Igår, 04:24
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Argumentet är ju att det borde vara OLAGLIGT att bära string på samma sätt som det är olagligt att runka offentligt. Det är blottning.
Du får engagera dig politiskt, det är så man förändrar lagstiftningen i det här landet.
Citera
Igår, 04:37
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Så bara för att man är okej med det, betyder det att det är rätt? Då kan man i princip vara okej med allt.

Du är blivit immun och är nu långt ifrån din naturliga ursprung. Alltså, du är programmerad. Som en död fisk som följer strömmen.
Nej det är du och "Iman2014" som är dom "programmerade" döda fiskarna. Ni lever kvar i en flera tusen år gammal kultur medan vi har anpassat oss till ett mer modernt och jämlikt sätt att leva våra liv.

Att ni inte mår bra här och passar in är inte så konstigt, med dom förutsättningarna.
Men ni skulle nog må bättre om ni försökte "simma med strömmen" istället för emot den, det måste vara jobbigt att hela tiden försöka "förändra världen" i ett främmande land där man (än så länge) fortfarande tillhör en minoritet.
Citera
Igår, 04:52
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Jag pratar inte om dig personligen.

Jag är övertygad om att majoriteten av kvinnorna hade varit topless offentligt om det blivit mode och mer normaliserat. Precis på samma sätt som det är normaliserat att visa röven nu. För om du inte skäms över att visa röven offentligt, om du är okej med att visa röven offentligt, så kommer du också vara okej med att visa brösten.

Så tyvärr är du nog i minoritet här.
Det där är bara önsketänkande från din sida, inte ens när det var modernt gick dom flesta, eller "majoriteten" som du uttrycker dig, topless. Ganska många gjorde det men absolut inte dom flesta.
Det är absolut inte heller "majoriteten" av kvinnor som bär string på stranden idag, så du hetsar upp dig över en mindre grupp och får det att låta som varenda kvinna visar stjärten för dig.

Så det är nog sorgligt nog DU som tillhör minoriteten här, dels för att nästan ingen delar dina åsikter, men också för att du bara svamlar och inte har någon som helst koll varken på nutid eller historiskt.
Citera
Igår, 05:09
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Nej, jag kommer aldrig anpassa mig till ert skitsamhälle och kommer aldrig acceptera. Och jag kommer definitivt inte flytta på grund av efterblivna personer som dig. Du kan gråta hur mycket du vill!
Man blir ju lite nyfiken på varför du vill leva i detta "skitsamhälle" och absolut inte kan tänka dig att flytta härifrån?

Kan det vara så att det finns något som är bra också i detta "skitsamhälle" som våra förfäder under generationers hårt slit har skapat? Kan det vara så att du här slipper arbeta för din försörjning, eller att du slipper förföljelse för att du uttrycker dina åsikter? Vilket skulle vara omöjligt i det land du annars hör hemma i?

Det kanske inte är så dåligt ändå, i det här "skitsamhället", förutom att det inte råkar vara muslimskt (ännu) och att du plågas av att få syn på en och annan skinka om du väljer att gå till stranden...
Något annat offentligt rövhål, än möjligen någon otrevlig människa, har du i alla fall inte sett . Det kan jag garantera.
Citera
Igår, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det där är bara önsketänkande från din sida, inte ens när det var modernt gick dom flesta, eller "majoriteten" som du uttrycker dig, topless. Ganska många gjorde det men absolut inte dom flesta.
Det är absolut inte heller "majoriteten" av kvinnor som bär string på stranden idag, så du hetsar upp dig över en mindre grupp och får det att låta som varenda kvinna visar stjärten för dig.

Så det är nog sorgligt nog DU som tillhör minoriteten här, dels för att nästan ingen delar dina åsikter, men också för att du bara svamlar och inte har någon som helst koll varken på nutid eller historiskt.
Citera och läste fel. Sry
Senast redigerad av Redrum.187 Igår kl. 05:15.
Citera
Igår, 05:15
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Haha jag försöker se sexig ut, vilket är något annat. Jag skulle ju inte dra fram en dildo och börja pulla mig på stranden

Det är nog VÄLDIGT FÅ som ens skulle komma på tanken. GRATTIS till en väldigt sjuk fantasi.
Citera
Igår, 05:24
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Nej, men det är inte poängen.

Det är att som att fråga tycker du det är samma sak att förbjuda folk från att dricka alkohol och att förbjuda folk från att röka cannabis. Det är inte samma sak men principen är samma, dvs du förbjuder folk från förtäring. Så ett land som Saudi Arabien eller Iran förbjuder folk från att dricka alkohol medan Sverige förbjuder folk från att röka cannabis. Principen är samma, därför hade det varit väldigt konstig om till exempel svenska politiker börjar attackera Saudi eller Iran för att man begränsar folks "frihet" att dricka alkohol.

Samma här. Oavsett om en kvinna går runt i stringbikini eller en man (förstår inte varför han måste vara en gubbe?) börjar runka så är det fortfarande något en person gör utan att direkt skada en annan människa. Man är på en offentlig plats och visar upp sin kropp och gör något med sin kropp som är HELT LAGLIGT i en privat plats där ingen kan se dig.

Men när det handlar om att runka offentligt så ser man det som ett moraliskt brott då ANDRA personer blir irriterade och mentalt tar illa vid synen. Det vill säga andra människor blir mentalt upprörda av just synen på dig och det du gör. Samma princip leder till att kvinnor, till exempel, inte kan gå runt i bikinis i Saudi Arabien eller Iran.

