2026-07-14, 11:57
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Utländsk inblandning låter märkligt.

Är inte storyn från Trump och MAGA att det är demokraterna själva som stängde rösträkningen mitt i natten och trollade fram en massa extra röster, efter att redan förebyggande ha fuskat med poströsterna? Jag trodde det var narrativet.

Vilken främmande stat skulle ha lagt sig i för att hjälpa Biden enligt Trump? Nä jag tror inte detta kommer vara någon del av storyn. Är det påstått valfusk 2020 de ska annonsera så kommer det nog vara samma beskyllningar som innan, dvs en inhemsk komplott.

Vill minnas flera europeiska ledare som åkte över till USA för att stödja Joe "Big Guy" Biden 2020.
Skulle inte förvåna mig om EU hamnar i skottgluggen på torsdag
Om så blir fallet, misstänker jag att konflikten i Ukraina är orsaken.
Citera
2026-07-14, 12:01
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du tycker det är kul när det dör folk.

Najs.

Vilka andra ska dö?

Jag kan tänka mig en kort liten lista, IRGC, Hamas, Hisbollah, släng in Afa där när renset ändå går.
Citera
2026-07-14, 12:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Förutom att de stal valet, glöm ej bort vad de gjorde sen med auto-pen.

Joe Biden var i själva verket bara en marionett. Frågan är vilka som drog i trådarna i Vita huset och använde hans namn för att skriva under precis vad som helst.

Det finns så många inom demonkraterna som borde sitta i fängelse i decennier.

Om rådgivare och medarbetare använde maskinen för att skriva under lagar eller benådningar utan att Biden överhuvudtaget var medveten om det eller kapabel att fatta beslutet, rör det sig inte längre om en laglig delegering.

I USA kallas ett sådant agerande för "usurpation of presidential power" (alltså att olovligen tillskansa sig eller tillskriva sig presidentämbetets konstitutionella makt).

Det faller även under "conspiracy to defraud the United States" (konspiration för att bedra den amerikanska staten), eftersom tjänstemännen i så fall har konspirerat för att lura allmänheten och kongressen att det är den folkvalda presidenten som styr, när det i själva verket är icke-valda tjänstemän som utövar makten.
Existerar inga bevis för något stulet val, det är därför dessa skräptrådar hamnar i Konspirationer och alternativa teorier pga det är bara fantasier.
Citera
2026-07-14, 13:12
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Vad vill de flytta fokus från nu då? Det är alltså jag känner?

Är det i Iran? Eller att de försöker pressa journalister på sina källor? Eller skjutningen av ICE i Maine?
Citera
2026-07-14, 13:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Vad vill de flytta fokus från nu då? Det är alltså jag känner?

Är det i Iran? Eller att de försöker pressa journalister på sina källor? Eller skjutningen av ICE i Maine?

Det är troligen något som de ska försöka göra i samband med valet nu

Trump är nog ganska desperat nu då han vet att förlorar han senaten och representshuset nu så åker han antingen ut eller helt enkelt stoppad från att kunna göra något
Citera
2026-07-14, 13:36
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Börjar bli tröttsamt när ni foliehattar fortsätter tjatar om filerna. Trump har inget med Epstein att göra. Clinton och andra demokrater däremot.

Hahahaha - Om det inte fanns nåt som kunde uppfattas som komprometterande om Trump så skulle han ju släppa filerna, det kan ju vem som helst fatta

Nä det är ju helt klart att det finns en överhängande risk att han har gjort en Stormy Weathers och knullat lösaktiga/köpedamer. Igen.
Citera
2026-07-14, 13:48
Medlem
howdie11s avatar
Tråden låter som din gamla ”Pam Bondi har Epstein-listan på sitt skrivbord, nu händer det!”-tråd.
Citera
2026-07-14, 14:05
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Tråden låter som din gamla ”Pam Bondi har Epstein-listan på sitt skrivbord, nu händer det!”-tråd.

Roligt hur Nixter och hans gelikar bara går vidare från sånt här som om det aldrig sagts.
Citera
2026-07-14, 14:12
Medlem
needAlifes avatar
Mycket intressant, detta ska följas. Har inte många kommentarer i nuläget men de lär nog dyka upp. Man genomför inte ett sånt här tal, backad av CIA och FBI om man inte har en del att komma med.
Citera
2026-07-14, 14:15
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är troligen något som de ska försöka göra i samband med valet nu

Trump är nog ganska desperat nu då han vet att förlorar han senaten och representshuset nu så åker han antingen ut eller helt enkelt stoppad från att kunna göra något
Stoppad? Varken kongressen eller senaten har gett han tillåtelse till 90% av vad han beordrat, det skiter han ganska fullt i. Han ger exekutiva order och sen får i sådana fall en domstol flera månader senare återkalla det. Tror knappast representanthuset sagt ja till 20% tullar i Hormuzsundet tex som han nu vill få till...
Citera
2026-07-14, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Mycket intressant, detta ska följas. Har inte många kommentarer i nuläget men de lär nog dyka upp. Man genomför inte ett sånt här tal, backad av CIA och FBI om man inte har en del att komma med.

Menar du på fullt allvar att inte John Ratcliffe och Kash Patel gör som husse vill, när han kallar?
Citera
2026-07-14, 14:21
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Existerar inga bevis för något stulet val, det är därför dessa skräptrådar hamnar i Konspirationer och alternativa teorier pga det är bara fantasier.

Vi får alla vänta och se vad Trump säger om två dagar när han talar till nationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in