2026-07-10, 09:40
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Fast i en vlogg står Linda och skriker på Signe och Birk för de inte kan städa riktigt. Signe var väl 4 och Birk 2. Man ser verkligen skräcken i Signes ögon. Har man sen mage att lägga ut detta på YouTube, då kan man undra vad som pågår när kameran är avstängd.

Linda är såklart inte oskyldig på något sätt. Självklart har hon misshandlat sina barn på olika sätt, annars skulle de inte vända henne ryggen, en efter en.

I gårdagens vlogg var det återigen "ni ska inte uttala er om saker ni inte vet" Men anledningen till att människor spekulerar, din fucking idiot, är för att du fortsätter att vräka ut era liv på internet och att du vägrar besvara alla frågor som uppkommer p g a att du beter dig som ett odjur.
Citera
2026-07-10, 10:58
Medlem
Anso10765s avatar
Jag tycker det är skämskudde att se Lindas vloggar nu.

Man märker hur hon anstränger sig att vara kontrollerad och hon pratar o för sig tillgjort o stelt . Försöker liksom vara lite "finare" eller hur jag ska uttrycka mig

....och sen filma 20 min av dösnack i bilen för att avsluta med 15 min dösnack till hemma snark snark snsrk!

Sen allt virrvarr o inlägg av gamla oavslutade vloggar

Varför lägger hon inte bara ner? Pinsam!
Citera
2026-07-10, 10:58
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Fast i en vlogg står Linda och skriker på Signe och Birk för de inte kan städa riktigt. Signe var väl 4 och Birk 2. Man ser verkligen skräcken i Signes ögon. Har man sen mage att lägga ut detta på YouTube, då kan man undra vad som pågår när kameran är avstängd.

Någon som vet vilken vlogg det är?
Citera
2026-07-10, 10:59
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Linda är såklart inte oskyldig på något sätt. Självklart har hon misshandlat sina barn på olika sätt, annars skulle de inte vända henne ryggen, en efter en.

I gårdagens vlogg var det återigen "ni ska inte uttala er om saker ni inte vet" Men anledningen till att människor spekulerar, din fucking idiot, är för att du fortsätter att vräka ut era liv på internet och att du vägrar besvara alla frågor som uppkommer p g a att du beter dig som ett odjur.

Sagt med hennes numera konstlade vänliga sätt att prata. Med ett falskt leende på läpparna 🤮
Citera
2026-07-10, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarflickaan
Utifrån det som sägs ha hänt och att Linda misshandlat barnen, varför är inte Linda häktad och blivit fråntagen vårdnaden?

Det är något som inte stämmer.
Kanske har det aldrig upprättats en anmälan till att börja med? För offret betyder det att man behöver bemöta traumat på nytt, viket kan vara anledning nog till att inte anmäla. För det andra står troligen ord mot ord utan just några konkret bevis, och på en sådan grund är det inte helt lätt att fälla. Jag växte själv upp med en narcissistisk förälder och i den veva var socialtjänst m.fl. högst involverade. Det finns skrivna utredningar där situationen står i tydlighet. Föräldern i fråga har aldrig fått någon form av straff. Det är, tyvärr, inte ovanligt att det ser ut så.

För övrigt, hur kommer det sig att det alltid dyker upp nya konton som stöttar L så snart argumenten hårdnar?
Citera
2026-07-10, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Någon som vet vilken vlogg det är?

Bortklippt material 4. Finns en till bortklippt material nr 1 tror jag. Otrevlig och anklagande ton så ungarna ser helt rädda och skamsna ut, stackare.
Citera
2026-07-10, 17:54
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marple007
Bortklippt material 4. Finns en till bortklippt material nr 1 tror jag. Otrevlig och anklagande ton så ungarna ser helt rädda och skamsna ut, stackare.

Jag har vid upprepade tillfällen sett här att flera användare refererat till dessa klipp och menat på att L skrikit och gapat på barnen som ska "haft skräck i ögonen" o.s.v. men aldrig faktiskt tittat på klippen förrän nu.

Jag undrar uppriktigt exakt vad det är ni regerar på så kraftigt? Det är verkligen sjukt överdrivet från eran sida då det enda som händer är att L höjer rösten när barnen är nära att välta ut en stekpanna med varm mat över sig själva. En helt normal och rimlig reaktion både från föräldern som säger till, och barnen som blir skamsna - det är liksom så man reagerar om man gör någonting "fel".

