2026-07-14, 10:01
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Första gången jag läste hans namn, utan att ha hört honom, trodde jag han var nån technorappare från Albanien.

Har aldrig hört nån låt med honom heller, vad jag vet.

Du kan inte ha undgått det, var du levande på 90 talet och bodde i landet har du hört hans låtar
Citera
2026-07-14, 10:02
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Aldrig ens hört talas om.

Så en av de största svenska artisterna är det nog inte.

Jo det har du
Citera
2026-07-14, 10:04
Medlem
LKKINGENs avatar
Orelevant är ett ord jag tycker passar bra i detta sammanhang.
Citera
2026-07-14, 10:04
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Ska det vara en tung doktor inom svensk musik, så föredrar jag världens bästa svenskindier, Dr.Bombay.

Drog många groupies med kal kutta.

Sedan kommer nog Günther som internationell stormogul på det svenska musikfirmamentet.

Men på bronsplats har vi fan i mig Alban. Stabilt! Hans samarbete med Brolin&Borg måste räknas bland de främsta projekten inom svensk avantgardeschlager.

Garderar dock med Pernilla Wiberg, "Privileged", eller Wilanders alster inom Lundell-genren.

Snubben köpte upp singlar av den låten med sina polare för att den skulle hamna på listorna trots att den inte hade sålts något...Alla vi längtar efter sommaren, Payola? Släng dig i väggen!
Citera
2026-07-14, 10:35
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Orelevant är ett ord jag tycker passar bra i detta sammanhang.

Menar du att han inte ens finns, som ordet "orelevant", eller menar du bara att han är irrelevant?
Citera
2026-07-14, 11:35
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Jo det har du
Letade du rätt på ett inlägg från ett år tillbaka bara för att säga emot i en fråga du inte vet ett skvatt om?

Nej, jag känner fortfarande inte till någon sådan artist.
Citera
2026-07-14, 11:47
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
Menar du att han inte ens finns, som ordet "orelevant", eller menar du bara att han är irrelevant?

Irrelevant som artist hade väl varit om han tex hade fortsatt som tandläkare och aldrig spelat in nån låt.

Men relevant kan man knappast påstå att han någonsin var. Inte ens då det begav sig. Han var liksom ett slags dåligt skämt redan från början.

Därför skulle "orelevant" kunna vara en vettig beskrivning på Alban, även om ordet kanske inte är "finns".
Citera
2026-07-14, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benjanorge
Jag minns när han sjöng i Sydafrika för nått regering skit , och 20 personer i publiken , kostnad 30 miljoner skattepengar
De skulle sälja JAS till SA, så självklart var det Svenska skattebetalare.
Allt medans några förvirrade Sydafrikaner undrade vad det för en dåre med hår som morotsblast som uppträder.
Citera
2026-07-14, 12:25
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Nej, jag känner fortfarande inte till någon sådan artist.
Ljug inte nu. Du har läst i tråden och även svarat så du har lärt dig att en sådan artist spelades på radion. Du har säkert även kollat någon musikvideo med Dr. Alban på Youtube. Så visst känner du till honom.
Citera
2026-07-14, 12:47
Medlem
Dollmens avatar
No hashi hash No cocain, ekade över världen. I allt från storstäder till djungel. Va så häftigt, alla trodde det var propaganda för droger 🙂 Man köpte piratkopierade cassetband billigt så han har nog sålt mängder.
Citera
2026-07-14, 12:52
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Ljug inte nu. Du har läst i tråden och även svarat så du har lärt dig att en sådan artist spelades på radion. Du har säkert även kollat någon musikvideo med Dr. Alban på Youtube. Så visst känner du till honom.
Jag vet inte hur jag ska bevisa motsatsen.

Att jag skulle ha sett en musikvideo med någon modern rocktomte har aldrig hänt.
Citera
2026-07-14, 13:01
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Jag vet inte hur jag ska bevisa motsatsen.

Att jag skulle ha sett en musikvideo med någon modern rocktomte har aldrig hänt.

Nu är ju knappast Dr Alban någon modern rocktomte, men jag har svårt att tänka mig att du totalt har missat honom. Han var ju med i all media under hela 90-talet. Sedan gjorde han en duett med Kicki Danielsson (Vet du vem det är?) Och Björn Borg och Tomas Brolin https://youtu.be/FixFjBfyBic

Men om du mot all förmodan har lyckats missa honom så kan jag berätta att det skall du vara glad för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in