2026-07-13, 15:38
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Frågan uppkommer - är män generellt ärligare än kvinnor? Jag tänker på enhetschefen i Hässleholm som blir påkommen med att ljuga om jäv samt fallet Adam där handläggarna dolde information för förvaltningsrätten.
Kvinnor är generellt ärligare än män. Men de styrs av känslor och är lätta att påverka, och har då svårare att ta till sig fakta som motsäger vad hon känner. Det blir en tvärtom-reaktion och hon blir t.o.m. intolerant mot t.ex män eftersom hon får för sig att "män är alltid skyldiga och kvinnor talar alltid sanning" och liknande trams som även påverkar politik, domstolar och poliser där det numera jobbar massor med kvinnor.

Det borde vara tvång på att ha med minst en man i alla tunga beslut kring ett barn.
Citera
2026-07-13, 15:38
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Intressant med egen erfarenhet. Du illustrerar just det vi så många förfasas över. Rättsosäkerhet. Barnets bästa verkar vara någon form av slagord.

Det är absolut ett slagord.

Sedan ska man komma ihåg att orosanmälningar används som straff i för- och grundskola. Om du som förälder är besvärlig eller "sticker upp" så kommer orosanmälan som en reprimand - det kan också vara om du har ett besvärligt barn som de inte kan kontrollera.

Orosanmälan = skolbyte, så detta är ett mycket enkelt sätt att bli av med jobbiga föräldrar - och barn.

Exempel: barnet agerar ut i klassrummet pga skolfrökens bristande auktoritet. Fröken bestämmer sig då för att barnet har "ticks" eller psykiska problem (projicering), och istället för att prata med föräldrarna så gör man direkt en orosanmälan. Barnet byter skola. Problem solved .

I mitt fall krävde jag ett möte med förskolan då min dotter inte sov på vilan. Hon var övertrött och gnällig varje dag jag hämtade, jag tyckte inte det var OK. Dagen efter vårt möte kom orosanmälan.
Citera
2026-07-13, 15:51
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Kvinnor är generellt ärligare än män. Men de styrs av känslor och är lätta att påverka, och har då svårare att ta till sig fakta som motsäger vad hon känner. Det blir en tvärtom-reaktion och hon blir t.o.m. intolerant mot t.ex män eftersom hon får för sig att "män är alltid skyldiga och kvinnor talar alltid sanning" och liknande trams som även påverkar politik, domstolar och poliser där det numera jobbar massor med kvinnor.

Det borde vara tvång på att ha med minst en man i alla tunga beslut kring ett barn.

Min erfarenhet är att män inom socialtjänsten är ärligare. De vill verkligen göra rätt för sig - och blir snabbt tystade.

Kvinnorna är mycket slugare. De förstår att kombinationen sanning + socialt arbete i praktiken är omöjlig. Därför ljuger de ännu mer, för att skydda sig.
Citera
2026-07-13, 16:05
Medlem
Berit85s avatar
Det värsta av allt är att soc kallat det för desinformation när muslimer påstår att socialtjänsten kidnappar barn. Det är ren sanning.

Och det är dessutom socialtjänstens skyldighet att omhänderta barn som lever i hederskulturer - så var är lögnen?
Citera
2026-07-13, 16:07
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Min erfarenhet är att män inom socialtjänsten är ärligare. De vill verkligen göra rätt för sig - och blir snabbt tystade.

Kvinnorna är mycket slugare. De förstår att kombinationen sanning + socialt arbete i praktiken är omöjlig. Därför ljuger de ännu mer, för att skydda sig.
Det är naturligtvis en liten klick speciella män som jobbar inom socialtjänsten. Medans det är ett helt vanligt yrkesval för kvinnor, typ sjuksköterska, eftersom kvinnor älskar att ta hand om andra. Och kanske i värsta fall älskar makten att bestämma över andra (som mammor t.ex gör).
Citera
2026-07-13, 16:52
Medlem
Citat:
Du behöver inte mer än två hjärnceller för att förstå att Malin skulle bli en bra Mamma.

