2026-07-13, 19:16
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Jag tror fortfarande att det är inom familjen.
I en artikel som jag läste för en timme sedan och som jag inte hittar nu sa ett vittne att hon frågat mamman om förövaren var någon hon kände och då hade hon svarat att de bara var på besök i Sverige och att de inte kände någon här
Citera
2026-07-13, 19:19
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
I en artikel som jag läste för en timme sedan och som jag inte hittar nu sa ett vittne att hon frågat mamman om förövaren var någon hon kände och då hade hon svarat att de bara var på besök i Sverige och att de inte kände någon här

Ja vi får spekulera till vi vet mer helt enkelt.
Citera
2026-07-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Bara spekulationer förstås men att man gick ut så tidigt med att det inte var någon fara för allmänheten borde väl tyda på att man antingen grep GM väldigt fort eller att flickan inte var något slumpmässigt valt offer.

Håller med dig!
Isolerad händelse, tyder på familje/ släktfejd som kulminerat. Antagligen har både tillresta mamman och dottern bott över hos MGM i området kring lekparken.

- En person har förts bort av polisen från en fastighet i närheten av parken, berättar HD:s reporter på plats.
Citera
2026-07-13, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Jag tror fortfarande att det är inom familjen.

Om MGM bor i en fastighet nära lekparken och flickan är turist?
Citera
2026-07-13, 19:22
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Om nu uppgiften om en 13-åring stämmer. Kan nog vara en god idé att vänta på att det bekräftas från officiellt håll innan man gör det till en sanning.

Hur som helst tror jag inte "heder" har något med saken att göra den här gången. Flickan är alldeles för ung och man brukar väl inte ge sig på småbarn om föräldrarna ska "straffas" i sådana sammanhang.

Jag skulle nog, likt flera andra här, sätta mina slantar på antingen någon rejält psykiskt sjuk typ som polisen dock lyckats gripa ganska omgående, eller kanske någon närstående till flickan.

Hedersrelaterat våld handlar lite förenklat om att föräldrar, syskon eller andra släktingar straffar en familjemedlem. Ofta ung tjej/tonåring eller kvinna men det kan även vara en pojke eller man som skadas eller mördas. Det är inte föräldrarna som straffas men jag kanske missuppfattade det du skrev...
Citera
2026-07-13, 19:23
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa

Vet vi att hon var turist och att MGM bodde nära lekparken? I sådana fall kan det förändrar bilden förstås.
Citera
2026-07-13, 19:24
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Det är vittnena som är turister, inte den lilla flickan
Citera
2026-07-13, 19:25
Medlem
Citat:

Kan vara en släkting? Halsyster/kusin på besök?
Citera
Medlem
Fleavmoes avatar
Lustigt att ingen tror att det är mamman som gjort det?
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashToTheRight
Håller med dig!
Isolerad händelse, tyder på familje/ släktfejd som kulminerat. Antagligen har både tillresta mamman och dottern bott över hos MGM i området kring lekparken.

- En person har förts bort av polisen från en fastighet i närheten av parken, berättar HD:s reporter på plats.

Jo, fast å andra sidan går "familjerelaterat" inte riktigt ihop med vad mamman ska ha sagt till något vittne. Nu kanske man inte är så samarbetsvillig om man är släkt med både GM och BO och så kan förstås vittnetsuppgiften vara helt felaktig, men om den stämmer lutar väl det mesta snarare åt ett valfritt psykfall som man lyckades fånga in ganska omgående.
Citera
2026-07-13, 19:28
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Jo, fast å andra sidan går "familjerelaterat" inte riktigt ihop med vad mamman ska ha sagt till något vittne. Nu kanske man inte är så samarbetsvillig om man är släkt med både GM och BO och så kan förstås vittnetsuppgiften vara helt felaktig, men om den stämmer lutar väl det mesta snarare åt ett valfritt psykfall som man lyckades fånga in ganska omgående.

"Mamma" ska enligt tidigare inlägg här ha varit vittne, inte mamman till flickan.
Citera
2026-07-13, 19:29
Medlem
Ett scenario är att flickan och mamma är på besök i Sverige och bos hos vänner. Flickan leker med vänners barn eller släktingar på lekplatsen och mamma befinner sig kanske en bit bort med de vuxna vänner medan lek pågår på lekplatsen.

Det är vanligt i Helsingborg att sk springpojkar gräver ner droger som de ska sälja i sanden på lekplatser för att sen gå och hämta de när de ska säljas. För de inte kan förvara de hemma. Det kan ha varit en springpojke som kommit för att hämta sina droger och fått ett vredesutbrott när han insett flickan eller någon annan hittat det och höll ut det eller ngt

Har en kusin som bor i Helsingborg och enligt honom är det inte en vettig svensk helsingborgare som går till denna park. Pga den otrygga miljön och endast människor som inte pratar svensna.. De få svenskar som bor där är iaåfall studenter som fått lgh i studenthuset ganska nära.
Senast redigerad av Innerfoder 2026-07-13 kl. 19:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in