Citat:
Ursprungligen postat av
Kleiner
Tror du att män som är okej med att kvinnor som utmanar andra män med deras klädsel och finner "stolthet" i hans sexig kvinna, innerst inne hatar kvinnor?
Jag har inte tänkt på det alls, på det sättet.
Utan som jag ser det så lever vi i ett liberalt feministiskt samhälle där man försöker göra mäns skydd av kvinnor och av deras heder och anständighet till något som helt ska ignoreras. Det vill säga man vill att kvinnor ska få göra vad dem vill i samhället utan mäns intervention.
Vi ser ju det även i denna tråden, hur många personer har skrivit att kvinnor ska få lov att klä sig exakt hur dem vill och att du som man bara ska hålla käften och acceptera det.
Enligt dagens feministiska samhälle så ses ju kvinnor som i princip mentalt efterblivna, som inte behöver ta ansvar för sina handlingar. Så en kvinna ska kunna klä sig exakt hur hon vill utan att behöva ta några konsekvenser.
Detta leder till att kvinnor nuförtiden helt ignorerar vad män tycker om deras klädsel och beteende. Man vill att man ska kunna klä sig och bete sig hur som helst och att män bara ska hålla käften och inte reagera.
Jag är övertygad om att om bikiniföretagen inte tjänade så mycket pengar på att göra bikinis, och det blev mer accepterat då för kvinnor att vara topless offentligt på stranden, då hade ju kvinnor varit topless på stranden. För kvinnor idag bryr ju sig inte om vad män tycker och hur män reagerar trots att mäns reaktioner är helt naturliga.