2026-07-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdice
Jo, det stämmer. Namnet är taget.

Adel/Adil är vanligt irakiskt förnamn. Därav efternamnet.
Citera
2026-07-10, 17:34
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedzee38
D*n**l *d*lss*n. Jobbar på Bjurfors i Mölndal

Adelsson är ett stark förknippat askenazziskt namn.
Citera
2026-07-12, 16:27
Medlem
Kan du backa upp det du påstår med något? När gjordes polisanmälan och hur vet du detta? Inget åtal väckt ännu?

Citat:
Ursprungligen postat av MickisErlandsson98
Om ni tycker att "Mölndalsmäklaren" gjort bort sig så är det ingenting emot vad hans vittne "Boråsmäklaren" (M.S.) har gjort. Boråsmäklarens drar verkligen ner Bjurfors i smutsen.
Han har varit påväg att bli avstängd vid flera tillfällen av Bjurfors styrelse pga hur han har betett sig under deras företagsresor samt galakvällar. Han har suttit i fyllecell en handfull ggr i Borås.
Han är polisanmäld för att ha våldtagit sin bästa väns dotter något som tog ordentlig fart i Borås hösten 2025.
Som någon nämnde i tråden innan så blev hela Bjurfors i Borås nedklottrat med "Våldtäktsmäklaren" eller liknande. M.S. blev påtvingad en sjukrivning från de andra franchiseägarna till Boråskontoret något han ska ha vägrat, däremot blev han avstängd från sitt egna kontor i flera månader och fick jobba hemifrån. Bjurfors Borås tappade massa klienter pga av honom och Bjurfors försöker köpa ut honom, troligtvis för att de vet vilken skandal och rubriker det kan bli framöver.
M.S. var den enda på Boråskontoret som inte blev inbjuden till Bjurfors årliga gala 2026, säger en del om hur stort avstånd Bjurfors försöker ta från honom.
Föga förvånad av att M.S. vittnar för Mölndalsmäklarens räkning och att han själv var på och kladdade på ett liknande sätt på en av den utsatta kvinnan i Båstads vänner enligt FUP:en.

Var har Bjurfors hittat dessa män? Helt otroligt!
Citera
2026-07-13, 09:51
Medlem
Har fått svar från tingsrätten nu. Det finns inget åtal mot denna mäklaren ännu.

Edit: Med det sagt kan det fortfarande pågå en förundersökning som till slut mynnar ut i väckt åtal. Men det kan lika gärna vara så att anmälan som påstås ha gjorts har lagts ner. Så det vore intressant att veta vad den personen som påstod allt detta om denna mäklare har fått sin information ifrån. Säger inte att den behöver vara osann, men bemödar man sig att sprida sådan information här tycker jag att det är rimligt att man även backar upp med källa.

Citat:
Ursprungligen postat av betraktare92
Det har inte väckts något åtal mot Boråsmäklaren eller? Tyvärr är det helg så man får ju inget svar från tingsrätten.
Senast redigerad av betraktare92 2026-07-13 kl. 10:28.
Citera
2026-07-14, 05:45
Medlem
Kaptenjoe123s avatar
Citat:
Har fått svar från tingsrätten nu. Det finns inget åtal mot denna mäklaren ännu.

Edit: Med det sagt kan det fortfarande pågå en förundersökning som till slut mynnar ut i väckt åtal. Men det kan lika gärna vara så att anmälan som påstås ha gjorts har lagts ner. Så det vore intressant att veta vad den personen som påstod allt detta om denna mäklare har fått sin information ifrån. Säger inte att den behöver vara osann, men bemödar man sig att sprida sådan information här tycker jag att det är rimligt att man även backar upp med källa.

Jag har en son som arbetar för varumärket och utgår från Stockholm. Enligt säkra källor finns det varken någon anmälan eller något som kopplar den här personen till det som påstås
Citera
2026-07-14, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenjoe123
Jag har en son som arbetar för varumärket och utgår från Stockholm. Enligt säkra källor finns det varken någon anmälan eller något som kopplar den här personen till det som påstås

Vad är det för ”säkra källor”? Jag förutsätter att du har kontaktat polisen och försökt begära ut polisanmälan riktad mot personen men fått till svar att det inte finns någon.
Citera
2026-07-14, 06:11
Medlem
Kaptenjoe123s avatar
Citat:
Vad är det för ”säkra källor”? Jag förutsätter att du har kontaktat polisen och försökt begära ut polisanmälan riktad mot personen men fått till svar att det inte finns någon.

Korrekt. Det finns ingen anmälan mot personen. Det handlar enbart om ogrundade påståenden och smutskastning, utan några verifierbara fakta som styrker anklagelserna.
Citera
2026-07-14, 06:24
Medlem
Citat:
Korrekt. Det finns ingen anmälan mot personen. Det handlar enbart om ogrundade påståenden och smutskastning, utan några verifierbara fakta som styrker anklagelserna.

Kan du vara snäll och skärmdumpa svaret du fått från polisen och länka här? Så slipper jag kontakta polisen själv för att verifiera att det du säger stämmer.
Citera
2026-07-14, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokkashugi
Nu vill inte jag på något vis förringa att en man tar en kvinna på könsorganen hur som helst... men..
10 månaders fängelse?

Jag tycker att det titt som tätt sker överfallsvåldtäkter där gärningsmännen får toklåga straff, erhåller ev skadestånd och slipper bli utvisade ut landet. Är straffskalan skev?

Nej, det sker definitivt inte ”titt som tätt”.
Citera
2026-07-14, 06:55
Medlem
Kaptenjoe123s avatar
Citat:
Kan du vara snäll och skärmdumpa svaret du fått från polisen och länka här? Så slipper jag kontakta polisen själv för att verifiera att det du säger stämmer.

Jag har fått information från personer med insyn i rättsväsendet. Om du fortfarande är tveksam får du gärna kontrollera uppgifterna själv och återkomma.
Citera
2026-07-14, 06:56
Medlem
Citat:
Personligen så känner jag att det inte spelar så stor roll om det blir en friande dom i hovrätten. Räcker att läsa FUP och Daniels egen utsago om vad som hänt under kvällen för att inse vilket tragiskt liv snubben lever. 40 år, tar stolthet i att dra till Båstad och hänga i vip-rum med spritbord. Hånglar upp en 19-åring och bedrar sin fru där hemma i lyxiga lägenheten i Götet. Yta och fasad. Snälla väx upp. Det där är beteende endast värt en 20-åring. För fan.

Tänkte i samma banor det första jag gjorde. En 40-åring som tror att han fortfarande är 20 år. Beklämmande att se sådana. Än värre är att han tydligen är gift.
Citera
2026-07-14, 07:13
Medlem
Citat:
Jag har fått information från personer med insyn i rättsväsendet. Om du fortfarande är tveksam får du gärna kontrollera uppgifterna själv och återkomma.

Ja det får jag ju göra då. Ord från anonymt konto på Flashback är ju inte värt någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in