2026-07-14, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Trump uppges få sällskap av CIA-chefen John Ratcliffe, FBI-chefen Kash Patel, Tulsi Gabbard i sin roll som chef för den nationella underrättelsetjänsten (DNI) samt DHS-ministern Kristi Noem. Enligt två anonyma tjänstemän i Vita huset ska de presentera uppgifter om en främmande stats plan att påverka presidentvalet 2020.

Vilket järngäng. Trump är Trump. Gabbard står utan tvivel på någon rysk lönelista. Kash Patel är ett rolig liten figur som man skrattar åt. Handlar väl i vanlig ordning om "misdirection" för slippa diskutera Epstein, Irankriget och annat jobbigt. Väldigt genomskinligt.
Citera
2026-07-14, 15:21
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
För mig spelar det ingen som helst roll vem det är och hur bra de är, gör de så hemska saker och man är tyst, så är det ett tyst medgivande.

donalds älskar snacka som sjuklig narcissist, sen att det mesta är skräp är en annan femma.
Och vi kört denna svängen många ggr nu, och resultatet vet du vad det är upp tills nu?

Om svaret var utmanande att nå fram till, så är det = Ingenting är resultatet, bara tomma ord och påståenden som aldrig backas upp.
Jo visst men det är därför jag är spänd för att få veta vad han kommit på den här gången. Ska han tala till nationen är det mer än hans vanliga tweets iaf. Nåt större måste det vara. Men sure, han kan lika gärna lansera en ny meme-coin.
Citera
2026-07-14, 15:21
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
För mig spelar det ingen som helst roll vem det är och hur bra de är, gör de så hemska saker och man är tyst, så är det ett tyst medgivande.

donalds älskar snacka som sjuklig narcissist, sen att det mesta är skräp är en annan femma.
Och vi kört denna svängen många ggr nu, och resultatet vet du vad det är upp tills nu?

Om svaret var utmanande att nå fram till, så är det = Ingenting är resultatet, bara tomma ord och påståenden som aldrig backas upp.

Vad har Trump gjort som är så hemskt för dig?
Citera
2026-07-14, 15:24
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Fake njews? OM DU anser, och har bevis för, att någonting jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande kan du gärna återkomma och påvisa detsamma.

Ditt "inlägg" speglar den orange dårens största "tillgång"; att de som är sinnessvaga nog att tillbe hen beredvilligt bortser från objektiva fakta i sin blinda tilllbedjan...

Ånyo; Kan du presentera några exempel där "Auto Pen" (utan dåvarande Presidents vetskap/tillåtelse) använts för att "skriva nya lagar, ändra befintliga och benåda pedofiler och andra grovt kriminella"?
Åhh nej ska du in och härja här också? Håll dig till Ukraina snälla. Det orkar ingen läsa iaf då du alltid upprepar dig 4000 gånger. JA, vi tycker inte som du men ingen har nån ork att fixa bevis till dig. Googla själv, du hittar massor.
Citera
2026-07-14, 15:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Jo visst men det är därför jag är spänd för att få veta vad han kommit på den här gången. Ska han tala till nationen är det mer än hans vanliga tweets iaf. Nåt större måste det vara. Men sure, han kan lika gärna lansera en ny meme-coin.
Så om samma skräp upprepas?
Gör det dig irriterad, glad eller blir det nya försök att påstå att det var valfusk fast inga bevis existerar för systematiskt valfusk?
Citera
2026-07-14, 15:32
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Så om samma skräp upprepas?
Gör det dig irriterad, glad eller blir det nya försök att påstå att det var valfusk fast inga bevis existerar för systematiskt valfusk?
vet inte, vi får se men om det handlar om valfusk och han backas av CIA och FBI så lär han ha grejer att säga. Annars hade han inte snackat. Som sagt, vi får se.
Citera
2026-07-14, 15:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
vet inte, vi får se men om det handlar om valfusk och han backas av CIA och FBI så lär han ha grejer att säga. Annars hade han inte snackat. Som sagt, vi får se.
Där skämtade du med mig inser jag, donalds som sjuklig narcissist snackar precis hela tiden, förutom nu när hens kognitiva problem ökat, så har det blivit mindre av det.

