2026-07-14, 13:04
Medlem
Den här arbetaren sade också att flickan var lugn men tom i blicken, de fick hindra henne från att ta på kniven/såret då de fick instruktioner att kniven skulle sitta kvar. Flickan sade typ bara "Aj, plåster" enligt arbetaren.
Citera
2026-07-14, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
Det framgår i ett citat i en artikel i HD från en tonåring som var vittne tillsammans med sin mamma:

”Min mamma frågade flickans mamma ”är det någon ni känner som gjort det?” Men hon sa att de är på besök från ett annat land, de känner ingen här.”

Det skulle ju också kunna menas att de inte känner någon- utöver eventuell familj/släkting de besöker/som skulle vilja dem illa. De flesta räknar ju inte in familjen som potentiella faror, om de har vettiga familjer..
Om jag hypotetiskt var i Italien och hälsade på min syster och någon attackerade mig hade jag nog också kunnat uttrycka att jag inte känner någon här (utöver min syster).
Citera
2026-07-14, 13:09
Medlem
Vi har inte namn på BO och MGM?
Citera
2026-07-14, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajanMajoneas
Total lögn. Däremot kallas närliggande köpgata för ”lilla bagdad”. Men inget Gazaremsan-namn. Sluta sprid skit.

Söder vid f.d torghandeln kallas av många just "Gazaremsan", gjort sedan 90-talet.
Kanske inte av de som rör sig mest där, men av resten av stan. En släkting till mig bodde där och sa alltid att han bodde på "Gazaremsan".
Området kring parken vet jag inte, "Lilla Bagdad" kanske där Sharifs Livs ligger.
Furutorpsparken räknas in i "Söder" så det kan lätt bli lite tolkningsdebatter.
Citera
2026-07-14, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Den här arbetaren sade också att flickan var lugn men tom i blicken, de fick hindra henne från att ta på kniven/såret då de fick instruktioner att kniven skulle sitta kvar. Flickan sade typ bara "Aj, plåster" enligt arbetaren.

På vilket språk?
Citera
2026-07-14, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
[/b]
På vilket språk?

Framgår ej, men tolkar det som svenska. Så om de bara var på besök var det kanske bara från en annan stad. Mannen som arbetade i parken är svensk.
Citera
2026-07-14, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Inget har ju gått igenom, han kan inte få fängelse heller om han är 14. Men hoppas han blir inlåst på psyk, han är bevisligen oerhört farlig.
Bättre låta föräldrarna till flickan lösa problemet
Citera
2026-07-14, 13:20
Medlem
Det här med att flickans mamma sa att hon bara var på besök och inte kände någon. Sa hon att hon var på besök från annat land? Hon kan ju vara besökare från en anna stad?
Citera
2026-07-14, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Kommer mörkas in i det sista tills typ Samnytt/100% går ut med sanningen.
Kvällstidningarna skulle nog gärna intervjua brottsoffrets föräldrar, om de gick med på det.
Citera
Medlem
isodoses avatar
Furutorpsparken ligger vid Söder i centrala Helsingborg.

Enligt SCB-statistik från 2020 har 54,4% av de boende utländsk bakgrund (utrikes födda eller två utrikes födda föräldrar), högst i hela Helsingborg där snittet låg runt 30%.

När det gäller brottslighet ligger Söder också högre än genomsnittet: våldsbrott, stölder och skadegörelse, plus rapporterad otrygghet i parker och runt lekplatser.

Området hamnar ofta bland de mer utsatta i kommunens trygghetsundersökningar och polisens lägesbilder.

Källor: SCB, Helsingborgs kommunstatistik, BRÅ och Boverket.

Ren fakta, inget mer.

Tragisk händelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Framgår ej, men tolkar det som svenska. Så om de bara var på besök var det kanske bara från en annan stad. Mannen som arbetade i parken är svensk.
Min tanke också, vi skrev nästan samtidigt.
Citera
2026-07-14, 13:33
Medlem
Både flickan och mamman tycks kunna kommunicera på svenska, så det kanske är en inhemsk turist? Det utesluter inte att dom är invandrare men ger åtminstone en ny vinkel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in