2026-07-11, 18:09
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Fast hur vet du att de vet det?

Hur vet du att de vet det?

Hur vet du det?

Analyserna av respektive ljud kan endast förklaras av det Bray listar här ovan [1-5]. Och att det i sin tur bevisar att CK mördades av den exploderande trådlösa mikrofonen som var fäst på insidan av hans T-shirt. Inte av den kula som avlossade millisekunden innan.

Och det är som sagt inte endast audio från tillgängliga videor som Bray har analyserat. Det är även bildmaterialet i sagda videor.

Så här säger han i en intervju med TriggerSmart för ca 4 månader sedan:
Uh you know, I was brought into this. I saw the video the day the event happened. It It didn't look right to me. My background's in body armor. I thought he had a vest on when I first saw it and it ricocheted. So I, you know, immediately started kind of creating the code so I could um identify where in the vest he was struck. And before I even finished that code, I realized that he didn't have a vest on. So then I modified the code just to show me kind of like where the epicenter of the event was. And that led me down the whole rabbit hole of figuring out why the epicenter of the energetic event we witnessed was, you know, right around the location of the microphone that he was wearing.
Varje enskilt signifikant event bekräftas av fler eller samtliga 6 olika videor inspelade runt om eventet,. Det enskilda eventet bekräftas dessutom av varje annat enskilt event, osv.

Slam dunk.

Det har att göra med samma beslut som mördarna tog när de bestämde sig för att använda en riktad micro-sprängladdning istället för att låta en prickskytt skjuta honom med en gevärskula.

De behövde maskera explosionen och få det att se ut/höras som om det var en gevärskula som dödade honom och här slog de två flugor i en smäll:
1. Ljudet från explosionen i mikrofonen drunknar i princip momentant i ljudet från gevärskulans Mach cone (storleksordningar större volym).

2. Explosionen detoneras i princip momentant av ljudet från kulans Mack cone.
Varför de valde en exploderande mikrofon i stället för en gevärskula, vet jag inte, men jag har angivit ett antal plausibla skäl till det ett antal ggr bakåt i tråden.
När det gäller det här med "hur vet du det" så är det så att jag har ingen insyn i utredningen så ska man dra det till sin spets så vet jag inte exakt vad som hänt. Men jag har ett väldigt högt förtroende för de människorna som jobbar med såna utredningar, mycket högre än vad jag har för personer som Candace Owens, Ian Carroll, Valhalla och Bray som jag anser har 0% trovärdighet.

Sen har du problemet med allt som åklagaren visade den här veckan.
Övervakningsbilder av Tyler och hans bil, DNA på vapnet, DNA på handduken, DNA på skruvmejsel, textmeddelanden, handskrivna lappen, att hans föräldrar identifierade honom.

De sakerna kommer inte försvinna bara för att det finns en teori från Bray om en exploderande mikrofon.

Tyler och hans försvarare måste förklara de här besvärande sakerna för juryn och jag är ganska så säker på att han har ingenting som kan förklara det.
Citera
2026-07-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
När det gäller det här med "hur vet du det" så är det så att jag har ingen insyn i utredningen så ska man dra det till sin spets så vet jag inte exakt vad som hänt. Men jag har ett väldigt högt förtroende för de människorna som jobbar med såna utredningar, mycket högre än vad jag har för personer som Candace Owens, Ian Carroll, Valhalla och Bray som jag anser har 0% trovärdighet.
Då skriver du det. Att du tror det.

Citat:
Sen har du problemet med allt som åklagaren visade den här veckan.
Övervakningsbilder av Tyler
Vilka då, där TR är 100% identifierad?

Citat:
och hans bil,
Var då, när och med vilken bäring på TRs eventuella skuld till mordet?

Citat:
DNA på vapnet,
Det är TRs gevär som påstås vara mordvapnet, ja. Klart hans DNA finns på det om han äger det,

Citat:
DNA på handduken, DNA på skruvmejsel,
Same same...

Citat:
textmeddelanden,
Fotografier av textmeddelanden, ja.

Citat:
handskrivna lappen,
Ett fotografi av ett fotografi av en handskriven lapp, som dessutom är borta.

Citat:
att hans föräldrar identifierade honom.
När, var, hur då?

Citat:
De sakerna kommer inte försvinna bara för att det finns en teori från Bray om en exploderande mikrofon.
De kommer heller inte att materialiseras bara för att du vill det.

Citat:
Tyler och hans försvarare måste förklara de här besvärande sakerna för juryn och jag är ganska så säker på att han har ingenting som kan förklara det.
Om det här är all 'bevisning' åklagarna har för TRs skuld så måste domaren givetvis lägga ner åtalet omedelbums.

Och om inte, så är han definitivt köpt och betald av de som ligger bakom mordkonspirationen. Eller under någon form av utpressning, eller både och.

One Nation Under Blackmail.
Citera
2026-07-11, 23:21
Medlem
Citat:
Till er andra.