Intressant att du inte blir irriterad om det är samma skräp som innan, för det är så jag ser vet inte, för fylla på med nytt så är det inte samma gamla skräp.
Det förstår du med väl?
Citera
2026-07-14, 15:40
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Där skämtade du med mig inser jag, donalds som sjuklig narcissist snackar precis hela tiden, förutom nu när hens kognitiva problem ökat, så har det blivit mindre av det.

Intressant att du inte blir irriterad om det är samma skräp som innan, för det är så jag ser vet inte, för fylla på med nytt så är det inte samma gamla skräp.
Det förstår du med väl?
ja att en del blir irriterande kan jag fatta och är det samma tjaffs som innan så blir jag nog också det. Jag förväntar mig nåt mer. Men vi får vänta och se som sagt. Du kan säkert ha rätt men jag vill se först.
Citera
2026-07-14, 15:43
Medlem
Citat:
Kan du presentera några exempel där "Auto Pen" (utan dåvarande Presidents vetskap/tillåtelse) använts för att "skriva nya lagar, ändra befintliga och benåda pedofiler och andra grovt kriminella"?

Vad gäller den orange dåren så vore det nog bättre för USA, och världen, om Vita Huset stod tomt snarare än att en patologisk lögnare huserar därstädes.

https://edition.cnn.com/2025/12/27/politics/analysis-donald-trumps-top-25-lies-of-2025
https://www.ms.now/rachel-maddow-show/maddowblog/the-top-10-most-brazen-lies-from-trumps-year-end-prime-time-address
https://en.wikipedia.org/wiki/False_or_misleading_statements_by_Donald_Trump

Stämmer något av nedanstående INTE väl överens vad gäller trump?

"En individ med denna störning har fem (eller fler) av följande symptom:

- Har en grandios självbild (till exempel överdriver framsteg och talanger, förväntar sig att bli betraktad som överlägsen utan lämpliga meriter).

- Är besatt av fantasier om obegränsad framgång, makt, briljans, skönhet, eller perfekt kärlek.

- Tror att han eller hon är "speciell" och unik och bara kan bli förstådd av, eller bara borde umgås med, andra speciella eller högstatuspersoner (eller -institutioner).

- Kräver stor beundran.

- Har oresonliga förväntningar på speciella förmåner eller omedelbar respons på hans eller hennes förväntningar.

- Är interpersonellt exploativ, det vill säga utnyttjar andra för att uppnå sina egna mål.

- Brist på empati; är ovillig att känna igen eller identifiera sig med andras känslor och behov.

- Är ofta avundsjuk på andra eller tror att andra är avundsjuka på honom eller henne.

- Uppvisar arrogans, hotfulla beteenden eller attityder.
"

https://yle.fi/a/7-887631

Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Förhoppningsvis kommer Trump själv ta upp det om två dagar när han talar till nationen.

CNN är Fake News. Rachel MadCow är konspiratorisk. Det är ett faktum.

Att den orange dåren näst intill alltid ljuger när hens läppar rör sig är ett faktum, liksom att det är otroligt fascinerande att de som tillber hen "väljer" att bortse från verkligheten. Om så inte är fallet så vore det väl utomordentligt enkelt för dig att bevisa att "grab em by the pussy" INTE uttalat lögnerna som hänvisas till?

Varför kan du inte presentera några exempel där "Auto Pen" (utan dåvarande Presidents vetskap/tillåtelse) använts för att "skriva nya lagar, ändra befintliga och benåda pedofiler och andra grovt kriminella" liksom DU påstod?
Citera
2026-07-14, 15:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
ja att en del blir irriterande kan jag fatta och är det samma tjaffs som innan så blir jag nog också det. Jag förväntar mig nåt mer. Men vi får vänta och se som sagt. Du kan säkert ha rätt men jag vill se först.
Yup, vi får se och det som får mig tro det är samma.
Det är för inget läkt ut som berättar något.
Citera
2026-07-14, 15:50
Medlem
Citat:
Kan du presentera några exempel där "Auto Pen" (utan dåvarande Presidents vetskap/tillåtelse) använts för att "skriva nya lagar, ändra befintliga och benåda pedofiler och andra grovt kriminella"?

