2026-07-13, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Klart kvinnor kan uppskatta en manlig vältränad och bar överkropp. Eller om de är lagda åt ditt håll, vilja förbjuda dem.

Ja men kvinnors sexualitet är inte direkt kopplad till det visuella på samma sätt som mäns är.

Och jag vill inte förbjuda något alls, i princip. Jag bara ifrågasätter varför kvinnor inte klarar av att klä sig anständigt och ta hänsyn till sin omgivning.
Citera
2026-07-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Men det är ju bara att INTE TITTA OM MAN INTE VILL SE!!!

Precis som TS enligt dig får göra när om han får obehag av att se kvinnor i stringbikini.

Inte jämförbart. Ett naket kön ger både lukt och rester av sagg och flytningar etc. ifrån sig. Så det räcker inte med att bara titta bort, man behöver avlägsna sig helt från stranden för att inte råka på lukt, rester av sagg och flytningar från andras nakna könsorgan.

Rump-hud och stringbikini ger inte ifrån sig vare sig lukt eller kroppsvätskor. Så där räcker det att titta bort så slipper man se stringen och rump-huden.
Citera
2026-07-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jodå, visst är den visuell alltid! Annars hade inte chippendales kunnat hålla på sedan 1978! Med föreställningar nästan varje kväll i Las Vegas, enbart för kvinnor. Barbystade män som visar upp sig. Kvinnorna älskar det tydligen!

Om du tror att kvinnor går på strippklubbar och strippshower av samma anledning som män gör det så har du inte förstått mycket av världen.
Citera
2026-07-13, 12:38
Medlem
Citat:
Ja men kvinnors sexualitet är inte direkt kopplad till det visuella på samma sätt som mäns är.

Och jag vill inte förbjuda något alls, i princip. Jag bara ifrågasätter varför kvinnor inte klarar av att klä sig anständigt och ta hänsyn till sin omgivning.
De tar väl hänsyn till den delen av omgivningen som gillar rövar. Can't please them all.
Citera
2026-07-13, 12:39
Medlem
Citat:
Om du tror att kvinnor går på strippklubbar och strippshower av samma anledning som män gör det så har du inte förstått mycket av världen.

Heterosexuella Kvinnor gillar att se snygga halvnakna manskroppar och tänder på det.

Heterosexuella män gillar att se snygga halvnakna kvinnokroppar och tänder på det.

Vad är skillnaden menar du?
Citera
2026-07-13, 12:40
Medlem
Kleiners avatar
Jag tror det är en stor majoritet, men nu är majoriteten fegisar och vågar inte stå upp för det som dom verkligen tycker innerst inne.

Om du observera hur människor diskret kollar på en kvinna med string bikini, då kommer du förstå att majoriteten av människor tycker det är över gränsen.

Gamla som unga, tycker det är över gränsen. Nu kan du jo "lättare" argumentera emot Iman2014 och ha en "hålkaka" på honom eftersom han är muslim.

Det finns många människor som innerst inne håller med Iman2014 om just det här, men eftersom han är muslim då kommer deras hat och arrogans fram. Ren hyckleri.

Citat:
Lagen om förbud mot uppvisande av könsorgan offentligt kom till av en anledning. Det skapar rädsla och obehag hos de allra flesta att se dolmar och vaginor man inte vill se.

Vi kan Dock inte förbjuda string för att en liten minoritet som inte ens är svenskar, inte vill se detta på badstranden. Bättre de då flyttar härifrån till något land som passar dem bättre. Eller accepterar läget och tittar bort.
Citera
2026-07-13, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Jag tror det är en stor majoritet, men nu är majoriteten fegisar och vågar inte stå upp för det som dom verkligen tycker innerst inne.

Om du observera hur människor diskret kollar på en kvinna med string bikini, då kommer du förstå att majoriteten av människor tycker det är över gränsen.

Gamla som unga, tycker det är över gränsen. Nu kan du jo "lättare" argumentera emot Iman2014 och ha en "hålkaka" på honom eftersom han är muslim.

Det finns många människor som innerst inne håller med Iman2014 om just det här, men eftersom han är muslim då kommer deras hat och arrogans fram. Ren hyckleri.

För min del är Iman2014 rent hyckleri. Han ser på Tiktok på tjejer, underåriga tjejer, i stringbikini. Samtidigt som han vill slippa se det. Hur ska han ha det egentligen?
Citera
2026-07-13, 12:50
Medlem
Kleiners avatar
Jag tycker också det är konstigt att han inte är noga med att skydda sitt hjärta, när Gud säger att män såväl kvinnor ska skydda sina hjärtan vid att sänka blicken. MEN, det betyder inte att allt vad han skriver är nonsens.

Citat:
För min del är Iman2014 rent hyckleri. Han ser på Tiktok på tjejer, underåriga tjejer, i stringbikini. Samtidigt som han vill slippa se det. Hur ska han ha det egentligen?
Citera
2026-07-13, 13:07
Medlem
Citat:
Inte jämförbart. Ett naket kön ger både lukt och rester av sagg och flytningar etc. ifrån sig. Så det räcker inte med att bara titta bort, man behöver avlägsna sig helt från stranden för att inte råka på lukt, rester av sagg och flytningar från andras nakna könsorgan.

Rump-hud och stringbikini ger inte ifrån sig vare sig lukt eller kroppsvätskor. Så där räcker det att titta bort så slipper man se stringen och rump-huden.

Hygienargumentet har vi redan gått igenom. Är det hygien du prioriterar så är det total nakenhet som gäller, som sagt. Försök förstå det någon gång.

Det är bara desperat och långsökt nonsens du ägnar dig åt här.
Citera
2026-07-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dadden66
Ajamen, samma för rasistiska äckelgubbar som tror att de har åstadkommit något med sin aggressionskommentar som troligen härstammar från

A) Pytteliten kuk
B) Dålig självkänsla (pga pytteliten kuk)
C Är skitful och snackar illa om andra bakom skärmen.

Håller du inte med?
Nej jag håller inte med och jag ser att du har varit medlem på forumet i 20 års tid. Kul att jag kunde provocera fram en kommentar ur dig, 44 inlägg på 20 år! Är du en blyg heffaklump?
Citera
2026-07-13, 13:13
Medlem
Citat:
Heterosexuella Kvinnor gillar att se snygga halvnakna manskroppar och tänder på det.

Heterosexuella män gillar att se snygga halvnakna kvinnokroppar och tänder på det.

Vad är skillnaden menar du?

Den direkta kopplingen till sexualiteten.

Varenda människa som inte är född igår känner till den skillnaden. Men inte du då förstås. Du måste låtsas om att den inte finns så att du ska kunna göra en poäng.
Citera
2026-07-13, 13:20
Medlem
Citat:

Så man kan inte vara t ex porrberoende och samtidigt anse att porr är dåligt/skadligt?

Jättemärklig logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in