller what ever som invandrat till just Sverige, kan ha sina kyrkor här.

Och de som var först med att bromsa invandringsvågen 2015 var vänstern.

Rödgröna har annonserat att man kommer att öppna portarna igen i höst.

HBTQ-dårar röstar för islamisering, varsågoda.
Citera
2026-07-14, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag skrev att de aldrig skulle straffa de homosexuella fysiskt, inget annat. Det är möjligt att de skulle backa på de homosexuellas rätt att gifta sig och uppfostra barn tillsammans, och DET anser jag i så fall är rätt.

Ja, men du måste försöka se till hur det kan bli i praktiken. Alla krafter som underlättar för muslimer att flytta till Sverige, stanna kvar i Sverige, och att leva i ointegrerade enklaver där västerländska värderingar inte äger tillträde, underlättar för ett framtida muslimskt övertagande av Sverige. Vad tror du själv att vi har att sätta emot, om alla muslimer reser sig som en man, och tar över parlamentsbyggnader, regeringshögkvarter, militära anläggningar, TV- och radiostationer? Som de har gjort många gånger i sin egen del av världen.

Idag får även muslimska unga män göra värnplikt och även fortsatt miltiär karriär i Sverige, det uppmuntras till och med. Vilket gör att de redan kan ha planterat insiders på strategiska ställen.

nej vi har väl passerat tiden då auktoritära ideologier pläderade för dödstraff eller fysisk bestraffning i form av offentlig piskning och dylikt..

ja jag tror dig Merwinna att du tycker det är rätt att förbjuda homosexuella att gifta sig och ha barn.
Förvånar mig inte alls hörredu. För titta bara vilket elände och massiva dåliga konsekvenser detta utvidgande av mänskliga rättigheter till även homosexuella har medfört....
Kräks du fan inte av dig själv?

Världen utvecklas...det man aktivt bör satsa politisk på är individers frihet och möjlighet att syna, kritisera och välja bort sådant de inte vill ha i sina liv dock i kombination med att man måste lära sig leva med att andra inte väljer samma som man själv.
Inför man denna frihet överallt, så är jag rätt säkert på att de flesta INTE skulle välja att bli religiöst troende i abrahamitiska religioner som dras med så mycket korkade fördomar och förtryckande dumheter kontra ex nu HBTQI eller kvinnor eller nån annan av gubben Gud förminskad grupp.

jag upprepar faktan igen..

De allra flesta muslimer som invandrar blir sekulära muslimer, alltså samma som de flesta svenskar är sekulära kristna...dvs kristna i kulturen men inte i tro eller värderingar.
och de har ofta flytt från en auktoritär, religiös, homofobiskt, misogyn, anti demokratiskt, anti liberal etc etc samhälle och är därför inte speciellt intresserade av att återinföra detta till sitt nya land. De vill leva i en sekulär välfärdsstat med religionsfrihet och respekt för mänskliga rättigheter.
Oftast därför de kom hit i första taget.
Citera
2026-07-14, 16:03
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reddead2
Jag tycker att det är väldigt märkligt att dom flesta bögar röstar vänster? Varför gör dom det?

Det är SD som pratar om "hotet" utifrån mot framförallt jämställdhetsfrågor!

Tror dom verkligen att dom kommer kunna leva med sina perversa beteenden när mena- folket tagit över?

Moske ja tack?
Därför att homosexualitet antagligen är autism (du ser att många har autism tex bard eller biskop brunne).

Det är inte bögar som röstar vänster utan autister. Orsaken är att kommunism är det enda politiska systemet som erbjuder ett färdigt kitt där du själv slipper tänka och ha en åsikt i varje fråga.

Även högerhomofilen Bard säger rakt ut att han egentligen är marxist.

Det är fantasin om en millimeterrättvist samhälle uppdraget med linjal som hägrar.
Citera
2026-07-14, 16:03
Medlem
Citat:
Rödgröna har annonserat att man kommer att öppna portarna igen i höst.

