2026-07-12, 16:01
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Återigen har man träffat ett gränsfall. Jag hatar gränsfall för det betyder att besluten är svåra.

För att landa i någon form av sanning, gällande om det är värt att gå vidare med någon, har jag provat experimentera med extrema scenarior i huvudet. Jag vet inte om det är så ni jobbar också?

Jag tänker att om jag skulle kunna investera allt jag har i ett hus- och renoveringsprojekt med denna personen (eftersom barn är uteslutet så fick det bli detta). Svaret blev nej.

Samtidigt leker jag med tanken att detta är det bästa jag kan få så blir svaret ja.

Ska man vara kräsen med gränsfall, gör jag det rätta? Anledningen till att jag säger nej är för att jag undermetvetet tror att jag kan få något bättre...

Är man kär så ställer man inte de frågorna du gör och överanalyserar allt, hur många diagnoser har du?
Citera
2026-07-12, 19:23
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Återigen har man träffat ett gränsfall. Jag hatar gränsfall för det betyder att besluten är svåra.

För att landa i någon form av sanning, gällande om det är värt att gå vidare med någon, har jag provat experimentera med extrema scenarior i huvudet. Jag vet inte om det är så ni jobbar också?

Jag tänker att om jag skulle kunna investera allt jag har i ett hus- och renoveringsprojekt med denna personen (eftersom barn är uteslutet så fick det bli detta). Svaret blev nej.

Samtidigt leker jag med tanken att detta är det bästa jag kan få så blir svaret ja.

Ska man vara kräsen med gränsfall, gör jag det rätta? Anledningen till att jag säger nej är för att jag undermetvetet tror att jag kan få något bättre...

Hur länge har relationen varat?
Citera
2026-07-12, 20:31
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Är man kär så ställer man inte de frågorna du gör och överanalyserar allt, hur många diagnoser har du?

Jag vet inte du kanske borde söka upp vad ordet kräsen betyder inte du börjar anklaga folk för att ha diagnoser för att lyfta ditt miserabla liv lite.
Citera
2026-07-12, 20:33
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Hur länge har relationen varat?

Inte särskilt länge och den är slut nu på grund av mig, eftersom jag inte vill investera i den på grund av ett antal faktorer som hon inte uppfyller som stör mig. Men grejen är att jag vet inte om det är för mycket begärt, jag kanske inte är värd mer så det ingen större idé att kämpa för att få dessa hos någon annan. Alternativt att kraven är överskattade.

Det är lite som ett chicken race att dissa folk för att man tror gräset är grönare någon annanstans. Det är inte kul för man vet inte om det är sista chansen man får.
Men jag antar dom flesta håller på tills det känns rätt och man inte tittar snett helt enkelt.
Citera
2026-07-12, 20:37
Medlem
Citat:

Du är ju en jävla svajballe du också - skaffa huset du vill ha färdigt (inte nåt jävla trasigt skit) - sen kan du skaffa damen som ska flytta dit - vad har damer du knappt känner med ditt husköp att göra
Citera
2026-07-12, 21:02
Medlem
glockenreins avatar
Nä man ska aldrig satsa på nån om det känns fel i kaggen. Bättre att leva sitt eget liv istället och då träffar man oftast nån när man minst anar det.
Citera
2026-07-12, 21:15
Medlem
Jag läste inte ens klart
Fick en dålig känsla
Gå inte ens vidare
Citera
2026-07-12, 22:32
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Inte särskilt länge och den är slut nu på grund av mig, eftersom jag inte vill investera i den på grund av ett antal faktorer som hon inte uppfyller som stör mig. Men grejen är att jag vet inte om det är för mycket begärt, jag kanske inte är värd mer så det ingen större idé att kämpa för att få dessa hos någon annan. Alternativt att kraven är överskattade.

Det är lite som ett chicken race att dissa folk för att man tror gräset är grönare någon annanstans. Det är inte kul för man vet inte om det är sista chansen man får.
Men jag antar dom flesta håller på tills det känns rätt och man inte tittar snett helt enkelt.

Fattar, trist å höra.

Det låter jättesvårt att säga på vilken nivå man ska lägga sig på. Vad anser du är de viktigaste sakerna hos en partner? Och vad har du för krav idag?
Citera
2026-07-13, 00:33
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:

Hur gammal är du? När hade du din senaste relation? Hur länge varade den? Varför är du intresserad av den här människan?
Citera
2026-07-13, 02:41
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Detta tycker jag är taskigt skulle inte vilja göra så.
Duttig ponke. Låt henne bestämma så löser sig resten automatiskt. Hon kan välja och vraka medan du har träffat Lyckolotten med ett gränsfall.
Citera
2026-07-13, 09:42
Medlem
LKKINGENs avatar
Bara att man tänker i termer av fördelar/nackdelar är en ganska tydlig markör för att Nej sidan bör gå vinnande ur striden.
Tror faktiskt problemet ligger lite hos dig själv och hur du ser dig själv i jämförelse med de du dejtar.
Du kan inte göra bättre så lika bra slå till.
Resonerar du så kommer du att till slut hamna med ett fetto som kommer köra med dig tills du ligger i pappkartongen på bandet in i ugnen.

Du måste själv känna ja eller nej det vill inte JAG utan någon jämförelse, om inte du tar tillvara dina intresse så kommer ingen göra det.
Citera
2026-07-13, 15:41
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grin-Day
Man ska aldrig nöja sig om det skaver, en relation kan skava i lite i längden men den ska aldrig börja med skav ,aldrig!
This. Är det inte bra i förälskelse fasen kommer det vara tungt i senare faser.

För mig börjar det och slutar i om vi trivs med varandra, attraherade och behandlar varandra väl.

Resten är skitsamma!
Senast redigerad av Custom_made 2026-07-13 kl. 15:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in