2026-07-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passadhi
Du förstår inte att värde skapas eller inte skapas i hjärnan. Du tror att det finns ”därute”, precis som att alla kan gå ut och plocka blåbär kan alla gå ut i världen och finna värde och mening. Men det stämmer inte. Precis som att man kan vara dum, fantasilös, tondöv, färgblind osv, så kan man ha en hjärna som är dålig på att skapa värde.

Ev det bästa och mest välformulerade jag någonsin läst på Flashback
Citera
2026-07-12, 21:07
Medlem
Obehandlad depression bland män är en dödlig diagnos om mannen inte får behandling. Människor som tar livet av sig gör det för att de inte kan hantera smärtan. Det förklarar också varför människor som inte upplevt djup psykisk smärta talar om självmord som ett val. Psykisk smärta kan upplevas många gånger kraftigare än någon fysisk. För människor med panikångest är upplevelsen att de håller på att dö bokstavlig.
Citera
2026-07-12, 21:30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Droger, svagt sinne. Anledning finns det många av men ingen av anledningarna är legitima.

Ibland måste man inse det man har. Har du en chans som få får, då ska man inte kasta bort det.

Robin Williams fick lewy kropps-demens, en sjukdom som gör att hjärnan förtvinar. Det är knappast så att någon väljer självmord om de inte ser det som den absolut sista utvägen.
Citera
2026-07-12, 21:59
Avstängd
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Obehandlad depression bland män är en dödlig diagnos om mannen inte får behandling. Människor som tar livet av sig gör det för att de inte kan hantera smärtan. Det förklarar också varför människor som inte upplevt djup psykisk smärta talar om självmord som ett val. Psykisk smärta kan upplevas många gånger kraftigare än någon fysisk. För människor med panikångest är upplevelsen att de håller på att dö bokstavlig.
Ja. Jag avundas Jayeden. Vila i frid. Förhoppningsvis är det min tur snart.
Citera
2026-07-12, 22:09
Medlem
Tänker att ingen vet vad som egentligen hänt eller varför han tagit beslutet. Jag tänker dom flera andra att det är inget som görs bara för att man har en dålig dag det hoppas jag folk förstår. Att ha ångest är vidrigt….
Citera
2026-07-12, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenstas-golfkung
Ev det bästa och mest välformulerade jag någonsin läst på Flashback
Tack, det betyder mycket. Jag tror också det är den insikten somliga egentligen försöker värja sig mot när de blir aggressiva och anklagande i dessa sammanhang, exempelvis:

Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Gå och häng dig nu.
Citera
2026-07-13, 00:01
Medlem
Kaptenjoe123s avatar
Hemskt, vila i frid!
Citera
2026-07-13, 00:54
Medlem
Rumpkorvens avatar
Fy fan! Tråkigt. Duktig fotbollsspelare av det man såg under VM. Vila i frid!
Citera
2026-07-13, 01:21
Medlem
Jayden Adams resa i VM:

Är startspelare i hela VM:s premiärmatch när Sydafrika ställs mot hemmanationen Mexico. Vilket ögonblick det måste vara som fotbollsspelare att gå ut och veta att hela fotbollsvärlden tittar på. Stökigt med tre röda kort i matchen och Sydafrika gör en blek insats, förlust 0-2. Adams utbytt i 61:a minuten.

Andra matchen mot Tjeckien. Sydafrika släpper, precis som första matchen, in mål tidigt i första halvlek. Tränaren väljer att byta ut en spelare redan i halvtidspausen. Det är Jayden Adams. Sydafrika kvitterar på tveksam straff i andra halvlek och matchen slutar 1-1.

Tredje matchen mot Sydkorea petas Jayden Adams från start. Han får göra inhopp i 80:e när laget har en 1-0 ledning. Det något överraskande resultatet står sig och Sydafrika tar sig mot förmodan vidare till slutspel. Adams kunde inte ses i jubelvimlet framför någon kamera efter matchen.

16-delsfinal och laget ställs mot Kanada. Jayden Adams får inte heller denna gång förtroendet från start och det blir inte ens ett inhopp. Förlust för Sydafrika med 0-1 och laget är ute ur turneringen.

Sammanfattningsvis verkar det som att Jayden Adams fick minskat förtroende för varje match han spelade av den 74-årige belgiske tränaren Hugo Broos. Kan tänka mig att det upplevdes som ett personligt misslyckande som kanske spädde på en depression som redan fanns. Men bara en spekulation från min sida.
Citera
2026-07-13, 06:22
Medlem
Ingenting är bekräftat . Det har även pratas om misstänkt matförgiftning.
Citera
2026-07-13, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Ja. Jag avundas Jayeden. Vila i frid. Förhoppningsvis är det min tur snart.
Hjälp någon så hjälper du dig själv
Finns massor som bara är glada de kan ta sig till affären o handla
Bortskämda unge
Citera
2026-07-13, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medborgargardet
Ingenting är bekräftat . Det har även pratas om misstänkt matförgiftning.
Herregud det hade jag nyligen
Kan man dö av det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in