Citat:
Du får tycka vad du vill men Ryssland är en stormakt inte minst militärt och det är därför vi har NATO, eller hur? Landet kan försörja sig själv nästan helt på egen hand för det har västs sanktioner sett till. Det som fattas ersätts av Kina och övriga i BRICS och vi förlorade marknaden. Det är styrka och det har inte vi i väst som skulle ha mycket svårt att bedriva ett krig idag.
Lustigt att du kallar Ryssland för en stormakt.
Ryssland är ett väldigt isolerat land, stort endast till ytan, präglat av korruption och fattigdom.
Rysslands manus är ju att skrämmas, men världen är annorlunda idag, och EU:s länder är tillsammans en långt större stormakt än vad Ryssland någonsin kan drömma om att bli både ekonomiskt och militärt med Natogemenskapen inräknad.
Det är egentligen Ryssland som borde vara rädd här, och jag tror att du är medveten om det.
För övrigt har Putin nu själv erkänt bristen på bränsle i landet och hur hårt drabbade de är av ukrainska drönare, så den manusbiten kan du sluta försöka förminska.
”Novaja Gazeta Europe uppskattade att bränslekrisen nått minst 78 av Rysslands 83 erkända regioner,och i juli berördes ca 50 miljoner ryssar, runt 35 % av befolkningen – av bränslerestriktioner.”
Ryssland är ett väldigt isolerat land, stort endast till ytan, präglat av korruption och fattigdom.
Rysslands manus är ju att skrämmas, men världen är annorlunda idag, och EU:s länder är tillsammans en långt större stormakt än vad Ryssland någonsin kan drömma om att bli både ekonomiskt och militärt med Natogemenskapen inräknad.
Det är egentligen Ryssland som borde vara rädd här, och jag tror att du är medveten om det.
För övrigt har Putin nu själv erkänt bristen på bränsle i landet och hur hårt drabbade de är av ukrainska drönare, så den manusbiten kan du sluta försöka förminska.
”Novaja Gazeta Europe uppskattade att bränslekrisen nått minst 78 av Rysslands 83 erkända regioner,och i juli berördes ca 50 miljoner ryssar, runt 35 % av befolkningen – av bränslerestriktioner.”
Jag tycker Ryssland verkar lugna, ta en titt i deras tidningar och du ser ingen panik. Varför skulle Ryssland vara rädda för drönarattacker som Ukraina nu haft i fem år. Är det någon speciell magi som används (annat än propaganda)?
Ja, det är klart att det blir brist på bränsle i Ryssland om raffenaderier stängs ner after drönarattacker. Har någon sagt något annat och jag har skrivit att Ryssland nu köper bränsle från grannländer.
Vad är det Kievregimen vinner på detta mer än känslomässig tillfredställelse som hos er? Råskinnsstrategi! Går ekonomin i Ryssland under på grund av detta? Förändras något vid fronten? Det som händer är att Ryssland anpassar sig, eskalerar och kräver att större buffertzoner tas vilket kommer att göra Ukraina landlåst.
Vad den av väst betalda "Novaja Gazeta Europe" uppskattar påverkar inte verkligheten.