2026-07-13, 13:31
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Du recenserar användarens sätt att posta. Det är vad hela dina inlägg i trådstarten går ut på. Det är uppenbart 0.03.

Diskussionsforumet Flashback är till för att bemöta andra användares argument. Inte recensera deras sätt att posta.

Om den andra användaren inte har några argument alls kan du rapportera det. Inte tjafsa offentligt.

Håller inte med dig om den fetmarkerade meningen.

"Jo, jag förstod att det var vad du patetiskt försökte påskina."

Denna mening siktar inte alls på användarens sätt att skriva.
Den siktar på innehållet i vad denne skrev.
'Vad du försöker påskina' har faktiskt ingenting med hur användaren postat informationen.

Du gör samma fel som tempeZZt.
Ni tycker er snabbt se något (som inte stämmer), och lägger ut era felaktiga slutsatser i tråden.

Den andra meningen i TS:

"Du ger upp igen eftersom du igen saknar goda argument och stöd i den tillgängliga bevisningen."

Även denna mening har naturligtvis med innehållet att göra.
Den säger att motdebattören saknar goda argument och stöd....
Ingenting alls om motdebattörens sätt att posta.
Ingenting!!!

Kanske finns det mer i saken än vad som står i TS.
Moderatorn är väl den som vet eventuella ytterligare saker.
Är tveksam till denna varning OM vi fått se allt som det egentligen handlar om.

/VV
Senast redigerad av Vänlige Viktor 2026-07-13 kl. 13:34.
Citera
2026-07-13, 13:40
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Den andra meningen i TS:

"Du ger upp igen eftersom du igen saknar goda argument och stöd i den tillgängliga bevisningen."

Även denna mening har naturligtvis med innehållet att göra.
Den säger att motdebattören saknar goda argument och stöd....
Ingenting alls om motdebattörens sätt att posta.
Ingenting!!!

Det citerade inlägget är uppenbart en recension av användarens postande.

TS påstår att användaren ”igen saknar goda argument och stöd i den tillgängliga bevisningen” och därför ”ger upp”.

Det är hela inlägget. Det finns ingen substans där. Bara en recension av användarens postande.
Citera
2026-07-13, 13:47
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Det citerade inlägget är uppenbart en recension av användarens postande.

TS påstår att användaren ”igen saknar goda argument och stöd i den tillgängliga bevisningen” och därför ”ger upp”.

Det är hela inlägget. Det finns ingen substans där. Bara en recension av användarens postande.

Men det är väl OK i en diskussion?
Att påpeka att de argument någon framför är av undermålig karaktär och att argumenten saknar stöd i 'den tillgängliga bevisningen'.
(Vad det är för bevisning vet vi ju inget om)

Det har i alla fall INGENTING med HUR motdebattören la fram sina undermåliga argument, vilket är vad du skrev i ditt första inlägg.

Nu är vi själva ute på tunn is och märker ord.
Jag tycker fortfarande att varningen var verkligt tuff, men moderatorn kanske kan få mig att ändra mig.
(Tills dess smyger jag ut ur tråden om det inte framförs andra och nya tunga argument.)

/VV
Citera
2026-07-13, 13:55
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Men det är väl OK i en diskussion?

Det är inte ok att fylla ett helt inlägg med bara det. Det hade säkert varit okej som en mindre del av ett mer substantiellt inlägg. Men inte när det är hela inlägget.

Citat:
Det har i alla fall INGENTING med HUR motdebattören la fram sina undermåliga argument, vilket är vad du skrev i ditt första inlägg.

Det ”skrev jag inte i mitt första inlägg”.
Citera
2026-07-13, 17:35
Medlem
Citat:
Du recenserar användarens sätt att posta. Det är vad hela dina inlägg i trådstarten går ut på. Det är uppenbart 0.03.

Diskussionsforumet Flashback är till för att bemöta andra användares argument. Inte recensera deras sätt att posta.

Om den andra användaren inte har några argument alls kan du rapportera det. Inte tjafsa offentligt.
Här är min text fördelade på två inlägg:
Du ger upp igen eftersom du igen saknar goda argument och stöd i den tillgängliga bevisningen.
Jag förklarar för användaren vad jag anser är det verkliga skälet till att hen "ger upp" och att det är ett helt annat än det hen deklarerar.

Förbjudet? Hur?

Och:
- Jo, jag förstod att det var vad du patetiskt försökte påskina.
Jag ifrågasätter användarens påstående enligt inlägget ovan = vad denne skriver = ingenting om användaren.