Så noggrant som det är möjligt, givet tillgänglig data.

Följande:

Jon Bray har identifierat ljud med 5 olika signaturer och fyra olika källor associerade med gevärsskottet:
SECTION 11 — FOUR-SOURCE ACOUSTIC FINGERPRINT

Five signatures, five sources

Beyond the 4940Hz tone, computational analysis of the six cell phone recordings has identified four additional acoustic signatures, each originating from a distinct spatial location. Together, they form a five-component acoustic fingerprint that is inconsistent with a single-point event.

[1] MACH CONE (500–8KHZ)
Supersonic shockwave sweeping the courtyard as the bullet passes. Sub-millisecond rise time, broadband N-wave signature. Localizes toward the rooftop shooter position 127.4m (139.3 yards) away.
Och vi undrar således vilket ursprung ljudet i fråga istället i så fall har?

[2] RØDE DETONATION (200–6KHZ)
Chemical explosion from the transmitter at the tent. Detected at 5 of 6 cameras with slow rise time (2–12ms) — the acoustic signature of a thermal/chemical event, not a shockwave. +16.2dB energy spike at the nearest camera (13.mp4, 4.2m).

[3] CHEST CAVITY RESONANCE (20–200HZ)
The victim’s thorax resonating after the RØDE shockwave impact. Peaks at 53Hz, 80Hz, and 133Hz match published chest wall structural modes and Helmholtz lung cavity resonance. 100–200ms decay — confirmed by independent biomechanical analysis (xAI/Grok).

[4] MUZZLE BLAST (30–500HZ)
Propellant gas expansion from the rooftop, arriving after the crack-to-blast delay. Confirmed across all 6 angles. TDOA localizes toward the shooter position at 100m along the tent-to-shooter bearing.

[5] BALLISTIC GEL TONE (4.7–5.2KHZ)
Strouhal vortex shedding from gas venting through 7.62mm bullet hole in ballistic gel. TDOA source: 3.3m from van. +12.7dB stereo asymmetry at nearest camera. Cavitation collapse pulses at 5.4ms intervals confirm gel impact.

Någon som 'vet'?

Till er andra.

Ja, "de flesta" i den sekt som för närvarande driver en frejdigt samordnad kampanj mot undertecknad, 'vet' nog vem det är.

Men det finns hjälp att få.
Vet du hur mycket ljud 16.2dB är?
En viskning är 30dB.

Kampanj? Nej.
Påvisa felaktigheter i Jon Aaron Bray's teorier? Ja.
Påvisa felaktigheter i andra händelser där personer har fel? Ja

Förlåt, men jag är inte medlem i någon sekt eller liknande, så varför skulle jag behöva hjälp från Hjälpkällan?
Citera
2026-07-12, 15:25
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Då skriver du det. Att du tror det.

Vilka då, där TR är 100% identifierad?

Var då, när och med vilken bäring på TRs eventuella skuld till mordet?

Det är TRs gevär som påstås vara mordvapnet, ja. Klart hans DNA finns på det om han äger det,

Same same...

Fotografier av textmeddelanden, ja.

Ett fotografi av ett fotografi av en handskriven lapp, som dessutom är borta.

När, var, hur då?

De kommer heller inte att materialiseras bara för att du vill det.

Om det här är all 'bevisning' åklagarna har för TRs skuld så måste domaren givetvis lägga ner åtalet omedelbums.

Och om inte, så är han definitivt köpt och betald av de som ligger bakom mordkonspirationen. Eller under någon form av utpressning, eller både och.

One Nation Under Blackmail.
När det gäller de här bevisen som presenterats så är de mer än tillräckligt för att få Tyler fälld.

Försvaret kan bestrida och motbevisa alla bevis som lagts fram.
Var textmeddelanden på Twiggs telefon fejkade så är det jättelätt för försvaret att bevisa det.

Var inte Tyler på plats på universitetet vid tidpunkten för skjutningen så är det jättelätt för försvaret att bevisa det.

Var det inte Tylers bil på övervakningskameran så är det jättelätt för försvaret att bevisa det.

Om föräldrarna inte identifierade Tyler och geväret så är det jättelätt för försvaret att bevisa det.

Försvaret har haft lång tid på sig att förbereda sig inför preliminary hearing, men jag hörde inte att de bestred nånting av det.
Citera
2026-07-12, 15:50
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Vet du hur mycket ljud 16.2dB är?
En viskning är 30dB.

Kampanj? Nej.
Påvisa felaktigheter i Jon Aaron Bray's teorier? Ja.
Påvisa felaktigheter i andra händelser där personer har fel? Ja

Förlåt, men jag är inte medlem i någon sekt eller liknande, så varför skulle jag behöva hjälp från Hjälpkällan?
Decibelskalan är logaritmisk så 3db är en fördubbling av energin, så 103 db är dubbelt så mycket energi som 100 db och 112db är typ 16 gånger högre energi än 100db.
Så beroende på från vilken nivå man mäter en spike så kan 12 db vara väldigt mycket.
Citera
2026-07-12, 17:32
Medlem
Citat:
När det gäller de här bevisen som presenterats så är de mer än tillräckligt för att få Tyler fälld.
Är de? Bra, då tar vi ett i taget. Börja gärna med det bästa.

