Citat:
Ursprungligen postat av
EngelbertEggfjert
Jättebra att du tycker allt detta om mig, för då vet jag att jag rätt på bollen.
Är noll intellektuellt inträngd i ett hörn, våra världsbilder är bara inte kompatibla med varandra.
Så därför - när du ger uttryck för din, så ger jag också gärna uttryck för min. Yin och yang.
Det är inget du behöver gråta över, det är väl för den fria debatten vi alla är här?
"Yin och yang"? Det var en väldigt poetisk omskrivning för intellektuell kapitulation.
När man helt får slut på sakargument brukar man landa precis där du är nu: i bekvämt flum om "okompatibla världsbilder" och klyschor om att vi bara har olika åsikter. Det är den eviga snuttefilten för den som förlorat en debatt.
Men här är problemet med din lilla reträtt: Att FN rapporterar hur Hamas med dragna vapen stjäl maten från svältande palestinier är inte en åsikt. Det är inte en världsbild. Det är rå, dokumenterad fakta. Att du avfärdar konkreta FN-rapporter som "okompatibla" med din världsbild är den slutgiltiga bekräftelsen på att du inte bryr dig om vad som faktiskt händer på marken, utan bara om att skydda ditt eget dogma.
Ingen gråter här. Jag lutar mig bara tillbaka och konstaterar att när sakfrågan blev för obekväm för dig att hantera, så valde du att lämna walkover och kalla det för "fria debatt".
Tack för bekräftelsen. Vi är klara här.
P.S. Ett litet tips bara: Om du behöver ett utlopp för din fixering vid Israel kan jag varmt rekommendera att du plöjer säsong 1-4 av Fauda på Netflix nu innan femman släpps. Mycket stiliga män, och halva casten drog dessutom på sig den riktiga uniformen efter den 7 oktober. Sedan kan du ta dina analyser till tv-forumet istället – för geopolitik är uppenbarligen inte din grej. Jag lovar att möta dig där. Mys.