Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Det verkar nästan som att du blir rädd eller provocerad av att andra ens reflekterar eller bollar tankar. Jag har aldrig sagt att det är något annat, jag var tvärtom jättetydlig med att det bara är funderingar. Men att du blir så blockerad av en alternativ hypotes att du måste gå till personangrepp och kalla det "sjukligt", säger nog mer om din egen osäkerhet än om min text. Man måste kunna ha två tankar i huvudet samtidigt utan att få panik. Låt folk få spekulera bäst det vill.
Fantisera är inte att bolla tankar, det är att fantisera.
Och det är så jag ser det tills bevis kommer för annat.
Handlar inte om två tankar och när man fantiserar, konspirationer kan du ta i Konspirationsforumet och alternativa teorier.
Annars är detta alldeles för vanligt att långa flygplansresor ger blodproppar som sen lossnar och fastnar i hjärtat.
Och eftersom just en lång flygresa nyss var gjord, så är det mycket hög trolighet att det är det som utlöste detta.
Finns som sagt vad inget osäkert i detta scenario, det är ett välkänt ett.
Och varför ska vi spekulera och när de berättar om just hjärtattack?
Det är knappast något nytt för en som är så gammal och har genetiken i en förälder som dog av samma.
Och uppkommer det annat, ja, då tar vi det från den punkten, för det är så sakliga personer gör, de fanatiserar inte.
En sak om vi hade inte vetat ett skit, sure, då går det spekulera, nu vet vi redan flera kända parametrar och har sakligheten att gå på.