2026-07-12, 19:05
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
hans liv bestod av cocktails i ordets alla beståndsdelar

Härligt att du vågar dela med dig av dina sexuella fantasier om Lindsey Graham. Tyvärr var han inte homosexuell så dina och andras känslor här i tråden förblev obesvarade.
Citera
2026-07-12, 19:11
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
vilken familj? han hade ingen familj, hans liv bestod av cocktails i ordets alla beståndsdelar

Alla människor har en familj någonstans. Han hade inga barn men en syster som stod honom väldigt nära.
Citera
2026-07-12, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Bör vi spekulera i detta? Är det inte bättre att bara konstatera att Hin Håle hämtat hem en av sina drängar och att världen är en lite bättre plats idag? Och sedan får det vara lite vem det vill som ligger bakom?

Tajmingen och omständigheterna gör att det inte bara går att avfärda rakt av och samtidigt ser man ju andra ledare i samma ålder, som Putin, fortsätta utan problem, vilket gör att det väcker ännu fler funderingar kring vad som egentligen ligger bakom och det behöver inte betyda att man drar några säkra slutsatser men det finns tillräckligt för att folk ska börja ana att allt kanske inte är så rakt och naturligt som det framställs.
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
hans alkoholism verkar ha spårat ur de senaste åren, enligt kollegor:

Citat:
“Invite him to dinner, and you don’t know if he’ll sit down for an intelligent conversation or get drunk and vomit in the fish tank. But that’s why I like him.”

This isn’t the first time Graham’s drinking has come up. In 2015, New York magazine wrote that Graham “likes a drink so much he thinks drinking more might just solve the problems in Washington.” And just last month, he appeared visibly drunk while answering questions at a news conference in Charleston, South Carolina.

https://newrepublic.com/post/205289/republican-senator-lindsey-graham-alcohol-vomit-fish-tank

men som nämnts i tråden kan matvanor spelat lika stor roll, samt övriga aspekter av hans livsstil
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Nazistätten Ursula von der Leyen (Europeiska kommissionens ordförande) hyllade honom som en orädd ledare som kämpade ända till slutet för att stödja den ukrainska regimen under täckmanteln av en frihetskamp.
Det är bedrövligt att Europas "politiska eliter" villigt köper hela neo-con-agendan, det innebär i längden att de övertar en amerikaniserad syn på Europa, och sedan stöder en militarisering av hela kontinenten.

USA:s politik gentemot Ryssland hade sett helt annorlunda ut ifall den tänkta fronten vid ett krig hade gått vid New York och Stora Sjöarna, men eftersom man räknar med Europa som spelplats har man råd att spela Allan -och figurer som Ursula, Tuffe Uffe eller Pål Jonsson faller i farstun för det.
Citera
2026-07-12, 19:31
Medlem
Goynalds avatar
FBI verkar redan ha löst mordgåtan

https://www.dailymail.com/news/article-15971771/Mystery-swirls-Lindsay-Graham-sudden-death-Ukraine-Iran.html

Citat:
FBI is ‘assisting’ police after 71-year-old Lindsey Graham’s mysterious death one day after secret Ukraine trip
Citera
2026-07-12, 19:35
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Härligt att du vågar dela med dig av dina sexuella fantasier om Lindsey Graham. Tyvärr var han inte homosexuell så dina och andras känslor här i tråden förblev obesvarade.
Skojar du?

LG må ha haft många fel men även en del positiva sidor. Att han var homosexuell är dock ingen hemlighet men inte heller något jag lastar honom för utan det var hans val (som han visserligen inte vågade stå för). Då finns det (mycket) värre saker han gjort.
Citera
2026-07-12, 19:56
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Tajmingen och omständigheterna gör att det inte bara går att avfärda rakt av och samtidigt ser man ju andra ledare i samma ålder, som Putin, fortsätta utan problem, vilket gör att det väcker ännu fler funderingar kring vad som egentligen ligger bakom och det behöver inte betyda att man drar några säkra slutsatser men det finns tillräckligt för att folk ska börja ana att allt kanske inte är så rakt och naturligt som det framställs.
Jag tror faktiskt att i Lindseys fall står förklaringen att finna i hans livsföring. Han har alltid varit fetlagd även som relativt ung. Hans alkoholvanor har ju också varit kända sedan tidigare. En man med den ekonomiska ställningen Lindsey Graham hade borde ha råd att äta och leva hälsosamt med personlig tränare och dietist om tiden saknas för sådana engagemang på egen hand. Han verkar emellertid inte ha varit intresserad av sånt. En lustfylld frossare för vilken summan av lasterna var konstant.