Förbjudet? Hur?

Och:
- Säg till om du vill diskutera sakfrågan.
Jag uppmanade användaren att diskutera sakfrågan eftersom att jag ansåg att hen försökte diskutera något annat.

Förbjudet? Hur?
Senast redigerad av onopono 2026-07-13 kl. 17:45.
Citera
2026-07-13, 20:46
Medlem
Zeimines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Här är min text fördelade på två inlägg:
Du ger upp igen eftersom du igen saknar goda argument och stöd i den tillgängliga bevisningen.
Jag förklarar för användaren vad jag anser är det verkliga skälet till att hen "ger upp" och att det är ett helt annat än det hen deklarerar.

Förbjudet? Hur?

Och:
- Jo, jag förstod att det var vad du patetiskt försökte påskina.
Jag ifrågasätter användarens påstående enligt inlägget ovan = vad denne skriver = ingenting om användaren.

Förbjudet? Hur?

Och:
- Säg till om du vill diskutera sakfrågan.
Jag uppmanade användaren att diskutera sakfrågan eftersom att jag ansåg att hen försökte diskutera något annat.

Förbjudet? Hur?

1-2; du diskuterar användaren. Off-topic
3; Vad du anser är off-topic. Rapportera inlägget om du anser att det är off-topic istället för att skriva det i tråden. Då är du själv off-topic.
Citera
2026-07-13, 21:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeimine
1-2; du diskuterar användaren. Off-topic
3; Vad du anser är off-topic. Rapportera inlägget om du anser att det är off-topic istället för att skriva det i tråden. Då är du själv off-topic.

Exakt så.

Till detta hör att sådana inlägg definitivt inte är något som för en tråd framåt då det bara initierar tjafs mellan användare.
Citera
2026-07-13, 21:39
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Får man inte längre diskutera/kommentera vad en användare skriver i ett inlägg??
Du svarar inte med något innehåll som går att svara på, utan med dina upprepade oneliners som mest handlar om en annan användare bygger du upp för internt tjafs.

Varningen delas ut för att stoppa att tråden urartar.

Jag tycker varningen är rätt.
Citera
2026-07-14, 00:33
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Du svarar inte med något innehåll som går att svara på, utan med dina upprepade oneliners som mest handlar om en annan användare bygger du upp för internt tjafs.

Kan ni inte svenska???

Det fetade. Det finns INGENTING som handlar om den andre användaren.
INGENTING!!!

Så kommer det in tre personer varav en moderator som inte begriper sig på vårt vackra språk.

GreffueAnthonius: Hur kan du med gott samvete påstå att inläggen handlar om den andre användaren?

Läs denna mening igen, tack! " Jo, jag förstod att det var vad du patetiskt försökte påskina."

En gång till. Gärna högt för dig själv.
Det finns INGENTING om den andre användaren här.
Det finns ett påstående av TS som säger att denne förstår vad motparten försöker påskina.

Att inlägget som sådant kanske är kass och varningsvärt är en sak.
Men skriv det då.
Skriv inte att det handlar om motparten, för det gör det inte.
Ditt inlägg är fel!!! Skärpning ombedes!!

/VV
Citera
2026-07-14, 00:42
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Exakt så.

Till detta hör att sådana inlägg definitivt inte är något som för en tråd framåt då det bara initierar tjafs mellan användare.

Nej, inte alls 'exakt så'.
Exakt INTE så.

Det som påstods av Zeimine var 'du diskuterar användaren'.
Detta håller du med om.

Det är fel!!!

"Jo, jag förstod att det var vad du patetiskt försökte påskina."

Detta diskuterar INTE användaren. Det siktar på dennes inlägg!!
Punkt!!

Att det kanske är kass och för diskussionen åt fel håll må vara, men sitt inte och hitta på saker som är osanna.

/VV
Citera
2026-07-14, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Igen. Mina kommentarer i de två inläggen handlar inte om den andre användaren, de handlar om vad den andre användaren skriver.

Citat:

Jag konstaterar att användarens 'argument' för att avsluta diskussionen är ett ohederligt sätt att låta påskina att det beror på att jag diskuterar felaktigt, när det istället beror på att denne har fel i sak, men saknar hedern att erkänna det.

Får jag inte skriva det?
Senast redigerad av onopono 2026-07-14 kl. 01:28.
Citera
2026-07-14, 06:52
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Detta diskuterar INTE användaren. Det siktar på dennes inlägg!!

Det diskuterar på vilket sätt användaren skriver inlägget, inte inlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in