Så med andra ord, vad vi har att göra med här är inte ett principfall utan helt enkelt en fråga vad man accepterar och vad man inte accepterar. Du tycker helt enkelt det är okej och acceptabelt att vara i stringbikini offentligt. Du tycker också det är acceptabelt och okej att vara topless på en strand. Men du tycker INTE det är okej att vara topless UTANFÖR stranden. En annan person kan tycka det är okej att vara topless även utanför stranden.

Andra kan vara okej med att kvinnor är helt nakna på stranden. Andra kan tycka att det INTE är okej för kvinnor att vara i bikinis på stranden. Det är bara en fråga om vad man tycker är acceptabelt och vad man inte tycker är acceptabelt.
Problemet är att DU befinner dig i SVERIGE och inte i Saudi eller Iran, samt att DU vill ändra på våra lagar och traditioner.
Stick dit kvinnorna tvingas att gå klädda i tält, så är problemet löst. Både ditt och vårt "problem" på samma gång, så enkelt.

Att jämföra HELT OLIKA kulturer har ingen som helst relevans för hur man förväntas klä sig på svenska badstränder.
Senast redigerad av sykkelpump Igår kl. 05:30.
Citera
Igår, 05:33
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Precis. Du illustrerade min poäng perfekt här.

Samma argument som dessa personer använder sig av kan också användas för att rättfärdiga att män runkar offentligt. Exakt samma resonemang.
Varför skulle någon rättfärdiga offentlig onani, i en tråd som handlar om badkläder?
Ingen av er har alla getterna i kastrullen.
Citera
Igår, 05:36
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Okej, om en tjej eller kvinna vill klä sig i endast en mössa och ett par vantar men i övrigt helt naken, så ska hon alltså få göra det enligt dig?

Och på vilket sätt skyddar vi tjejer och kvinnor genom att låta dem blotta sig för sin omgivning?
Så du identifierar "mössa och vantar" som badkläder? Man undrar ju vad du identifierar dig själv som?
Citera
Igår, 05:43
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Jag har aldrig skrivit rasistiska saker om folkslag utan det jag skriver om handlar om personer som gör olika saker, oavsett ursprung. Så ja, jag har kallat kvinnor för horor som går runt nästan nakna offentligt och som horar runt, men det har inget med etnicitet att göra. Hade sagt samma sak om en ukrainsk kvinna i Sverige eller en thailändsk kvinna eller en kinesisk kvinna. Även om assimilerade araber.

Sen har vi gått igenom detta 10 gånger nu i tråden. Jag kommer aldrig acceptera och anpassa mig till ruttna och vidriga saker i detta samhället. Detta är någonting som NI helt enkelt måste ändra på i samhälle och om vi som inte accepterar det kan förändra det och få folk att förstå att detta är fel och sjukt, så måste vi också försöka göra det!
Kämpa, kämpa på och ge aldrig upp. Så har du någonting att göra resten av livet.
Citera
Igår, 09:29
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ni islamhatare är sjuka människor. Varje gång man hör en islamhatare skriva hatfulla saker om Islam och om muslimer så kommer man också höra samma person skriva otroligt korkade och sjuka saker om nästan allting i samhället. Det finns en klar korrelation mellan er rasism och Islamhat och låg intelligens.

Du är ju ett exempel på detta. Du har skrivit otroligt korkade saker i denna tråden och inte förvånande är du också en Islamhatare.

På vilket sätt skulle det vara hat? Jag lägger fram vad som är fakta. Istället för att kalla mig hatare, motivera varför jag skulle ha fel. Vad gäller rasism finns det inga värre rasister än muslimer. Även där får du gärna motivera till varför jag skulle ha fel. Vi talar om dagens värld, inte historiskt nu. Historiskt har även Kristendomen varit helt absurd.

Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Du blandar ihop Islamism med Islam.

Islamism = politik
Islam = religion

Det finns ingen annan religion idag som blandar ihop dessa på det sätt som Islam gör. Den ena existerar inte utan den andra. Visa mig gärna något muslimskt land där dessa två är separerade såsom t ex den svenska kyrkan är från svenska staten. Motivera gärna varför du anser att dessa två ska ses åtskilda och behandlas åtskilda.

Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Du har uppenbarligen inte läst Koranen och bildat din egen uppfattning? Synd för dig.

Jag har koranen hemma och har läst delar av den men vad som står i koranen (liksom i Bibeln) spelar mindre roll. Det är vad dagens följare av en religion anser som är det som har betydelse. Jag förmodar att du vet mycket lite om vad som lärs ut i koranskolorna?

// CC
Citera
Igår, 09:30
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Du tycker inte att du är lite off topic, både med det här inlägget och att "runka på stranden"?
Inte alls, jag försöker belysa hur dumt det är att försvara fetton samtidigt som man refererar till lagligt och tillåtet medans mina rättigheter inom samma lagar och rättigheter inte får tillvaratas pga författaren av inlägget jag kommenterar tydligt ansåg att jag inte har samma demokratiska rättigheter att slippa bli utsatt för något.

Skulle det bli enklare för dig och andra om jag istället säger att jag blir kränkt av att se feta människor, får jag rätt då? Det är så det brukar vara nuförtiden, väljer man blir kränkt kan man aldrig ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in