Återigen, vill inte försvara L på något sätt då jag tycker att hennes agerande med flytten och att lämna sina barn är förkastligt - men det här var helt orimligt överdrivet och visar bara att ni verkligen gör allt i er makt för att hitta minsta lilla att hugga på. Herregud....
Senast redigerad av farling 2026-07-10 kl. 17:57.
Citera
2026-07-10, 23:44
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Det är inte den händelsen folk reagerat på utan när hon skäller på barnen för att dom inte hjälper till att städa upp sina leksaker!

Hon skäller ju inte då heller?
Hon höjde inte ens rösten i det klippet jag såg från "Bortklippt material" som det hänvisades till tidigare där de städade bland leksaker.
På sin höjd kanske man kan anklaga henne för att vara kort i tonen och sur, men vem fan är inte det ibland, med eller utan barn?

Det är verkligen att överdriva in absurdum att påstå att barnen är skräckslagna och blir skällda på.
Citera
2026-07-11, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Hon skäller ju inte då heller?
Hon höjde inte ens rösten i det klippet jag såg från "Bortklippt material" som det hänvisades till tidigare där de städade bland leksaker.
På sin höjd kanske man kan anklaga henne för att vara kort i tonen och sur, men vem fan är inte det ibland, med eller utan barn?

Det är verkligen att överdriva in absurdum att påstå att barnen är skräckslagna och blir skällda på.
Delvis enig. Nej, jag kan inte påstå att reaktionen skulle vara mer brutal än gemene förälder. Alla blir vi arga och har dåliga dagar, och någon enstaka höjd röst skadar inte även om man kanske inte har sin mest representativa stund som förälder där och då. Det som för mig får detta att gå över gränsen är att det läggs ut för offentlig beskådan. L är vuxen och beslutar själv hur hon vill exponera sig, men förnedra inte barnen.

Nu kan jag inte påstå att jag alls är för det här ed att göra content av barn. Någon enstaka bild då och då, absolut, men inte som huvudsakligt fokus. Att ta med barnens mer sårbara stunder, det är fullkomligt oacceptabelt. Upplever tyvärr att både L och H gör det.
Citera
2026-07-12, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Själv hoppas jag på att hon råkar mycket illa ut. I har valt att förtala en person, på ett av de mest allvarliga sätten, för en av de värsta sakerna man kan hänga ut en person för. Det har hade kunnat och kan fortfarande få jättestora konsekvenser för L. Bara för att en unge i oförstånd inte kan hålla käften på sina sociala medier. Hade det legat något allvar bakom det här så gör man en polisanmälan eller något liknande. Inte glappar med käften på TikTok.

Jag hoppas att L stämmer ungjäveln, alldeles oavsett om uppgifterna stämmer eller inte.

Och ja, jag har mycket liten respekt för vuxna människor som tror att det här är ett okej sätt att hantera såna här frågor.

Jag instämmer.
Citera
2026-07-13, 10:46
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jag instämmer.

Så ni menar att I haf ljugit?
Citera
2026-07-13, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag har vid upprepade tillfällen sett här att flera användare refererat till dessa klipp och menat på att L skrikit och gapat på barnen som ska "haft skräck i ögonen" o.s.v. men aldrig faktiskt tittat på klippen förrän nu.

Jag undrar uppriktigt exakt vad det är ni regerar på så kraftigt? Det är verkligen sjukt överdrivet från eran sida då det enda som händer är att L höjer rösten när barnen är nära att välta ut en stekpanna med varm mat över sig själva. En helt normal och rimlig reaktion både från föräldern som säger till, och barnen som blir skamsna - det är liksom så man reagerar om man gör någonting "fel".

Återigen, vill inte försvara L på något sätt då jag tycker att hennes agerande med flytten och att lämna sina barn är förkastligt - men det här var helt orimligt överdrivet och visar bara att ni verkligen gör allt i er makt för att hitta minsta lilla att hugga på. Herregud....

Jag håller med dig, vilken förälder har inte höjt rösten, skällt eller varit trött på ungarna? Den som säger att man aldrig gjort det talar inte sanning.

OM Linda hade misshandlat barn hade det varit en skyndsam utredning, barnahus, soc etc involverat. Ingen hade låter det fortgå på något vis.

Jag tänker någon borde prata med I för att få henne att förstå vad förtal faktiskt handlar om.

Det är uppenbart att drevet går här gällande L, men det måste ju vara rimligt och balanserar innan man häver ur sig grova anklagelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in