2026-07-14, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajanMajoneas
Total lögn. Däremot kallas närliggande köpgata för ”lilla bagdad”. Men inget Gazaremsan-namn. Sluta sprid skit.

Helsingborgarna i denna tråden skrev att den kallades gazaremsan.

Jag bara citerar vad de skrev.
Citera
2026-07-14, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ungen är tydligen under 15 år, finns ett lagförslag på att 14-åringar ska kunna sättas i fängelse. Tidö ville ha fängelse för 13-åringar men det verkar inte få majoritet.

Inget har ju gått igenom, han kan inte få fängelse heller om han är 14. Men hoppas han blir inlåst på psyk, han är bevisligen oerhört farlig.
Citera
2026-07-14, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Vet inte hur gammal du har och om du har barn men vi som har det och haft barn som varit 13 så kommer du förstå att de vet mycket väl vad som kan hända om man skär någon med kniv. De har hyfsat bra koll vad som är lagligt och olagligt. De har absolut inte samma konsekvenstänk som vuxna men de fattar mer än vad man tror

Jag vet inte vem du tror att du talar med men det är inte mig. Du och jag håller med varandra ifall du också tror att ungar har sämre konsekvenstänk än vuxna men fortfarande har ansvar att inte kniva andra barn.
Citera
2026-07-14, 12:53
Medlem
"Lina Ahmad: Tyvärr han e svensk och heter Jakob"

En av kommentarerna på Aftonbladets inlägg på Facebook...
Senast redigerad av Monamiie 2026-07-14 kl. 12:58. Anledning: Tillägg
Citera
2026-07-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monamiie
"Lina Ahmad: Tyvärr han e svensk och heter Jakob"

En av kommentarerna på Aftonbladets inlägg....

Om du kollar namnet på källan så skulle jag ta det med nypa salt.

De brukar oftast förtala svenskar.

Jag hade kunnat skriva ”tyvärr han e libanes och heter Ahmed” innan vi har offentlig information så ska vi avvakta med gärningsmannens ursprung.

Var inte naiv.
Senast redigerad av Jon10 2026-07-14 kl. 12:58.
Citera
2026-07-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Om du kollar namnet på källan så skulle jag ta det med nypa salt.

De brukar oftast förtala svenskar.

Ja precis... Ska bli intressant att se om Ahmad hade rätt sen...
Citera
2026-07-14, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoidEngineer
Jag hoppas det .
Varför larmade inte hon?
Eller ringde grabben in för att erkänna?

Det här låter ju väldigt konstigt.. Då kan ju inte föräldern varit i närheten när det skedde om det krävdes polisinsats för att hitta flickan?

Citat:
En flicka i femårsåldern lekte på lekplatsen. Plötsligt gick en ung pojke till attack.

Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska pojken ska ha sprungit från platsen och själv larmat 112 och berättat vad han gjort. Det ska sedan ha lett till en stor polisinsats där flickan sedan hittas.

Citat:
— Kort efter att patrullen kom till platsen kan en pojke gripas i närområdet. Gripandet hävs sedan på grund av pojkens låga ålder och han omhändertas av sociala myndigheter, säger Christian Magnusson.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/V65rjJ/uppgifter-attacken-mot-flickan-var-oprovocerad-pojke-larmade-sjalv
Citera
2026-07-14, 12:56
Medlem
Mindbusinesss avatar
” Attacken mot flickan var oprovocerad – pojke larmade själv”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/V65rjJ/uppgifter-attacken-mot-flickan-var-oprovocerad-pojke-larmade-sjalv
Citera
2026-07-14, 12:57
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Ett s.k. "hedersmord" därför att den lilla flickan, judisk eller av annan kultur, lekte med en liten pojke som inte var av samma kultur och religion. Hennes lite äldre bror som har hört att flickor absolut inte får vara vän med någon pojke av annan kultur och därför måste dödas om de inte följer reglerna om hederskultur bestämmer sig för att visa sig duktig inför föräldrarna så att han kan få ett nytt Playstation
Citera
2026-07-14, 12:58
Medlem
Har kommit en ny artikel I HD där det framgår att en som arbetade med markarbete / någpn typ av skötsel i parken var den som först ringde 112 och var först på plats att hjälpa flickan. Han hörde en kvinna som skrek men det var inte mamman. Båda flickans föräldrar var i parken, men ingen i närheten av flickan, då arbetaren fick lyfta upp barnet och leta upp föräldrarna, som blev panikslagna. Kniven var av typen "fruktkniv från köket" och satt kvar i halsen. Denna markarbeterare och en person (typ fritidspedagog?) som höll i sommarlovsaktiviteter i parken hjälptes åt att ta hand om flickan, lugna ner omgivningen och ringa 112.
Citera
2026-07-14, 13:00
Medlem
Många korkade inlägg här. Bara för att en sak är sann så kan inte en annan sak vara sann också?

Polisen letade naturligtvis efter flickan för att de inte kunde koppla händelserna till varandra. Alltså, de kunde inte direkt koppla pojkens larmsamtal till det som gjorts när och där flickan blivit knivskuren. Och de gjorde rätt, man kan inte bara anta.
Citera
2026-07-14, 13:03
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Eftersom pojken omhändertogs i en bostad i närområdet, framför ögonen på HDs team på plats, heter han knappast Svensson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in