2026-07-12, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Det gäller ju enbart väldigt höga löner. Stroud kan inte begära mycket mer än en standard lön, dvs 40-50 tusen pund i veckan. Det grejar ett Championship-lag, framförallt med fallskärmsbetalningarna som tillfaller nedflyttade lag
Jag tror att det du kallar en ”standardlön” är betydligt över vad ett nyuppflyttat lag i PL betalar. Det skulle bli ungefär 30 miljoner kronor om året. Jag tror du ska halvera den summan minst men även då är det inte en nivå som ett normalt Championship-lag ligger på.

Åker man ur PL så måste man göra sig av med en massa spelare för att få ekonomin att gå ihop men om Stroud har suttit på bänken hela säsongen så går det ju inte att sälja honom utan då måste han följa med ner.
Citera
2026-07-12, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Jag tror att det du kallar en ”standardlön” är betydligt över vad ett nyuppflyttat lag i PL betalar. Det skulle bli ungefär 30 miljoner kronor om året. Jag tror du ska halvera den summan minst men även då är det inte en nivå som ett normalt Championship-lag ligger på.

Åker man ur PL så måste man göra sig av med en massa spelare för att få ekonomin att gå ihop men om Stroud har suttit på bänken hela säsongen så går det ju inte att sälja honom utan då måste han följa med ner.
Det måste man inte alls, det beror helt och hållet på klubbens finanser. Det finns exempel på lag som inte behövt sälja en enda spelare (att spelare vill lämna, och klubben säljer då, är en annan sak). Har man signat 10 spelare där alla får över 60-70k pund i veckan, ja då blir det svettigt i championship. Men att man har några på 40-50k även i championship är i regel inga problem, förutsatt att ekonomin i övrigt tillåter det. Men som sagt, oftast vill ju de bästa spelarna lämna och då brukar klubbarna sälja

Nedflyttade lag får hiskeliga summor i fallskärmsbetalningar som mer än räcker för att täcka lönerna på spelarna. Och dessutom är det inte ovanligt med klausuler där spelarna automatiskt får mindre i lön vid nedflyttning.
Citera
2026-07-12, 01:28
Medlem
eternussermos avatar
Áron Csongvai går från Solnalaget till St Etienne för runt 11 miljoner.
Citera
2026-07-12, 09:47
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Áron Csongvai går från Solnalaget till St Etienne för runt 11 miljoner.
Helt uppriktigt en större förlust än Yohanna. Kan bli väldigt svår att ersätta. Extremt underskattad spelare.
Citera
2026-07-12, 13:34
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Helt uppriktigt en större förlust än Yohanna. Kan bli väldigt svår att ersätta. Extremt underskattad spelare.
Ja, det tror jag med. Vem ersätter. Sotte?
Citera
2026-07-12, 13:55
Medlem
ardagulers avatar
Citat:

Finns väl inte att en chans att en nykomling som Hull inte skulle ha nedflyttningsklausuler i kontrakten de skriver nu. Oavsett en bättre flytt än Genoa där han hamnar i lånekarusellen så fort tränaren inte vill ha honom.

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, det tror jag med. Vem ersätter. Sotte?
Belgaren Matthys. Rent mittbacksmässigt är det en uppgradering även om Aron verkar vara en toppengubbe med bra karaktär osv. Som ensam sexa vet jag inte om Aron är tillräckligt spetsig om AIK ska vara ett spelande topplag.
Citera
2026-07-12, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Finns väl inte att en chans att en nykomling som Hull inte skulle ha nedflyttningsklausuler i kontrakten de skriver nu. Oavsett en bättre flytt än Genoa där han hamnar i lånekarusellen så fort tränaren inte vill ha honom.
Ingen tackar nej till chansen att spela i PL när den dyker upp, om man inte heter Mbappé och väntar på ett bud från Real Madrid.

Jag är dessutom ett stort fan av Stroud och tror att han kommer att lyckas så pass att han attraherar bud från PL-lag när Hull blir relegerade, men vi får se.

Också tydligt att han flyger under radarn. Endast riktigare fotbollskännare är entusiastiska över köpet av Stroud. Vanliga Hull City fans har knappt ens registrerat att klubben värvat en spelare för småsummor från en B-liga. De som har registrerat det verkar övertygade om att den spelare de har på positionen behåller sin plats. Han går in helt utan press.
Citera
2026-07-12, 15:59
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ingen tackar nej till chansen att spela i PL när den dyker upp, om man inte heter Mbappé och väntar på ett bud från Real Madrid.

Jag är dessutom ett stort fan av Stroud och tror att han kommer att lyckas så pass att han attraherar bud från PL-lag när Hull blir relegerade, men vi får se.

Också tydligt att han flyger under radarn. Endast riktigare fotbollskännare är entusiastiska över köpet av Stroud. Vanliga Hull City fans har knappt ens registrerat att klubben värvat en spelare för småsummor från en B-liga. De som har registrerat det verkar övertygade om att den spelare de har på positionen behåller sin plats. Han går in helt utan press.
Haha, vanliga supportrar brukar dock vara utan koll på det mesta. Hull känns dock som ett blivande fiasko så han får ta chansen att visa upp sig och sticka när det går. När de gick upp sa ägaren att han inte är den rikaste men den galnaste ägaren.
Citera
2026-07-13, 12:16
Medlem
ardagulers avatar
Det vandrande bajenhjärtat lämnar efter mindre än ett år. Det blev totalt tre mål mot ett ÖIS som slutat spela.
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/uppgifter-vasic-lamnar-hammarby---klar-for-gais
Citera
2026-07-13, 12:21
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Det vandrande bajenhjärtat lämnar efter mindre än ett år. Det blev totalt tre mål mot ett ÖIS som slutat spela.
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/uppgifter-vasic-lamnar-hammarby---klar-for-gais
Lite märklig psykologisk profil för en spelare inkommande till GAIS. GAIS brukar dock veta vad de gör så jag litar på dem här också. Att de skulle må bra av en duktig avslutare råder det ingen tvekan om.
Citera
2026-07-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Kul att se om han blir med i truppen imorgon och i så fall kanske gör några minuter också.

Soumah tillbaka blir viktigt för vårat försvar givet hönsgården i senast. Verkar inte helt omöjligt att även Anker lirar, bonus i så fall. Nog för att vårat anfall kör över alla lag men nyckeln till stabilitet är våran ordinarie backlinje. Den är klass, det bakom håller mer för en niondeplats.
Såg inte om Uneken spelade, men om jag såg rätt var han på planen i matchtröja då de firade segern efteråt.
Citera
2026-07-14, 09:12
Medlem
GAIS lånar ut Ekong till Giffarna resten av året. Bör ju betyda att ryktet om Vasic troligtvis stämmer och kommer presenteras inom kort kan man väl förmoda.

Dansken Simon Jörgensen 20 ska vara klar enligt GP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in