Vad gäller den orange dåren så vore det nog bättre för USA, och världen, om Vita Huset stod tomt snarare än att en patologisk lögnare huserar därstädes.

https://edition.cnn.com/2025/12/27/politics/analysis-donald-trumps-top-25-lies-of-2025
https://www.ms.now/rachel-maddow-show/maddowblog/the-top-10-most-brazen-lies-from-trumps-year-end-prime-time-address

Stämmer något av nedanstående INTE väl överens vad gäller trump?

"En individ med denna störning har fem (eller fler) av följande symptom:

- Har en grandios självbild (till exempel överdriver framsteg och talanger, förväntar sig att bli betraktad som överlägsen utan lämpliga meriter).

- Är besatt av fantasier om obegränsad framgång, makt, briljans, skönhet, eller perfekt kärlek.

- Tror att han eller hon är "speciell" och unik och bara kan bli förstådd av, eller bara borde umgås med, andra speciella eller högstatuspersoner (eller -institutioner).

- Kräver stor beundran.

- Har oresonliga förväntningar på speciella förmåner eller omedelbar respons på hans eller hennes förväntningar.

- Är interpersonellt exploativ, det vill säga utnyttjar andra för att uppnå sina egna mål.

- Brist på empati; är ovillig att känna igen eller identifiera sig med andras känslor och behov.

- Är ofta avundsjuk på andra eller tror att andra är avundsjuka på honom eller henne.

- Uppvisar arrogans, hotfulla beteenden eller attityder.
"

https://yle.fi/a/7-887631

Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Du länkar till Fake News CNN och Rachel MadCow, då bör man hålla sig borta. Vill inte gå vilse i konspirationsteori- och Fake News-träsket med dig.

Citat:
Fake njews? OM DU anser, och har bevis för, att någonting jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande kan du gärna återkomma och påvisa detsamma.

Ditt "inlägg" speglar den orange dårens största "tillgång"; att de som är sinnessvaga nog att tillbe hen beredvilligt bortser från objektiva fakta i sin blinda tilllbedjan...

Ånyo; Kan du presentera några exempel där "Auto Pen" (utan dåvarande Presidents vetskap/tillåtelse) använts för att "skriva nya lagar, ändra befintliga och benåda pedofiler och andra grovt kriminella"?

Citat:
Åhh nej ska du in och härja här också? Håll dig till Ukraina snälla. Det orkar ingen läsa iaf då du alltid upprepar dig 4000 gånger. JA, vi tycker inte som du men ingen har nån ork att fixa bevis till dig. Googla själv, du hittar massor.

Du behöver inte bekymra dig om att "fixa bevis". Bevisligen ljuger ju den orange i tid och otid, eller hur?

https://www.washingtonpost.com/politics/2021/01/24/trumps-false-or-misleading-claims-total-30573-over-four-years/
https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/our-research/all-presidents-lies-media-coverage-lies-us-and-france
https://edition.cnn.com/politics/fact-check-trump-false-claims-debunked

Nu handlade det mer om att din "själsfrände" "EnRosaHamster" hävdat att "vem som helst från Demonkraterna kunde skriva nya lagar, ändra befintliga och benåda pedofiler och andra grovt kriminella" medelst "Auto Pen". Hen kan uppenbarligen dock inte presentera några bevis på att så skett. Kan "bevisen" möjligen vara att den orange påstått detsamma?
Citera
2026-07-14, 15:52
Medlem
TeEsErs avatar
Tyvärr har vi för ett bra tag sedan nått till punkten när hela världen mest suckar "Jaha, vad är det nu då denna gången?".

Det har varit lite för mycket rabblande av Trumps tokerier de senaste månaderna och mycket av det har varit antingen gammal skåpmat som ingen bryr sig om eller rena galenskaper. Att USAs president uttalar sig om något viktigt har helt tappat den betydelse det hade för bara ett par kvartal sedan.

Även om Trump kommer med något nytt så är första frågan; "Jaha, hur länge ska det här anses viktigt då?". Trumps attentions span är inte precis känt för att vara långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in