UG som alla dokumentärer har en agenda att visa upp, gäller alla deras program. Uppskattar deras program såklart men har du någon gång jobbat inom vad som rapporteras i nyheter osv så vet du att de ofta har 50-50% rätt... om ens det.
Citera
2026-07-13, 17:15
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Maktgalna haggor och hysteriska kommunistkvinnor som tagit över våra myndigheter och institutioner.
Kommer fortsätta bli värre och värre.

Du får väl be Tidö att sluta tillsätta kommunister då ditt spärrmongo.
Citera
2026-07-13, 17:48
Medlem
Eftersom man av någon outgrundlig anledning kan anmäla människor till myndigheter anonymt i det här landet, en så kallad "orosanmälan", uppstår det här problemet.

När man kräver att människor tar ansvar för handlingar som påverkar andra kommer det här jävla gisslet att upphöra.
Citera
2026-07-13, 17:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightsky26
Eftersom man av någon outgrundlig anledning kan anmäla människor till myndigheter anonymt i det här landet, en så kallad "orosanmälan", uppstår det här problemet.

När man kräver att människor tar ansvar för handlingar som påverkar andra kommer det här jävla gisslet att upphöra.

Det är inte anmälningar i sig som är problemet. Problemet är att socionomerna tror sig veta vad som hänt utifrån dessa anmälningar genom att använda sina magkänslor. Och dessvärre får de nästan alltid rätt i domstol, helt utan några bevis.

Så det betyder alltså att socialtjänsten kan ta vilket barn som helst utan några som helst bevis. Det mina damer och herrar riktigt sjukt och farligt.

Men så ska det vara och inte ett etablerat politiskt parti vågar sätta sig emot denna ordning som läget är.
Citera
2026-07-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Sju av hur många tusen, tiotusen? Anledningen till att det kommer ”många” på en gång är ju att journalisterna gräver där det redan står andra, vilket ju är bra, men inte så svårt att se varför.
Behöver det säkras upp? Javisst. Är det i närheten av så illa som folk gör gällande? Inte alls.
Räcker väl med att ett barn tas ifrån sina föräldrar pga manipulerat underlag för att det ska vara JÄVLIGT illa om ansvarig inte hamnar i fängelse och myndighet tar ansvar? Kidnappa barn ska självklart inte ses mellan fingrarna, här håller jag verkligen inte med dig, sjukt dåligt gjort.

Fundera på hur du hade känt om myndigheten kidnappade ditt barn ostraffat, så illa är det. Det är inte OK bara för att det händer andra.
Citera
2026-07-13, 18:25
Medlem
Tramstråd! Sista 25 årens invandring med alltifrån hederskultur till att inte utomstående ska lägga sig i, gör ju att behoven från socialtjänsten ökat enormt. Självklart är många inom socialtjänsten sönderstressade och hotade. Pengarna räcker ju inte till heller för att nitiskt granska alla fall. De gör så gott de kan med begränsade resurser!
Citera
2026-07-13, 18:34
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Räcker väl med att ett barn tas ifrån sina föräldrar pga manipulerat underlag för att det ska vara JÄVLIGT illa om ansvarig inte hamnar i fängelse och myndighet tar ansvar? Kidnappa barn ska självklart inte ses mellan fingrarna, här håller jag verkligen inte med dig, sjukt dåligt gjort.

Fundera på hur du hade känt om myndigheten kidnappade ditt barn ostraffat, så illa är det. Det är inte OK bara för att det händer andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Det är absolut ett slagord.

Sedan ska man komma ihåg att orosanmälningar används som straff i för- och grundskola. Om du som förälder är besvärlig eller "sticker upp" så kommer orosanmälan som en reprimand - det kan också vara om du har ett besvärligt barn som de inte kan kontrollera.

Orosanmälan = skolbyte, så detta är ett mycket enkelt sätt att bli av med jobbiga föräldrar - och barn.

Exempel: barnet agerar ut i klassrummet pga skolfrökens bristande auktoritet. Fröken bestämmer sig då för att barnet har "ticks" eller psykiska problem (projicering), och istället för att prata med föräldrarna så gör man direkt en orosanmälan. Barnet byter skola. Problem solved .

I mitt fall krävde jag ett möte med förskolan då min dotter inte sov på vilan. Hon var övertrött och gnällig varje dag jag hämtade, jag tyckte inte det var OK. Dagen efter vårt möte kom orosanmälan.

Ehmm stasi-vibbar. Fy fn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in