2026-07-14, 11:07
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tejezza
Detta va i en park!! Anhöriga va i parken. Håller du din unge i handen när den leker på en lekplats?! Varför sitter folk o skyller på flickan o föräldrarna?!?! Varför va flickan på lekplatsen är nog den sjukaste kommentaren folk kommer med!! Var fan skulle hon va?! Gömd hemma?! Snart kan man inte gå ut. Folk blir ihjälsparkade o knivhuggen på stranden o i parker o skogar. Sjuka sjuka land! Sjuka äckliga människor
Varför läser du och andra en massa saker som inte står i inlägget?
Vad händer med flashback? Värmebölja utan ac eller fläkt? Drick ett glas isvatten?
Ställer en vanlig generell fråga och folk går psycho
Citera
2026-07-14, 11:10
Medlem
Spontant tänker jag på likheten med ett dåd i Ängelholm för några år sedan. Det är inte så att den galna asiatiskan har avtjänat sitt straff eller fått frigång, och gjort samma sak igen?

(FB) Flicka hittad knivhuggen utomhus i närheten av Åsbogatan i Ängelholm (2023-06-12)
Citera
2026-07-14, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frost37
En liten fundering, varför står det "Furutorpsparken", mig veterligen existerar det ingen plats med det namnet i Helsingborg, platsen heter ju "Furutorpsplatsen"!
För att parken ligger på Furutorpsgatan. Det som för väldigt länge sedan var Furutorpsplatsen är en park numera.
Citera
2026-07-14, 11:11
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Jag tror inte det fetstilade är belagt? Det var väl bara något slarvigt citat från ett vittne som misstolkats i tråden?

Det framgår i ett citat i en artikel i HD från en tonåring som var vittne tillsammans med sin mamma:

”Min mamma frågade flickans mamma ”är det någon ni känner som gjort det?” Men hon sa att de är på besök från ett annat land, de känner ingen här.”
Citera
2026-07-14, 11:13
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebetalaren23
furutorpsplatsen där det langas och alkisarna sitter?

Vem låter sin unge vara ensam där, inte ens 12-13 åriga skulle jag låta vara ensam där.

Med såna föräldrar behöver man inga fienden.

Hon var där med sin mamma. De är troligen turister och kan ha bott på närliggande Good Morning+ hotell. Hon tog med flickan ut för att få leka i en park kan man anta. Hotellet är bara 5 min promenad från parken.
Citera
2026-07-14, 11:16
Medlem
Flickan stabil, och enligt polisen så var det en helt oprovocerad attack där GM och BO inte har något koppling till varandra. Jag hade fel. Men shit va makabert
Citera
2026-07-14, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Kan inte stämma då hade det stått i varje tidning
Nej då hade medierna valt att mörka det hela, för att inte islam ska hamna i dålig dager.
Citera
2026-07-14, 11:19
Medlem
Pojken omhändertagen av sociala myndigheter.
Vafan FB, varför vet vi inte mer?
Citera
2026-07-14, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hencon
Pojken omhändertagen av sociala myndigheter.
Vafan FB, varför vet vi inte mer?

Lär bli en Lul 31 med bevistalan och rättegång som följd
Citera
2026-07-14, 11:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
En person ska, enligt uppgifter, ha gripits. Men eftersom personen är en pojke under 15 år ska gripandet senare ha hävts och pojken ska i stället ha tagits om hand av socialtjänsten, enligt uppgifterna.

Larmade själv 112
Enligt uppgifter ska pojken ska ha sprungit från platsen och själv larmat 112 och berättat vad han gjort.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/V65rjJ/uppgifter-attacken-mot-flickan-var-oprovocerad-pojke-larmade-sjalv
Citera
2026-07-14, 11:27
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Ursprung på gm?
Antar etnisk svensk med tanke statistiskt mest sannolikt.
Citera
2026-07-14, 11:33
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/V65rjJ/uppgifter-attacken-mot-flickan-var-oprovocerad-pojke-larmade-sjalv

Mycket märkligheter här. Minderåring och klar nog för ringa in 112, stryker mental sjukdom.
Intagningtest till kriminelltgäng? hugg ner ett barn oprovocerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in