Att då jämföra med exempelvis Putin som är oerhört försiktig med alkohol och socker och äter en vettig diet där han väljer färsk fisk framför rött kött och protein framför tomma kolhydrater. Det är som natt och dag och förklarar säkert varför Putin hållit vikten genom hela sin karriär.

Det var nog helt enkelt som så att den onde Graham själv tuggat sig ner i graven.
Citera
2026-07-12, 20:17
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Den goda vänstern hyllar återigen meningsmotståndares död.

Lika stora kräk som de påstår att Lindsey var. Troligen större.

mest aktuellt är väl denna tråd:
(FB) Extremvänster kvinna från USA dödad i Irland av sin muslimska pojkvän.

i amerikansk politik har ju trump hånat de som avlidit också:

colin powell: https://omni.se/donald-trump-hanar-colin-powell-underbart-att-se/a/G3wAE4

Mueller: https://www.tv4.se/artikel/x3VACoOGb7cpL6WJT04FI/trumps-utspel-efter-muellers-doed-glad-att-han-aer-doed

McCain: https://www.expressen.se/nyheter/trump-hanar-dod-man-igen/

Krigsveteraner: https://www.tv4.se/artikel/75wKm2GNS58VuF8GL6bJln/trump-hanade-amerikanska-krigsveteraner-traeffats-av-kulor-eller-aer-doeda

skulle nog kunna fortsätta både med trump och fb-trådar.

(jag är vänster och har inte glatt mig över någons död, varför skulle jag ens bry mig om en gubbe som dött i usa?)
Citera
2026-07-12, 20:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det verkar nästan som att du blir rädd eller provocerad av att andra ens reflekterar eller bollar tankar. Jag har aldrig sagt att det är något annat, jag var tvärtom jättetydlig med att det bara är funderingar. Men att du blir så blockerad av en alternativ hypotes att du måste gå till personangrepp och kalla det "sjukligt", säger nog mer om din egen osäkerhet än om min text. Man måste kunna ha två tankar i huvudet samtidigt utan att få panik. Låt folk få spekulera bäst det vill.
Fantisera är inte att bolla tankar, det är att fantisera.
Och det är så jag ser det tills bevis kommer för annat.
Handlar inte om två tankar och när man fantiserar, konspirationer kan du ta i Konspirationsforumet och alternativa teorier.

Annars är detta alldeles för vanligt att långa flygplansresor ger blodproppar som sen lossnar och fastnar i hjärtat.
Och eftersom just en lång flygresa nyss var gjord, så är det mycket hög trolighet att det är det som utlöste detta.

Finns som sagt vad inget osäkert i detta scenario, det är ett välkänt ett.
Och varför ska vi spekulera och när de berättar om just hjärtattack?
Det är knappast något nytt för en som är så gammal och har genetiken i en förälder som dog av samma.

Och uppkommer det annat, ja, då tar vi det från den punkten, för det är så sakliga personer gör, de fanatiserar inte.
En sak om vi hade inte vetat ett skit, sure, då går det spekulera, nu vet vi redan flera kända parametrar och har sakligheten att gå på.
Citera
2026-07-12, 21:09
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Inte jätteimponerad av Lindseys politiska gärning, då jag upplevde honom som machiavellisk ut i fingerspetsarna.

All in all har jag alltid sett honom som en ond version av Carl-Jan Granqvist, då det är något med dom två, utöver alkoholismen och homosexualiteten, som påminner om varandra.
Citera
2026-07-12, 21:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goynald
FBI verkar redan ha löst mordgåtan

https://www.dailymail.com/news/article-15971771/Mystery-swirls-Lindsay-Graham-sudden-death-Ukraine-Iran.html
Det är bara Kash patel som gör som husse säger, det betyder inget att hänga i granden då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in