HBTQ-dårar röstar för islamisering, varsågoda.

nej socialdemokraterna ex. vars flyktingpolitik är mest trolig blir gällande om vi får en rödgrön regering, är för att hålla kvar restriv invandringspolitik.
Citera
2026-07-14, 16:11
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
nej vi har väl passerat tiden då auktoritära ideologier pläderade för dödstraff eller fysisk bestraffning i form av offentlig piskning och dylikt..

ja jag tror dig Merwinna att du tycker det är rätt att förbjuda homosexuella att gifta sig och ha barn.
Förvånar mig inte alls hörredu. För titta bara vilket elände och massiva dåliga konsekvenser detta utvidgande av mänskliga rättigheter till även homosexuella har medfört....
Kräks du fan inte av dig själv?

Världen utvecklas...det man aktivt bör satsa politisk på är individers frihet och möjlighet att syna, kritisera och välja bort sådant de inte vill ha i sina liv dock i kombination med att man måste lära sig leva med att andra inte väljer samma som man själv.
Inför man denna frihet överallt, så är jag rätt säkert på att de flesta INTE skulle välja att bli religiöst troende i abrahamitiska religioner som dras med så mycket korkade fördomar och förtryckande dumheter kontra ex nu HBTQI eller kvinnor eller nån annan av gubben Gud förminskad grupp.

jag upprepar faktan igen..

De allra flesta muslimer som invandrar blir sekulära muslimer, alltså samma som de flesta svenskar är sekulära kristna...dvs kristna i kulturen men inte i tro eller värderingar.
och de har ofta flytt från en auktoritär, religiös, homofobiskt, misogyn, anti demokratiskt, anti liberal etc etc samhälle och är därför inte speciellt intresserade av att återinföra detta till sitt nya land. De vill leva i en sekulär välfärdsstat med religionsfrihet och respekt för mänskliga rättigheter.
Oftast därför de kom hit i första taget.

Fast alla har ju inte möjlighet att välja. Barnen som de homosexuella får lov att adoptera eller skaffa genom insemination eller surrogatmammor, är t.ex. inte tillfrågade om de vill växa upp i en homofamilj. Och när det gäller äktenskap, så är det många som anser att själva begreppet äktenskap - som för troende människor dessutom innefattar en helig aspekt - blir urvattnat, förminskat, avhelgat... när det utsträcks till att omfatta samkönade par. Och de människor som känner så, ska också lyssnas på! De är inte mindre värda än de homosexuella par som vill gifta sig.

Det där är ju helt enkelt inte sant. De har kommit hit för bidragen, inte för de svenska värderingarna. Om det skulle vara så (att de kommit hit för de svenska värderingarna) så skulle vi inte se några kvinnor i slöja eller burqa på våra gator, det skulle inte förekomma några barnäktenskap, tvångsäktenskap eller kusinäktenskap (dessa tre faktorer ingår ofta samtliga i samma äktenskap...), och inte heller några flickor som tas ur skolan och skickas till hemlandet för att de blivit för svenska, eller pojkar som skickas till uppfostringsanstalter i hemlandet av samma skäl. Inga hedersmord, inget hedersvåld, ingen könsstympning på varken flickor eller pojkar. Men allt detta finns i Sverige nu, det är plenty of it. Vakna upp!

...dessutom kan muslimer helt enkelt inte bli mellanmjölksmuslimer, eftersom islam aldrig har reformerats. Det FINNS ingen mellanmjölksinriktning att välja om man överhuvudtaget vill fortsätta att vara muslim. Det är allt eller inget.
Citera
2026-07-14, 16:16
Medlem
Citat:
NMR vill avrätta bögar = mest till gagn ..

L kommer att klara spärren som i alla andra val så NEJ.

Nej, finns ingenting i deras partiprogram mig veterligen som säger det du påstår.

De gillar absolut inte bögar, men med deras politik skulle bögar då det bättre än om L fick styra.

Muslimer däremot vill kasta dem från hustak. Det hade varit att vänta om L fick styra. Det är den bistra verkligheten.
Citera
2026-07-14, 16:20
Avslutad
Citat:
nej socialdemokraterna ex. vars flyktingpolitik är mest trolig blir gällande om vi får en rödgrön regering, är för att hålla kvar restriv invandringspolitik.

