2026-07-14, 03:15
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Nej, det är snarare du som inte förstår logik här. Jag använder mig av din egen logik och ditt eget resonemang här. Enligt ditt egna resonemang borde du vara helt okej med topless kvinnor på ett tåg eller buss elelr på gator eller torg. Till och med helt nakna kvinnor.

För enligt din feministiska logik har kvinnor inget ansvar utan kan göra vad dem vill. Klä sig exakt som dem vill och allt ansvar ligger på mannen att bara acceptera det.
Skulle det inte vara bra om du som startat tråden, håller dig till stranden, som trådstarten handlar om?
Och om du slutar relatera till "helt nakna" kvinnor, ett uttryck som bara du använder i tråden, trots att du startat den med ämnet stringbikini...

Det är ingen jävla logik alls att börja tjattra om tåg, bussar, gator och torg när din trådstart handlar om badkläder på stranden. Och inte om helt nakna kvinnor heller.
Du ålägger dessutom mig med åsikter som jag aldrig givit uttryck för, för att förminska mig.

Du har tappat det totalt.
Sök hjälp för ditt störda intresse för unga flickors bakdelar. Eller gör som jag tidigare föreslagit, flytta någonstans där du slipper problemet för du kommer knappast att förmå att ändra badmodet här ändå.
Citera
2026-07-14, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vill du verka korkad? Försök förstå vad jag skriver nu:
Det finns inte stringbikin för 11-årngar (alltså i storlek 146-152).

Nej, jag hycklar inte. Barn ska skyddas från solen, helst med kläder. Bättre med baddräkt för barn, än med bikini.

11-åringar är inte kvinnor. De är tjejer/barn.
Bry dig inte om hazarpedofilen tomaten! Hen är lite bakom. Fick en kamelkuk i sig innan han var tvungen och komma hit och bli kränkt över våra fina kvinnor på stranden. Btw skål och hej på dig fina tomat! 💘
Citera
2026-07-14, 03:26
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag var på stranden idag. Visserligen inte i Sverige men i annat europeiskt land. Majoriteten av kvinnorna hade stringbikini. Männen hade löst sittande badbyxor som går nästan ner till knäna.

Hur kommer det sig att kvinnor inte klarar av att klä sig anständigt på stranden när män kan det? Varför måste kvinnor visa upp sina rumpor när män inte måste det? Varför verkar kvinnor känna ett så stort behov av att blotta sig medan män inte alls verkar ha samma behov?

Om män kan ha löst sittande badbyxor som går ner till knäna, varför kan inte kvinnor det?
Nu gissar jag bara, men jag skulle tro att det beror på att du är så upptagen av alla bara skinkor, så att du missar både alla flickor/kvinnor som inte klär sig i string OCH alla pojkar/män som också går omkring i minimala badbyxor.

För så ser verkligheten ut, bägge könen har representanter för välklätt och för lättklätt.
På en badstrand är det du som äger problemet, för du vet redan innan du går dit att du kan förvänta dig klädsel av alla möjliga modeller.

Nöj dig med att vara glad, för att ingen tvingar dig att bära string-badbyxor när du besöker stranden.
Citera
2026-07-14, 03:36
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Jag tänker, för incel-männens skull, att vi skippar det. Låt dem ha sitt roliga.

Absolut!

Kurt Olsson & Damorkestern - Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polka Dot Bikini

https://www.youtube.com/watch?v=4oMIMaqad2A
Citera
2026-07-14, 03:38
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Om 60-talets män klarade av att se kvinnor i fittkorta klänningar och 80-talets män klarade av att se kvinnor som var topless på stranden utan att krackelera blir ju snarare frågan vad det är för fel på dagens män?
Hahaha, vi hade en ung lärarinna på högstadiet vars trosor vi kunde se när hon böjde sig fram för att hjälpa någon elev vid bänken.
Vi gillade henne både för att hon var jäkligt trevlig och för att hon var fin att se på, men inte fan var det någon som gick i taket för hur hon gick klädd, varken tjejer eller killar.

Felet på "dagens män" är nog helt enkelt att vissa av dom fostrats i en kultur som passar dåligt med vår nordiska kultur. Det var hundratals år sedan "vi" lämnade primatstadiet och allvarligt förtryck av våra kvinnor (i alla fall om man jämför med vissa andra kulturer).
Citera
2026-07-14, 03:48
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Så vad du skriver är att det är civiliserat att titta bort INNAN man ser något man inte vill se? Då borde jag kunna ligga och runka på stranden, det är bara titta bort om det inte passar. Är det rätt uppfattat?
Varför vill du ligga och runka på stranden? Tycker du att det är passande, eller kanske till och med MER passande än att någon badar i string-bikini?

