Ska det vara en tung doktor inom svensk musik, så föredrar jag världens bästa svenskindier, Dr.Bombay.
Drog många groupies med kal kutta.
Sedan kommer nog Günther som internationell stormogul på det svenska musikfirmamentet.
Men på bronsplats har vi fan i mig Alban. Stabilt! Hans samarbete med Brolin&Borg måste räknas bland de främsta projekten inom svensk avantgardeschlager.
Garderar dock med Pernilla Wiberg, "Privileged", eller Wilanders alster inom Lundell-genren.
Folk är lite överdrivet nedlåtande mot Dr Alban här. Nu är ju inte streams allt, men karln har drygt 5miljoner strömningar på spotify per månad. Vilket är riktigt jäkla bra. Det kan jämföras med Kent som har knappt 900 000 streams eller E-type med 600 000 streams. Personligen föredrar jag Kent dock, men snacka inte skit om doktorn
Senast redigerad av Flundran90 2025-02-25 kl. 15:22.
Låten "No Coke" lät ju som om han visste allt om olika slags narkotika när han radade upp dem i refrängen.
Sägs ju att han inte riktigt levde som han lärde på den tiden. En del såg honom festknarka på klubbarna. Men själv har han förstås gått ut med att han alltid varit nykter och drogfri.
Han blev årtiondets "Svensk" i Filip och Fredrik:s program 90s. För övrigt har jag säkra källor på att Dr Laban väger 83 pannor, om det är tungt eller inte framgår dock inte