Citat:
Försvaret kan bestrida och motbevisa alla bevis som lagts fram.
Var textmeddelanden på Twiggs telefon fejkade så är det jättelätt för försvaret att bevisa det.
Inte under den nyss avslutade 'evidentiary hearingen', nej. Där fick försvaret endast ta del av fotografier av påstådda textmeddelanden, utan time stamps eller meta/rådata.

Citat:
Var inte Tyler på plats på universitetet vid tidpunkten för skjutningen så är det jättelätt för försvaret att bevisa det.
1. Att vara "på plats" på universitetsområdet är inte bevis för att han i så fall sköt CK, nej.

2. Som sagt, han kan ha varit solo utan verifierande vittnen, eller tillsammans med individer som av okända skäl inte vill verifiera det.

Citat:
Var det inte Tylers bil på övervakningskameran så är det jättelätt för försvaret att bevisa det.
Se ovan.

Citat:
Om föräldrarna inte identifierade Tyler och geväret så är det jättelätt för försvaret att bevisa det.
Det verkar som att endast åklagaren i en 'evidentiary hearing' får lägga fram bevis och vittnesmål för möjlig 'probable cause' och att försvaret endast får förhålla sig till dessa bevis och vittnen (men inte huvudvittnet i det här fallet, Lance Twiggs).

Men rätta mig gärna om jag har fel.

Citat:
Försvaret har haft lång tid på sig att förbereda sig inför preliminary hearing, men jag hörde inte att de bestred nånting av det.
Jag har ej haft tid att sega mig igenom ´hearingarna' men ska kolla runt om någon jag litar på har en uppfattning i frågan.

Om vi återgår till det påstådda mordvapnet (Mauser 98) och den påstådda kulan (.30-06) som ska ha träffat CK i halsen. Finns det någon i tråden som har någon video som visar hur ett trovärdigt substitut för CKs hals/nacke visar samma typ av skada som sagda hals/nacke?

Skit samma vilken typ av .30-06 som används (och nej, 'gammal ammunition' duger inte, givet att kulans Mach cone's registrerade hastighet är gängse för den kalibern och det geväret).

Någon?
Citera
2026-07-12, 21:20
Medlem
George Zinn borde ju kallas till förhör i rättegången, han måste ju varit involverad i mordet. Eller i alla fall vetat att det skulle hända. Om inte han tvingas vittna så vet man att det är en show trial.
Citera
2026-07-12, 21:21
Medlem
Citat:
Decibelskalan är logaritmisk så 3db är en fördubbling av energin, så 103 db är dubbelt så mycket energi som 100 db och 112db är typ 16 gånger högre energi än 100db.
Så beroende på från vilken nivå man mäter en spike så kan 12 db vara väldigt mycket.
Det har du iofs rätt i.
Citera
2026-07-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
George Zinn borde ju kallas till förhör i rättegången, han måste ju varit involverad i mordet. Eller i alla fall vetat att det skulle hända. Om inte han tvingas vittna så vet man att det är en show trial.
https://www.bbc.com/news/articles/c20e1jx0p5jo
Citat:
Mr Zinn is well known among organisers of public events in Salt Lake City, the New York Times reported. "He showed up frequently to public forums with the intention to disrupt the event or question a high-profile speaker," it said.

He also has a long history of minor crimes, including an arrest in 2013 for sending a threatening email to the hosts of the Salt Lake City Marathon just days after the Boston Marathon bombing, the newspaper wrote.

Han, George Zinn är en "nutcase".
Citera
2026-07-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
https://www.bbc.com/news/articles/c20e1jx0p5jo

Han, George Zinn är en "nutcase".
Spelar ingen roll, han uppträdde som att han visste att något skulle hända.
Citera
2026-07-12, 21:29
Medlem
Citat:
Som sagt, jag tror att det endast är åklagaren som ska lägga fram sina bevis och vittnen under en 'evidentiary hearing', för att om möjligt övertyga domaren om 'probable cause'. Försvarets uppgifte blir då att granska sagda bevisning och korsförhöra vittnena.

Något de av någon anledning inte får tillfälle att göra i just den hearingen med avseende på en stor mängd bevis och vad gäller åklagarens huvudvittne, Lance Twiggs.

Det är tydligen upp till domaren.

Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2026-07-12, 21:33
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll, han uppträdde som att han visste att något skulle hända.
Och ska enligt Candace (insider) ha sagt till sköterskor i det sjukhus han togs till att han gjorde det för pengarna, men att han inte visste var dessa kom från.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in