Nej MP kommer att öppna portarna och öka islamiseringen av Sverige, det har de gjort förr.

Där sätter jag punkt, lycka till med att islamisera Sverige det kommer att funka fint för er HBTQ-dårar.
Citera
2026-07-14, 16:20
Medlem
Citat:
Inte säker på att människor i dessa regioner är mer eller mindre konservativa än andra.

Skilj på konservativa kontra progressiva personlighetsdrag som är det jag pratar om och politik.

Konservativ personlighetsdag:
Lägre värden på öppenhet
större fokus på ordning och reda och säkerhet.

Progressiv personlighet
Öppenhet för nya idéer och kreativt tänkande generellt.

( här nu snabbt definierat av mig kanske finnas fler aspekter som jag nu glömt bort)

Stödet för konservativ politik är högt i Mellanöstern och Afrika. Såsom islamism, lagar mot homosexualitet, lagar mot abort, med mera. Enligt den studie du presenterar så har det alltså samband med IQ?
Citera
2026-07-14, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast alla har ju inte möjlighet att välja. Barnen som de homosexuella får lov att adoptera eller skaffa genom insemination eller surrogatmammor, är t.ex. inte tillfrågade om de vill växa upp i en homofamilj. Och när det gäller äktenskap, så är det många som anser att själva begreppet äktenskap - som för troende människor dessutom innefattar en helig aspekt - blir urvattnat, förminskat, avhelgat... när det utsträcks till att omfatta samkönade par. Och de människor som känner så, ska också lyssnas på! De är inte mindre värda än de homosexuella par som vill gifta sig.

Det där är ju helt enkelt inte sant. De har kommit hit för bidragen, inte för de svenska värderingarna. Om det skulle vara så (att de kommit hit för de svenska värderingarna) så skulle vi inte se några kvinnor i slöja eller burqa på våra gator, det skulle inte förekomma några barnäktenskap, tvångsäktenskap eller kusinäktenskap (dessa tre faktorer ingår ofta samtliga i samma äktenskap...), och inte heller några flickor som tas ur skolan och skickas till hemlandet för att de blivit för svenska, eller pojkar som skickas till uppfostringsanstalter i hemlandet av samma skäl. Inga hedersmord, inget hedersvåld, ingen könsstympning på varken flickor eller pojkar. Men allt detta finns i Sverige nu, det är plenty of it. Vakna upp!

...dessutom kan muslimer helt enkelt inte bli mellanmjölksmuslimer, eftersom islam aldrig har reformerats. Det FINNS ingen mellanmjölksinriktning att välja om man överhuvudtaget vill fortsätta att vara muslim. Det är allt eller inget.

Barn är heller inte tillfrågade om de vill växa upp i en heterofamilj...eller en familj med rödhåriga, eller en familj utan sommarstuga eller en .......
Vi kanske ska förbjuda heterosexuella, rödhåriga eller folk utan sommarstugor att skaffa barn?

Finns ingen forskning som påvisar att barn till homosexuella far mer illa än barn till heterosexuella.
Inte heller den minsta lilla att kristna äktenskap på nått som helt sätt skulle bli sämre..."mindre heliga", mindre kristna...eller mindre fungerande av att där tillåts homosexuella att ingå äktenskap.

och varför ska någon lyssna på människor som seriöst sitter och inbillar sig detta?
jag är tvärsäker på att min kärleksrelation blir sämre av att du Merwinna lever i en relation....
och fan alltså jag vill bli lyssnad på! det kliar i min ena lilltå bara av vetskapen att du får lov gifta dig, skaffa barn eller husdjur.

Får jag påminna dig om igen...att de svenska värderingarna alltså är religionsfrihet...och att kvinnor ska få lov bestämma själv av vad de ska tro på och bära för kläder.

Och att mycket av hedersproblematik, tvångsäktenskap, barnäktenskap etc etc även återfinns i div. mer eller mindre slutna kristna samfund...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in