Man upphör aldrig att förvånas över folks sätt att resonera, eller dra paralleller...
Snuskhummer, jag tycker att du alltid borde titta bort. Men dom vackra solglasögonen gör väl ändå att ingen ser vad du i smyg tittar på.
Citera
2026-07-14, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Skulle det inte vara bra om du som startat tråden, håller dig till stranden, som trådstarten handlar om?
Och om du slutar relatera till "helt nakna" kvinnor, ett uttryck som bara du använder i tråden, trots att du startat den med ämnet stringbikini...

Det är ingen jävla logik alls att börja tjattra om tåg, bussar, gator och torg när din trådstart handlar om badkläder på stranden. Och inte om helt nakna kvinnor heller.
Du ålägger dessutom mig med åsikter som jag aldrig givit uttryck för, för att förminska mig.

Du har tappat det totalt.
Sök hjälp för ditt störda intresse för unga flickors bakdelar. Eller gör som jag tidigare föreslagit, flytta någonstans där du slipper problemet för du kommer knappast att förmå att ändra badmodet här ändå.
Word! Hen är ju märklig som postar alldeles för unga tjejer på tiktok. Där det visas upp för mycket och han gråtrunkar att han aldrig kommer i närheten av dessa. Men att vixna kvinnor visar sig på stranden med lite rumpa och göra det till porr?
Jag tappar ibland hoppet om mänskligheten.
Citera
2026-07-14, 03:58
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Så då handlar det alltså inte om att man kan välja att inte se saker som du baserade ditt resonemang på?
Du byter strategi och argument såfort du inte uppnår det du vill? Dvs du är alltså inte mottaglig för argument utan gör vad som helst för att kunna fortsätta framföra din åsikt oaktat det universalt ologiska i det?
Du resonerar som en kärring men ditt användarnamn antyder du har penis, ett verkligt dilemma antar jag.

Det är lagligt ha diabetes, det är lagligt köra bilar som dricker 3 liter milen, det är lagligt att vara arab, det är lagligt att tro vi har åsikts och yttrandefrihet i Sverige, det är lagligt säga att invandringen är bra för Sverige.
Det finns mycket som är lagligt men det betyder inte att det är ok.

Så igen om vi nu lever i en värld av valmöjligheter som du tror och fettona bara utövar en demokratisk rättighet hur ska jag ta till vara på min demokratiska rättighet att slippa se detta, kunna påtala att det är hälsovådligt och ser hemskt ut med fetton i badkläder, string eller ej fast string knappast gör saker bättre.

Eller är det så att bara de som väljer att helt ignorera hur man påverkar andra som är i sin demokratiska rätt?

Eller är du rent av den som på riktigt tror att det är lagen som dikterar vad som är ok eller inte dvs har den etisk tolkningsrätten?
Du tycker inte att du är lite off topic, både med det här inlägget och att "runka på stranden"?
Citera
2026-07-14, 04:00
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Word! Hen är ju märklig som postar alldeles för unga tjejer på tiktok. Där det visas upp för mycket och han gråtrunkar att han aldrig kommer i närheten av dessa. Men att vixna kvinnor visar sig på stranden med lite rumpa och göra det till porr?
Jag tappar ibland hoppet om mänskligheten.
Det är nog ingen fara, bara en liten "kulturkrock"...
Citera
2026-07-14, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det är nog ingen fara, bara en liten "kulturkrock"...
"liten!" 😁
Citera
2026-07-14, 04:14
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Men förstår du hur en argumentation sker?

Om en annan person inte håller med och tycker den personen har fel kommer den personen försöka attackera resonemanget och logik som den andra personen använder sig av.
Eller också kallar man den andra personen för "sjuk", det verkar ju fungera bra med ditt resonemang och i din logik?
Citera
2026-07-14, 04:22
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Skäms ni inte?

Ni låter era kvinnor vara i princip nakna offentligt. Ni är smutsiga.

Och vill du inte att så kallade "småflickor" ska få manlig uppmärksamhet, så får ni se till att dessa är påklädda och inte halvnakna. Det är inte så svårt.

Och ja, ert samhälle är skit, det är ruttet, det är vidrigt, det är smutsigt och vi kommer inte gå någonstans din rasist.
Såja, nu börjar det likna något.
VI ska bestämma hur VÅRA kvinnor ska klä sig, annars är VI smutsiga.
Att kvinnorna själva skulle få bestämma hur dom vill klä sig finns väl inte på världskartan? Eller i alla fall inte på din karta.

Du vill bestämma både över oss och över "våra" kvinnor. Tror du att vi tänker tillåta det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in