2026-07-13, 22:36
Medlem
Hur går det för den stackars flickan? Överlever hon?

Kan inte ens föreställa mig de psykiska men som kommer följa henne livet ut om hon klarar sig igenom detta. Kan heller inte föreställa mig hur mamman mår i detta.

Fanns det varningssignaler? Autistisk, incel pojke som bara spelade dator om dagarna?

Har inte läst tråden, vet egentligen inte om jag vill göra det. Blir alltid berörd när barn skadas.
Citera
2026-07-13, 22:38
Medlem
Ballcancers avatar
En människa av hankön troligtvis som gjort detta
Citera
2026-07-13, 22:40
Medlem
versalers avatar
”Enligt Aftonbladets uppgifter greps en person. Men gripandet ska senare ha hävts. Anledningen är att personen, en pojke, är under 15 år. Pojken ska i stället ha tagits om hand av socialtjänsten, enligt uppgifter.”
Citera
2026-07-13, 22:42
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Flickan var inte ensam, hon var där med sin mamma. Ett vittne berättar för HD:

”Min mamma frågade flickans mamma ”är det någon ni känner som gjort det?” Men hon sa att de är på besök från ett annat land, de känner ingen här.”

https://www.hd.se/helsingborg/stort-polispadrag-i-furutorpsparken/
Citera
2026-07-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane

”Min mamma frågade flickans mamma ”är det någon ni känner som gjort det?” Men hon sa att de är på besök från ett annat land, de känner ingen här.”

Hmmm lite fundersam , kunde dessa prata samma språk ?
Citera
2026-07-13, 22:47
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
”Enligt Aftonbladets uppgifter greps en person. Men gripandet ska senare ha hävts. Anledningen är att personen, en pojke, är under 15 år. Pojken ska i stället ha tagits om hand av socialtjänsten, enligt uppgifter.”

Hur i helvete går de ihop med att man förberett ungdomsanstalter och vill sänka åldern. Den pojken kommer/lär rymma snart och ha ihjäl andra.
Citera
2026-07-13, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane

Så märkligt ändå. Vad är det för slags park? Vad är det för slags 13 åring som ger sig på ett litet barn med kniv om man inte har någon relation? Spekulerar massor men känns fel att bara slänga ut lösa trådar hur som helst
Citera
2026-07-13, 22:51
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Hos tanterna på Soc får ungen saft, bulle och ett allvarligt samtal. Det är tyvärr därför det ser ut som det gör i Sverige idag.
Minderårig eller inte, det är min uppfattning att personer som gör sånt här ska förvaras på livstid. Samhället måste ta majoritetens sida och deras rätt före galna knivhuggares rätt.
Citera
2026-07-13, 22:56
Medlem
Man kan ju bara lägga sig och hålla tummarna att föräldrarna till snorungen som just nu sitter hos socialen i tryggt förvar, bosätter sig långt åt helvete ut på en öde ö eller under en gammal gran i Norrlands skogar. Och sitter där tills dom ruttnar, hur fan kan de gå så fel i fostran av en inavlad pissråtta?

Hade varit jävligt kul att se bild på honom. Men nä lär väl aldrig komma ut. Han ska förevigt behöva vara jävligt rädd vart han än går, usch.
Citera
2026-07-13, 22:56
Moderator
OYs avatar
Riktlinjer för trådar i ABoK.

Citat:
I forumsdelen är det de specifika brottsfallen som ska diskuteras.
Inlägg som i huvudsak diskuterar andra ämnen i allmänhet så att det specifika fallet blir ett exempel snarare än vara huvudämne kan komma att raderas med varning som följd.

Exempel på sådant som inte hör hemma i forumsdelen är allmänna diskussioner om brottsstatistik, etnicitet, journalistik, politik, brottsförebyggande så länge det inte återknyts till det specifika fallet och för diskussionen framåt.

/Mod
Citera
2026-07-13, 22:58
Medlem
Väldigt tragiskt oavsett vilken nationalitet detta rör ..
Kan flickan gjort grimaser åt killen , och han tände allt han hade ... men då undrar man , hade han kniven på sig - eller fick han den av någon annan på platsen.
Citera
2026-07-13, 23:01
Medlem
Nationalromantiks avatar
Det handlar om en man som är känd av psykiatrin sen tidigare (men som ej fått hjälp, snyft snyft, Fridolin handhjärta).

Det som hände den lilla flickan är ett resultat av att vi inte placerar farliga människor på mentalsjukhus.

Tänk Boden och Rönninge i vintras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in