Igår, 16:53
Medlem
NoTruces avatar
Det går att rapportera inlägg för nästan alla regelbrott man kan begå, så varför inte KFK (Kvalitet framför kvantitet)? Det finns användare som tillför väldigt lite i sina poster och trådstarter, och därtill visar väldigt liten vilja att faktiskt diskutera det de postar. Här kunde användarna få en möjlighet att faktiskt försöka göra forumet bättre.

Innan ni skriver att möjligheten möjligen kan missbrukas säger jag att det gäller för alla rapporteringsalternativ. Det här är, och ska vara, ett dynamiskt forum, inget könlöst AI-helvete, så den risken får man ta.
Citera
Igår, 16:55
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det går att rapportera inlägg för nästan alla regelbrott man kan begå, så varför inte KFK (Kvalitet framför kvantitet)? Det finns användare som tillför väldigt lite i sina poster och trådstarter, och därtill visar väldigt liten vilja att faktiskt diskutera det de postar. Här kunde användarna få en möjlighet att faktiskt försöka göra forumet bättre.

Innan ni skriver att möjligheten möjligen kan missbrukas säger jag att det gäller för alla rapporteringsalternativ. Det här är, och ska vara, ett dynamiskt forum, inget könlöst AI-helvete, så den risken får man ta.

”Tillför väldigt lite”. Vad menar du exakt med detta?
Och bara för att man startar en tråd, behöver man inte delta själv.
Citera
Igår, 16:58
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Använd 0.00. Annat/vet ej och skriv KFK som meddelande.
Citera
Igår, 17:00
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
”Tillför väldigt lite”. Vad menar du exakt med detta?
Och bara för att man startar en tråd, behöver man inte delta själv.

Att svara vad jag "exakt" menar kräver att jag kommer med ett exempel, och då blir jag väl varnad för att jag hänger ut en enskild användare. Men låg mig säga så här: Om känslan man får av en användare att han eller hon i princip bara är intresserad av att "komma först" med att skapa en tråd påverkar det förutsättningarna för diskussionerna negativt.

Att starta trådar man sedan inte deltar i själv är ett jävla ofog. Visst, man har väl ingen skyldighet att posta i tråden tills man dör, men lite interaktion kan man väl förvänta sig, särskilt som många kommer att citera en som trådstartare.
Citera
Igår, 17:02
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Det finns användare som tillför väldigt lite i sina poster och trådstarter. Vem är du att bedöma andra medlemmar på flashback, det är väl bara att scrolla förbi de trådar du inte gillar!
Citera
Igår, 17:09
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det finns användare som tillför väldigt lite i sina poster och trådstarter. Vem är du att bedöma andra medlemmar på flashback, det är väl bara att scrolla förbi de trådar du inte gillar!

Tja, regeln finns ju. Vilka är moderatorerna att försöka upprätthålla dem?
Citera
Igår, 17:25
Medlem
FNLSs avatar
Bra förslag 👍
Citera
Igår, 17:31
Medlem
Citat:
Tja, regeln finns ju. Vilka är moderatorerna att försöka upprätthålla dem?
Det du skriver i Topic och beskriver i ditt inlägg, den regeln, 2.02 finns ju redan, eller vad menar du?

Sedan om topic tex är en fråga, säg, varför smakar socker sött, då vet ju inte TS varför, det är därför han frågar.
Inte så konstigt att han inget har att tillägga i tråden då.

EDIT:
Svarade fel person, skulle naturligtvis varit till TS istället, sorry.
Senast redigerad av Cutthethroat Igår kl. 17:36.
Citera
Igår, 17:36
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Det du skriver i Topic och beskriver i ditt inlägg, den regeln, 2.02 finns ju redan, eller vad menar du?

Sedan om topic tex är en fråga, säg, varför smakar socker sött, då vet ju inte TS varför, det är därför han frågar.
Inte så konstigt att han inget har att tillägga i tråden.

EDIT:
Svarade fel person, skulle naturligtvis varit till TS istället, sorry.

Klart den finns, det är inget jag ordar om. Men när man klickar på rapportera och får fram denna meny saknas alternativet.
Citera
Igår, 17:50
Medlem
Citat:
Klart den finns, det är inget jag ordar om. Men när man klickar på rapportera och får fram denna meny saknas alternativet.
Jaa, det har du faktiskt helt rätt i.

Jag kollade i själva regelverket och där står 2.02 med.

Ja, hur gör man då, ska man klicka i rutan 0.00, annat/vet ej, och sedan skriva i textmeddelanderutan att man anmäler för 2.02 kanske ?
Senast redigerad av Cutthethroat Igår kl. 17:54.
Citera
Igår, 17:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Moderatorer har inget med KFK att göra.

Man får rapportera varje inlägg för den regel det bryter mot.

En möjlighet att rapportera för KFK skulle bara utnyttjas av lata plus att det skulle missbrukas å det grövsta.
Citera
Igår, 18:24
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Jaa, det har du faktiskt helt rätt i.

Jag kollade i själva regelverket och där står 2.02 med.

Ja, hur gör man då, ska man klicka i rutan 0.00, annat/vet ej, och sedan skriva i textmeddelanderutan att man anmäler för 2.02 kanske ?

Stenballe föreslog det lite högre upp. Men det borde väl ändå vara ganska lätt att införa det valet i dropdownmenyn kan man tycka.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Moderatorer har inget med KFK att göra.

Man får rapportera varje inlägg för den regel det bryter mot.

En möjlighet att rapportera för KFK skulle bara utnyttjas av lata plus att det skulle missbrukas å det grövsta.

Det påstod jag heller inte i mitt originalinlägg. Om nu inlägget potentiellt bryter mot KFK-regeln borde det ju underlätta för alla om valet faktiskt fanns i den menyn som kommer upp när man trycker på rapportera. Det är fan inte hjärnkirurgi det här.

Alla möjligheter kan missbrukas; det är inte ett skäl bra nog att avstå, anser jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in