2026-07-14, 00:41
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Man sexualiserar inte någon genom att denna har en bikiniöverdel på sig.

Jo, om personen är ett riktigt barn. Om tjejens bröst inte börjat växa än så borde hon inte behöva ha en bikinitopp på sig. Vad är poängen med att täcka för dina bröst om dina bröst inte börjat växa än?

Anledningen till att biologiskt vuxna kvinnor (såsom 14 år gamla kvinnor) har bikinitopp på sig är för att täcka brösten framför främmande män. Så inte män kan se dina bröst.

Är du ett riktigt barn där dina bröst inte börjat växa än så finns ju ingen anledning att ha bikinitopp på sig.
Citera
2026-07-14, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Vad tycker du om en flicka i samma ålder har string som sin 18 åriga storasyster och sin 42 åriga mamma?

Det finns inte stringbikini för barn med storlek 146-152, vilket är den storlek 11-åringar brukar ha.
11-åringar ska helt enkelt inte ligga och sola! Vare sig rump-hud eller annan hud!

18-åringar och 42 åringar däremot, kan vara fåfänga och vilja sola sig till en jämn solbränna och därav välja stringbikini. Men de har ju vuxenstorlek. Och det finns ju stringbikini i vuxenstorlek.
Citera
2026-07-14, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Jo, om personen är ett riktigt barn. Om tjejens bröst inte börjat växa än så borde hon inte behöva ha en bikinitopp på sig. Vad är poängen med att täcka för dina bröst om dina bröst inte börjat växa än?

Anledningen till att biologiskt vuxna kvinnor (såsom 14 år gamla kvinnor) har bikinitopp på sig är för att täcka brösten framför främmande män. Så inte män kan se dina bröst.

Är du ett riktigt barn där dina bröst inte börjat växa än så finns ju ingen anledning att ha bikinitopp på sig.

Sexualiseringen är något som sker i huvudet på betraktaren!

Barnet på 11 år kanske bara vill vara fin och se ut som storasyster 18 år och mamma 42 år, som har bikiniöverdelar på sig. Mamma och pappa och storasyster fattar att barnet känner sig fin och vill ha bikiniöverdel som storasyster och mamma och låter givetvis flickan ha detta.

Sedan kommer du och ser den 11-åriga flickan i bikiniöverdel och börjar genast tänka på sex och sexighet och sexualiserar barnet i ditt eget huvud! Det är alltså du som sexualiserar barnet!

Och återigen: 14-åringar är barn, inte kvinnor!
Citera
2026-07-14, 00:45
Medlem
Citat:
Det finns inte stringbikini för barn med storlek 146-152, vilket är den storlek 11-åringar brukar ha.
11-åringar ska helt enkelt inte ligga och sola! Vare sig rump-hud eller annan hud!

18-åringar och 42 åringar däremot, kan vara fåfänga och vilja sola sig till en jämn solbränna och därav välja stringbikini. Men de har ju vuxenstorlek. Och det finns ju stringbikini i vuxenstorlek.

Men det verkade som att du tyckte det var en bra idé att flickor i den åldern har bikini?
Citera
2026-07-14, 00:45
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:

Inga kvinnor ska bära stringbikini din hycklare!

I hela denna tråden har du skrivit om hur det är normalt för kvinnor att ha stringbikini på sig, och att vi alla måste bara acceptera det. Men nu helt plötsligt så skriver du att 11 år gamla kvinnor inte ska ha stringbikini på sig! Varför?

Om du är helt okej med stringbikini då det bara är "rump-hud" som du beskriver det, så borde du ju också vara okej med att en 11 åring har stringbikini på sig? Nu väljer du att villkora detta till hur gammal en person är!

Så vilken är åldern i sådana fall?

Ska 12 åringar ha stringbikini? 13 åringar? 14 åringar?

Ska 15 åringar ha stringbikini?

Ska 17 åringar ha stringbikini?
Citera
2026-07-14, 00:48
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Sexualiseringen är något som sker i huvudet på betraktaren!

Barnet på 11 år kanske bara vill vara fin och se ut som storasyster 18 år och mamma 42 år, som har bikiniöverdelar på sig. Mamma och pappa och storasyster fattar att barnet känner sig fin och vill ha bikiniöverdel som storasyster och mamma och låter givetvis flickan ha detta.

Sedan kommer du och ser den 11-åriga flickan i bikiniöverdel och börjar genast tänka på sex och sexighet och sexualiserar barnet i ditt eget huvud! Det är alltså du som sexualiserar barnet!

Och återigen: 14-åringar är barn, inte kvinnor!

Jag sexualiserar ingen, jag bara påpekar er avsaknad av logik. För ni säger att 11 år gamla kvinnor inte ska sexualiseras. Men samtidigt så låter ni 11 åringar ha bikinitoppar på sig vilket är ju ett tecken på att hon är en sexuell varelse som måste skydda sina bröst från främmande män. Hela poängen med bikiniöverdel är att kvinnor ska täcka sina bröst från främmande män. Det är ju ni som sexualiserar 11 år gamla kvinnor om ni får dessa att täcka för sina bröst.

Enda anledningen till att en kvinna täcker för sina bröst är för att inte främmande män ska se brösten.

Och nej, 14 år gamla kvinnor är inga barn.
Citera
2026-07-14, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Men det verkade som att du tyckte det var en bra idé att flickor i den åldern har bikini?

Du fultolkade du mina inlägg rejält. Mitt inlägg var riktat till Imam14 som sexualiserar barn (inte första gången han gör detta).

Har barn på sig bikini, så är det för att de tycker det är fint. Och för att mamma och storasyster har det tex. Sedan kommer Imam14 och sexualiserar det hela... 🤮🤮

Jag anser att baddräkt är bäst. Just eftersom då behöver inte barnet smörja in sig med sollotion på typ nästan hela kroppen. Då skyddar baddräkten mot solen på stora delar av kroppen. Alltid bättre att skydda mot solen med kläder än med kemisk sollotion! Gärna skydda barnet med UV-50 baddräkt! Visst, det är bra med D-vitamin från solen, men det får ju barnet genom att solen lyser på ben, armar, ansikte och händer! Det räcker ju.
Citera
2026-07-14, 00:56
Medlem
Citat:
Inga kvinnor ska bära stringbikini din hycklare!

I hela denna tråden har du skrivit om hur det är normalt för kvinnor att ha stringbikini på sig, och att vi alla måste bara acceptera det. Men nu helt plötsligt så skriver du att 11 år gamla kvinnor inte ska ha stringbikini på sig! Varför?

Om du är helt okej med stringbikini då det bara är "rump-hud" som du beskriver det, så borde du ju också vara okej med att en 11 åring har stringbikini på sig? Nu väljer du att villkora detta till hur gammal en person är!

Så vilken är åldern i sådana fall?

Ska 12 åringar ha stringbikini? 13 åringar? 14 åringar?

Ska 15 åringar ha stringbikini?

Ska 17 åringar ha stringbikini?

Vill du verka korkad? Försök förstå vad jag skriver nu:
Det finns inte stringbikin för 11-årngar (alltså i storlek 146-152).

Nej, jag hycklar inte. Barn ska skyddas från solen, helst med kläder. Bättre med baddräkt för barn, än med bikini.

11-åringar är inte kvinnor. De är tjejer/barn.
Citera
2026-07-14, 00:59
Medlem
Citat:
Jag sexualiserar ingen, jag bara påpekar er avsaknad av logik. För ni säger att 11 år gamla kvinnor inte ska sexualiseras. Men samtidigt så låter ni 11 åringar ha bikinitoppar på sig vilket är ju ett tecken på att hon är en sexuell varelse som måste skydda sina bröst från främmande män. Hela poängen med bikiniöverdel är att kvinnor ska täcka sina bröst från främmande män. Det är ju ni som sexualiserar 11 år gamla kvinnor om ni får dessa att täcka för sina bröst.

Enda anledningen till att en kvinna täcker för sina bröst är för att inte främmande män ska se brösten.

Och nej, 14 år gamla kvinnor är inga barn.

11-åringar är barn. 14-åringar är barn. Lägg av md ditt äckel-snack om barn nu!

Läste du inte vad jag skrev? 11-åringen vill ha bikini på sig, precis som mamma och storasyster. och hon tycker det är fint. Hennes föräldrar förstår att hon vill ha det för att hon tycker det är fint och för att hon vill ha som mamma och storasyster.

Sedan kommer du och sexualiserar henne. Fy fan vad illa av dig! 🤮🤮
Citera
2026-07-14, 01:19
Medlem
Kleiners avatar
Citat:
Jag sexualiserar ingen, jag bara påpekar er avsaknad av logik. För ni säger att 11 år gamla kvinnor inte ska sexualiseras.

Kände du dig som en man när du var 11?
Vad är så manligt över en 11 årig pojke?

Hur kan du kalla en 11 årig flicka för kvinna när Gud säger "när barn når puberteten"

Surah An-Nur (24:59)
"Och när barnen bland er når puberteten, ska de be om tillåtelse (innan de går in), precis som de som är äldre än dem har gjort. Så förklarar Allah Sina verser för er. Och Allah är Allvetande, Allvis."

Du försätter med att anvisas och ignorera att Vers 4:6 – kopplar giftasålder till gott omdöme, och betonar att både fysisk och mental mognad är viktig.

Surah An-Nisa (4:6)
"Pröva de föräldralösa tills de når giftasåldern. Om ni då märker att de har gott omdöme, ska ni överlämna deras egendom till dem. Och förbruka den inte slösaktigt eller i förhastan innan de blivit vuxna..."

Och sist men inte minst så benämnar Gud kvinnor i klimakteriet för kvinnor.

Surah At-Talaq (65:4)
"...Och för de av era kvinnor som inte längre menstruerar, om ni är osäkra, är väntetiden tre månader, och likaså för dem som ännu inte har menstruerat..."
Senast redigerad av Kleiner 2026-07-14 kl. 02:15.
Citera
2026-07-14, 02:01
Medlem
Kleiners avatar
Det finns också en annan vers:

Surah Al-Ahqaf (46:15):
"När människan når sin fulla styrka och uppnår fyrtio års ålder säger hon: 'Min Herre, hjälp mig att vara tacksam för Din nåd ...'"

Denna vers beskriver fyrtio år som en tid av full mognad, men den säger inte att vuxenlivet börjar först då. Snarare ses det som den fulla mognadens ålder.
Citera
2026-07-14, 02:50
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jo det är det ju i allra högsta grad. Detta är en mycket sexuell syn för alla normalt funtade heterosexuella män:

https://x.com/musesunz/status/2075806198796800276/photo/1

Begriper man inte det är man ju antingen gay, kvinna, eller ännu inte påbörjat puberteten.
Och knallar man runt och böjer sig ner för att se bättre in mellan skinkorna, så är man antagligen en incel.
Eller möjligen en kulturberikare. För en vanlig svensk man klarar som regel av att låta ett par skinkor passera förbi, utan att bli förnärmad eller få kåtslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in